Auteur Topic: Nog meer Luxemburg  (gelezen 831 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Geronimo

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 247
  • Geslacht: Man
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2009, 20:00:57 »
Vorig jaar ook in de meivakantie een dagje in Luxemburg geweest. Jouw foto's zijn heel herkenbaar. Qua gezelligheid en terrasjes vond ik de stad tegenvallen. Wel veel te zien en de treinreis er naar toe (vanuit een plaatsje 3 kwartier nordelijker) was ook prachtig.

Regel één van fotografie: Heb altijd een camera bij je! - - - - - - - - - Waarom houd ik me nooit aan regels?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2009, 20:00:57 »

Offline kristies

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2237
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2009, 21:34:18 »
Vooral foto 1 zorgt dat ik er langer naar kijk, heb zelfs een paar keer terug gescrolled. De kleuren lijken wat erg opgehaald of het is verscherping ofzo en toch.. hij trekt me erg aan..
Mooi daar  ;)
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Bennieb10

  • Gast
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #10 Gepost op: 13 mei 2009, 17:54:33 »
Ik krijg toch steeds meer zin om naar Luxemburg te gaan! Ik heb ook je andere Luxemburg foto's bekeken, erg mooi allemaal.
Gr, Bernadette

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2009, 17:11:40 »
Citaat
Ja dat klopt, ik gebruik nooit een zonnekap (op de 50-135 lens, heb je helemaal een toeter van een lens met zonnekap). Ik had er wel aan gedacht in Luxemburg, maar hadde zonnekap niet bij van de Tamron 28-75 ..

Tja, eigen schuld dikke .......
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Sandra

  • Gast
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2009, 09:58:49 »
Ja dat klopt, ik gebruik nooit een zonnekap (op de 50-135 lens, heb je helemaal een toeter van een lens met zonnekap). Ik had er wel aan gedacht in Luxemburg, maar hadde zonnekap niet bij van de Tamron 28-75 ..

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2009, 14:33:34 »
Citaat
Ik heb erg pech gehad met het felle zonlicht .. ook bij een beekje heb ik de kinderen gefotografeerd, maar de foto's hebben veel uitgebeten plekken vanwege het zonlicht.

Als iemand tips heeft om dat te omzeilen ...

Ik heb zo'n vermoeden dat je geen zonnekap hebt gebruikt. Verleidelijk maar nooit doen. Ik gebruik ze zo goed als altijd. Ook in donkere situtaties komt er veel strooilicht naar binnen. De foto gaat dan van perfect in een keer naar compact kwaliteit. Eeuwig zonde.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Sandra

  • Gast
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2009, 14:39:50 »
Bedankt voor de tip Erik, al zijn het vaak van die snelle opnames van kinderen ..

Ik heb de lucht van de laatste foto even naar de eerste foto gecloned ...



Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2009, 13:24:42 »
Citaat
Ik heb erg pech gehad met het felle zonlicht .. ook bij een beekje heb ik de kinderen gefotografeerd, maar de foto's hebben veel uitgebeten plekken vanwege het zonlicht.

Als iemand tips heeft om dat te omzeilen ...

De kinderen met tegenlicht fotograferen (dwz tegen de zon in) en de zon zelf buitenbeeld houden.
Belichting afstemmen op de achtergrond (dwz de door de zon beschenen delen), scherpstellen op de kinderen en inflitsen.
Je zult dan wel over een flitser moeten beschikken die High Speed Synchronisatie aan kan (want de sluitertijden zullen sneller zijn dan 1/180sec). Bij HSS verlies je wel flitskracht, dus alle het even kan de ISO omhoog en niet te ver weg staan.

greetz,
Erik

Sandra

  • Gast
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2009, 22:50:21 »
Ik heb erg pech gehad met het felle zonlicht .. ook bij een beekje heb ik de kinderen gefotografeerd, maar de foto's hebben veel uitgebeten plekken vanwege het zonlicht.

Als iemand tips heeft om dat te omzeilen ...

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2009, 22:42:27 »
Citaat
PS. Ik kan Luxemburg Stad een ieder aanraden, het is eigenlijk maar op een steenworp afstand van Nederland vandaan.
[...]

Vanuit Noord-Holland is het toch best een eindje rijden, maar voor een weekendje goed te doen.

Door de weersomstandigheden komen de foto's niet zo goed uit de verf.  Ik vind de laatste foto heel goed geslaagd.

greetz,
Erik

Sandra

  • Gast
Re: Nog meer Luxemburg
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2009, 21:51:14 »
PS. Ik kan Luxemburg Stad een ieder aanraden, het is eigenlijk maar op een steenworp afstand van Nederland vandaan. Zeker voor ons Brabanders .. We waren eerst naar Maastricht gereden, hebben daar gebruncht met vrienden .. vervolgens naar een Outlet in Belgie .. en toen was het nog maar 2 uur naar Luxemburg ..
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2009, 21:57:20 door Sandra »

Sandra

  • Gast
Nog meer Luxemburg
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2009, 21:40:26 »
Zo moeilijk om een selectie te maken van 5 foto's, ik heb meerdere foto's hier staan: www.svoogt.nl/luxemburg2009

Vorig jaar hebben we meer boven gewandeld .. zie foto's van vorig jaar hier.
Dit jaar hebben we boven, maar ook veel beneden gewandeld .. erg mooi beneden.

1. Luxemburg vanaf de Grund bekeken ..



2. Stadsmuur, met prachtige tuin.



3. Prachtige bloemen in de tuin.



4. Allerlei kleine gangetjes en trapjes in de stadsmuur



5. Een hele klim om weer boven te komen, maar kinderen hebben hier heerlijk in een ijskoud beekje gespeeld.
 

« Laatst bewerkt op: 4 mei 2009, 21:56:35 door Sandra »