Auteur Topic: 3 Steden, 3 Pentaxen  (gelezen 1049 keer)

newmikey

• Gast
Re: 3 Steden, 3 Pentaxen
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2009, 13:49:04 »
Citaat
Volgens mij heb ik die laatste in de PPG voorbij zien komen  :)
Kan ik je aan onze eregallerij toevoegen?!  ::)

grtz, Andre

yep  ;D

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2009, 13:49:04 »

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2009, 13:39:21 »
Volgens mij heb ik die laatste in de PPG voorbij zien komen  :)
Kan ik je aan onze eregallerij toevoegen?!  ::)

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #10 Gepost op: 6 september 2009, 15:20:02 »
3 mooe foto's.

ik ga voor de eerste omwille van de aparte benadering: rijdende tram (bus) voor een statisch gebouw geeft een mooi contrast. Mooi licht ook op het gebouw.

Groetjes,
Yves
« Laatst bewerkt op: 6 september 2009, 15:20:49 door y-cam »

Offline Joco

• Senior Member
  • **
  • al doende leert men
    • los gestort
« Reactie #9 Gepost op: 3 september 2009, 21:58:06 »
Ik vind 3 super!
K10D, 1*K, 2*DA, 3*FA, 4*A, Meyer 135 2.8 Orestor, Accura 135 2.8 Supertel

Ik zoek nog de 85 en 105mm Accura Supertel

Offline kristies

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Vrouw
  • Pentax rules!
« Reactie #8 Gepost op: 1 september 2009, 18:20:49 »
Voor mij is foto 1 de foto met net dat beetje extra...
Wel leuk zo dat rijtje.
pentax k10D kitlenzen 18-55mm 50-200mm Tamron 90mm Pentax 17-59mm, Pentax 10-17 mm fisheye

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2009, 19:17:56 »
Citaat
...
Moraal van het verhaal? Nou ja, als het moet: mooie foto's schiet je met bijna elke camera en je moet je niet laten overdonderen door een ronkende upgrade. Een jaar of wat wachten en die upgrade valt je als een rijpe appel voor de helft van de prijs in de schoot ;)...

Helemaal mee eens. Kort geleden de K20D aangeschaft en hoop hier de komende tijd mee vooruit te kunnen. Fraaie foto's hoor... en gelet de locaties kom jij ook wat verder buiten de deur...  :)

Offline andre-mz5

• Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • Lenses are the eyes of your Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 31 augustus 2009, 17:35:16 »
Jammer dat die toeristen bus (open dubbeldekker?) in die eerste zo'n groot stuk van het gebouw afdekt. Zonder zou het volgens mij een mooiere foto zijn.
Die tweede heeft mooie zachte kleuren, scherpte is ook wat soft.  ;)
Die derde is erg moo, is ook mijn favoi. Fraai dat je in de spiegeling drie verschillende gebouwen kan zien.

Met die K20 kan je echt wel een paar jaar vooruit. De K20 zal kwa IQ niet veel verschillen van de K7 en als je die extra's van de K7 niet nodig hebt kan je die upgrade rustig overslaan.

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2009, 17:35:37 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

newmikey

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 31 augustus 2009, 09:47:24 »
Met dank aan allen voor de leuke commentaren. De spiegel is ook zeker mijn favoriet maar ik ben toch ook erg tevreden met de andere twee. Ik heb altijd met ontzettend veel plezier met de K100D-Super geschoten, de K110D beviel me iets minder door het ontbreken van SR. Ik had de K100DS graag gehouden als tweede body maar moest hem toch verkopen (èn de Sigma 24-135mm) om een deel van de DA*50-135mm te kunnen bekostigen.

Als ik mijn eigen foto's van de afgelopen jaren bekijk valt het me op dat er wel progressie in zit (vind ik zelf) maar dat je absoluut niet kan zeggen dat de aanschaf van een nieuwe body sprongen in kwaliteit veroorzaakt heeft. Waarom dan toch de recente aanschaf van de K20D? Het leek mij de ultieme kans om voor weinig geld (<600€) over te stappen op een body met een significant hogere pixelcount (van 6 naar 10 was irrelevant, 6 naar 14 geeft wel degelijk resultaat) en het belangrijkste: de TAv modus en de dubbele instelwielen.

Het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik bereid ben geld neer te tellen voor een nieuwe body en die tijd wil ik besteden aan het upgraden van mijn glaswerk. Met de DA16-45mm die ik al had en de recent aangeschafte 50-135mm, gekoppeld aan de SMC-A 28mm/F2.8 en SMC-A 50mm/F1.7 kom ik een heel eind, maar ik zou graag nog iets toevoegen aan de groothoek kant (Sigma 10-20mm?) en op termijn de SMC-A's vervangen door hun AF equivalenten.

De K20D blijft mij verbazen. Vooral de kwaliteit van de jpeg-jes. Waar ik tot voor kort zweerde bij RAW, schiet ik nu RAW+ en gebruik steeds vaker de JPEGs rechtstreeks uit de camera (maar met een beetje USM) en gebruik de RAWs om contrastverschillen te overbruggen. Bij de K100DS was er nog een overduidelijk verschil in resolutie tussen RAW en JPEG, bij de K20D is dat nagenoeg verdwenen.

Moraal van het verhaal? Nou ja, als het moet: mooie foto's schiet je met bijna elke camera en je moet je niet laten overdonderen door een ronkende upgrade. Een jaar of wat wachten en die upgrade valt je als een rijpe appel voor de helft van de prijs in de schoot ;)

Nogmaals bedankt voor de leuke commentaren! Ik stel het zeer op prijs!

Offline PeterK

• Honorary Member
  • Super Pentaxian
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2009, 16:41:49 »
3 erg fraaie foto's. Ik ga voor de 3de.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Ronald_G

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2009, 13:03:59 »
Echt heel verschillende type foto's.

Ik had de eerste foto iets snellere sluitertijd genomen want je kan bijna niet meer zijn dat het een bus is.

De Spiegelfoto is ook zeker mijn favo!!

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 24 augustus 2009, 17:28:27 »
Totaal verschillend van elkaar. Alle drie hartstikke goed gelukt. De spiegel vind ik de mooiste.

newmikey

• Gast
3 Steden, 3 Pentaxen
« Reactie #1 Gepost op: 24 augustus 2009, 14:54:43 »
Pentax K110D in Madrid:

Pentax K100D-Super in Krakow:

En de K20D in Milwaukee: