Auteur Topic: Oud gemaakte motorfoto  (gelezen 2279 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmikes

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2008, 21:41:17 »
Beetje ontkleuren (desaturatie) en eventueel nog een kleurfilter erover (best in een aparte laag zodat je de opacity kan aanpassen)

de scheurtjes en vlekken kan je misschien met een speciale brush verwezelijken?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #9 Gepost op: 30 juli 2008, 21:41:17 »

Marisha

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #8 Gepost op: 29 juli 2008, 01:27:11 »
Oke een beetje offtopic... Maar ik ben dus ook al een hele tijd opzoek hoe je dat oud maken in photoshop doet (ik heb cs2) maar weet iemand of er ook een soort programma is waar je dat mee kan doen wat ook op een mac werkt? Alvast bedankt!

Groetjes Marisha

Marinus84

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2008, 18:44:12 »
Citaat

[Offtopic]
Heb sinds mijn 21e altijd motor gereden, vorig voorjaar mijn motor verkocht (huis gekocht) en nu wil ik in het voorjaar weer gaan rijden

Je zou een goedkope Honda NTV Revere 650 op de kop kunnen tikken, die wou ik eerst ook. Een cb500 leek me toch beter omdat al mijn vrienden daar verstand van hebben, en niet van een NTV met Cardan.

Of ben je zo'n grote stoere kerel die alleen BMW's rijdt  ::)

joostheijnen

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2008, 14:34:01 »
Citaat

Zijn er trouwens veel motorrijders hier?

[Offtopic]
Heb sinds mijn 21e altijd motor gereden, vorig voorjaar mijn motor verkocht (huis gekocht) en nu wil ik in het voorjaar weer gaan rijden
« Laatst bewerkt op: 26 juli 2008, 14:34:24 door joostheijnen »

Atmikes

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2008, 14:26:58 »
het is geen plugin, gewoon een volledig super programma  ;)

Voor mijn Hobby fotografie was, ben ik motorijder geweest.
moest van mijn vrouwtje die gevaarlijke tweewieler wegdoen, de passie is gebleven vandaar veel fotografie van motoren  :)

Marinus84

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2008, 10:27:41 »
Citaat
Aardig gelukt, helaas met een veel nieuwere CB 500 op de achtergrond zie je dat het geen echte oude foto is..

Ja, zonde van die velg he :D
(mijn cb500 staat er ook nog ergens helemaal achterin)

Zijn er trouwens veel motorrijders hier?

Atmikes, dankje, zel die plugin eens bekijken, maar toch werk ik het liefst helemaal zonder plugins. Misschien kan ik kijken wat die plugin doet en het dan weer nabootsen  ::)

Atmikes

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2008, 09:17:11 »
Dit is met de ingebouwde filter van photoscape gedaan (gratis op www.photoscape.org )


joostheijnen

  • Gast
Re: Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2008, 08:25:20 »
Aardig gelukt, helaas met een veel nieuwere CB 500 op de achtergrond zie je dat het geen echte oude foto is..


Marinus84

  • Gast
Oud gemaakte motorfoto
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2008, 01:37:05 »
Op deze foto staat de oude motor van een vriend van me, ik heb geprobeerd de foto oud te laten lijken. Weet iemand tips of technieken hoe je een foto van die dust en scratches kan geven, en misschien iets hoe je een mooie verkleuring kan maken in cs3?



Ohja, hier de originele foto, ik werk in aanpassingslagen, dus ik kan nog alles doen met de foto.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2008, 09:49:54 door Marinus84 »