Auteur Topic: serieus portret  (gelezen 903 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
Re: serieus portret
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2008, 19:37:13 »
Hallo Dennis en Marius,

Allereerst bedankt voor jullie reacties, stel ik zeer op prijs.

@ Dennis: jouw versie vind ik duidelijk scherper en contrastrijker, maar het gezicht wordt er ook harder van en dat vind ik zelf niet zo mooi. Maar het is zeker het proberen waard. Ik zal van beide eens een print maken en kijken hoe het er dan uitziet.

@ Marius: jouw versie vind ik duidelijk helderder en inderdaad "frisser". Het lijkt net alsof je met name de lichte tonen hebt opgehaald. Van de andere kant zit er ook meer tekening in het zwart. Dat vind ik wel knap en krijg ik zelf met aperture nog niet voor elkaar. Toch maar aan de photosoep  :-/

Vriendelijke groet, René

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: serieus portret
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2008, 19:37:13 »

Fotomarius

  • Gast
Re: serieus portret
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2008, 12:37:32 »
Je heb gekozen voor een frontale vlakke compositie of standpunt…
De schaduw op de muur had je kunnen voorkomen door het model verder van de muur te laten staan…
De omzetting naar z/w is nogal grijzig/grauw geworden, dit kun je in PS nog wel bijwerken…
Denk aan de donkere kleding die mag niet dicht lopen…
Maak de foto wat frisser, dat heeft deze foto nodig… :)
*** Klik hier ***

« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2008, 13:13:33 door Fotomarius »

dentheman1967

  • Gast
Re: serieus portret
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2008, 10:41:06 »
Ik vind het een leuke foto, voor het doel dat hij moet dienen is hij zeker geschikt.
Weet niet echt of ik hem in zwart/wit had gezet maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze
De foto mist imho wat contrast en wat scherpte ik heb de vrijheid genomen om  dat aan te passen in PS ...
Dit is het resultaat van iets meer contrast en een beetje verscherpen
Hoor graag wat je er zelf van vind



gr Dennis

Offline ReneM

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1049
  • An Apple a day keeps the Doctor away!
serieus portret
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2008, 07:06:23 »
Goeiemorgen, middag, avond  ;)

Hierbij mijn eerste probeersel serieus portret. Het is de bedoeling dat de foto aan een smoelenwand komt hangen en het onderwerp in deze wil de foto eventueel kunnen gebruiken voor presentaties die ze geeft in het bedrijfsleven (ppt) of op haar website waar ze zich presenteert als professional in de (arbeids)psychologie.

Beperkingen: de foto moest serieus, maar niet te "zwaar" zijn; de dame in kwestie heeft een allergie voor de camera; ik heb tot nu toe alleen maar ongedwongen kiekjes gemaakt en ik heb geen studiolicht tot mijn beschikking.



Ik heb de foto genomen voor een witte muur met licht pal van opzij op het moment dat de zon even doorbrak. De ruimte liet het niet toe om verder van het venster af te gaan staan. Lichte gele gordijnen dicht tegen de harde schaduw.
Geen flits, wel 50mm lens en gebruik van statief. EXIF zit in de foto. Omzetting Z/W en (beetje) retouching in Aperture.

Shoot please, ik wil graag beter worden in het fotograferen van de medemens 8-)

Vriendelijke groet, René