HULDE AAN FOKA ROTTERDAM!!!
Idd blijkt het zo te zijn dat Pentax te weinig DA lenzen heeft geproduceerd en/of het succes van de K10 heeft onderschat, of.... Hoe het ook zij, acht weken geleden kocht ik bij FOKA in Rotterdam een K10 met kitlens en de DA 50-200mm (én b+w UV-filters) met de bedoeling deze kit uit te proberen in de Pyreneeën. Echter de laatste lens was niet op voorraad en zou binnen twee weken geleverd worden. Je raadt het al: na twee weken geen 50-200. Het antwoord van Foka was dat de lens waarschijnlijk de week er op zou komen. Maar na deze termijn: nog geen lens! Keurig werd mij verteld dat dit een kwestie van overmacht was: Pentax had te weinig DA lenzen geleverd. Maar ik mocht eventueel de koop ontbinden of met een ander merk lens op vakantie gaan. Uiteindelijk heeft men hemel en aarde bewogen en toch nog ergens een 50-200 op de kop weten te tikken zodat ik deze de dag vóórdat ik vertrok naar het zuiden, de lens in ontvangst kon nemen. En dit met de mededeling dat ik nu wel een zeldzaam kleinood in handen had (en... WAT voor een lens, maar dat komt wel een andere keer!!!).
Groet,
Wytze