Auteur Topic: Harmonium  (gelezen 1947 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PeterK

  • Honorary Member
  • Super Pentaxian
  • *****
  • Berichten: 1772
  • Geslacht: Man
Re: Harmonium
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2008, 08:41:21 »
@DrTalos: dit is een foto met een mooi lichtspel. Maar de foto is niet scherp !!! En dat verknalt imho het ganse plaatje. Ik ben op zoek naar details, maar kan ze niet duidelijk zien.
Homo Sapiens Pentaxiensis (Pentax K20D-K100D-MG)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Harmonium
« Reactie #9 Gepost op: 14 augustus 2008, 08:41:21 »

koor

  • Gast
Re: Harmonium
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2008, 20:02:11 »
 ;D Ik denk ook dat DrTalos de titel van de foto
beter kan wijzigen.....
Ik zie ook geen enkele connectie met een harmonium.

Carel

  • Gast
Re: Harmonium
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2008, 01:16:42 »
Wat harmonium? Als dat de titel van de plaat is, wik IK dat harmonium zien en niet een aantal gekleurde lampjes! En ik weet heel goed wat een harmonium is! Maar voor de beschouwer die niet weet wat een harmonium is, wordt de kern van de foto geen oplossing, maar nog een grotere vraag.

DrTalos

  • Gast
Re: Harmonium
« Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2008, 11:48:12 »
Beste Cire,

Dit is inderdaad weer een andere interpertatie van de foto, jij hebt er iets meer realisme in gebracht. Ik heb juist een surrealisme proberen te creeeren.

Dat van die scherpte kan komen omdat de foto is gemaakt met een diafragma van 1.4 en daardoor is er onscherpte in de achtergrond

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Harmonium
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2008, 12:47:30 »
Ik vind dit tafreel toch wel wat spannends hebben en dat heeft DrTalos ook gezien... Maar het komt er alleen niet helemaal uit..
De scherpte is er wel, maar ligt helemaal voor op de lampjes en wordt overstraald.
Ik heb er toch wat van proberen te maken...
Als je liever hebt dat ik 't weghaal, geef dan een seintje..
Cire
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2008, 12:55:18 door Ericvanm »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Ruud

  • Gast
Re: Harmonium
« Reactie #4 Gepost op: 3 augustus 2008, 21:25:35 »
Dank je voor de originele foto en de toelichting. Ik denk dat wat je doen wilt best leuk kan zijn maar dat het beter tot zijn recht komt bij een simpeler foto om vanuit te gaan. En het origineel is ook niet scherp. Ik ben best benieuwd naar de effecten op een beter origineel. Dus als je daar alsnog zin in hebt, heb je in ieder geval één iemand die zal reageren!

DrTalos

  • Gast
Re: Harmonium
« Reactie #3 Gepost op: 3 augustus 2008, 21:07:35 »
Beste Ruub,

Zie hieronder de originele foto. Je ziet de bovenzijde van een oude harmonium (een soort orgel met pedalen om lucht te pompen). Deze staat in de kamer van een vriend van me en is voorzien van allerlei prullaria.



Ik heb in Lightroom Recovery, Fill licht, contrast, clarity en vibrance allemaal naar 100 gegooid en daarna met Blacks en Saturation weer de details terug gehaald. Met portretten kun je hier mooie filmische effecten mee maken, kijk bijvoorbeeld naar "300".
« Laatst bewerkt op: 3 augustus 2008, 21:10:04 door DrTalos »

Ruud

  • Gast
Re: Harmonium
« Reactie #2 Gepost op: 3 augustus 2008, 14:08:42 »
Voor een beetje zinnig commentaar zou het behulpzaam zijn iets meer te weten. Waar kijken we naar? Hoe ziet het er op een 'normale' foto uit, zodat we kunnen vergelijken? Welke extremen zijn er gebruikt?

DrTalos

  • Gast
Harmonium
« Reactie #1 Gepost op: 3 augustus 2008, 13:08:41 »
Eens even wat zitten experimenteren met extreme instellingen met mijn RAW converter:



graag jullie commentaar en opmerkingen!!