Auteur Topic: Zeil-panorama's  (gelezen 2219 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Zeil-panorama's
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2009, 14:55:25 »
Citaat
Die tweede is een hele mooie (hoewel de anderen ook niet gek zijn hoor ;) )

Had je nog veel moeite met stitchen ivm de veranderende achtergrond en het feit dat je geen statief had?


grt

Henk

Het grootste probleem was dat niet alle lijnen goed op elkaar wilde aansluiten. De grootste missers heb ik simpel weg verwijderd (wie het weet mag het zeggen) en ander hier en daar zo aangepast dat ze doorlopen. Een statief was geen optie dus ik ben blij met de resulaten zoals ze zijn.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Zeil-panorama's
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2009, 14:55:25 »

Offline Eppie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Re: Zeil-panorama's
« Reactie #7 Gepost op: 15 juli 2009, 09:50:48 »
Kijk hier houdt ik van....errug mooi...#2 is bij mij ook de favoriet. mooie foto, deze straalt echt actie van het onderwerp en fotograaf uit...zelf heb ik geen hoogtevrees....maar toch zou ik "zeeeeeeer" voorzichtig zijn geweest :-)
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

patrick91

  • Gast
Re: Zeil-panorama's
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2009, 23:40:11 »
Ik heb hoogtevrees ontwikkeld.. nooit gehad dus.. (als kind dan) en dan kijk ik naar foto 2.. (en 1) brrr.. maar wel prachtig.. ik zou ze niet kunnen maken :)
Mooie serie!

HK

  • Gast
Re: Zeil-panorama's
« Reactie #5 Gepost op: 14 juli 2009, 13:50:02 »
Die tweede is een hele mooie (hoewel de anderen ook niet gek zijn hoor ;) )

Had je nog veel moeite met stitchen ivm de veranderende achtergrond en het feit dat je geen statief had?


grt

Henk

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Zeil-panorama's
« Reactie #4 Gepost op: 6 juli 2009, 15:43:48 »
Wow schitterende serie Bob.
Ik ben zelf niet zo van het water en als ik die foto vanuit de top zie ....brrrr...



Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Zeil-panorama's
« Reactie #3 Gepost op: 6 juli 2009, 14:22:22 »
Nummer 2 is het helemaal, prachtig. Die laatste laat mooi zien hoeveel moeite je hebt moeten doen voor die foto. Je moet ook nog eens goed opletten dat je K20 nergens achter een touw blijft hangen tijdens zo'n klim. Hij kan best wel wat hebben, maar een val van van zulke hoogtes ...  ; :'(

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2009, 16:16:36 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline lidy

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 459
Re: Zeil Panorama's
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2009, 21:47:40 »
Moooooooiii! 2 en 3 vooral - sensationeel! Ze zouden mij trouwens niet omhoog krijgen die mast in. Ik heb een heilig respect voor hoogtes (lees: enorme hoogtevrees). De boot lijkt vanaf die hoogte veeeeeel te klein!  :)
K-5 en wat lenzen

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Zeil-panorama's
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2009, 21:27:12 »
Wanneer je dicht op een onderwerp zit valt het niet altijd mee om alles erop te krijgen (zelf een ultra groothoek is niet altijd genoeg). Op en zeilboot heb je hier altijd last van omdat je niet vergenoeg ervandaan kunt. Tijdens mijn zeiltocht op de Stad Amsterdam (een driemast klipper) van Nica naar Siracusa moest er ook in de mast geklommen worden. Vanuit de hoofdmast had je dan zicht op de fokkemast en de bezaanmast. Dit zijn mijn gestitste resultaten (zonder statief dus duidelijk)

1. Vanaf het tweede platform in de main mast naar voren.


2. Vanaf het topje naar achteren.


3. De mast vanaf het dek gezien (geen bewerking hier)


4. En hier ben ik aan het klimmen naar het eerste platform


De laatste foto is niet met een pentax genomen (je kunt tenslotte niet iedereen verplichten een pentax te kopen.) Ik sta er wel met een pentax op mijn rug op en ik hoop dat de moderators dit dan maar door de vingers kunnen zien. Ik heb hem erbij gedaan om te laten zien dat bij het klimmen in de mast dit niet zonder hindernissen is.

Groeten, Bob
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2009, 21:47:11 door Anilla »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.