Kom ik na een trainingkje thuis, zie ik de maan mooi in het verlengde van de straat staan. Ik dus als beginner erg blij en ren naar boven haal mijn camera, statief en schroef dat dingetje waarmee die op het statief moet onder de camera. Kom ik beneden in de straat begint het gedonder al. Ik had het statief vast uitgeschoven (1 stap) en nu kreeg ik het statief niet 'open'. Ik een minuut of wat hanessen, en die ring in het midden kon ik amper bij om 'm los te krijgen. Denk eraan het is donker en ik zie dus weinig. Na een minuut of 5 word ik boos en ga terug. In de hal aangekomen zie ik dat de voetjes van het statief tegen elkaar aanklemmen. Ingenieus systeem om 'm draagbaar te houden, ook als de poten uit zijn. Ff rukken en dan schieten ze los. Pfff.
Daarna weer de straat op en positie ingenomen. Maar batterij dreigt op te raken. Dus ik zet steeds ff de camera uit, dan doet ie het meestal weer. Maar ik realiseer me niet dat de 2 sec. vertraging dan niet meer werkt. Dus de meeste foto's zouden scherper kunnen. En in de straat zag het er toch echt mooier uit.
Paar leuke foto's gemaakt dacht ik, beetje gespeeld met diafragma. Kom ik weer thuis zie ik dat de belichting op Center Weight staat en die had in dit geval waarschijnlijk beter op pattern kunnen staan.
Geschoten met de 70-300. Meeste rond de 70-150 mm. Het is niet veel, maar misschien kunnen jullie nog nuttige aanvullingen geven.
Zou graag ook die maan scherp(er) hebben.
f22 - iso800 - 70mm - 20"
f27 - iso800 - 133mm - 30"