Auteur Topic: Foto's: Dagje Westerbork  (gelezen 1459 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kdj4

  • Gast
Re: Foto's: Dagje Westerbork
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2009, 16:05:08 »
ik ben hier vorige maand ook geweest Stefan, heb er ook wat foto's gemaakt ook van de sterrenwacht.
er is al veel over jou foto gezegt en je kunt wel zien dat het jou steeds beter af gaat Stefan.
een heel klein min puntje foto 3 en foto 6 staan niet helemaal recht  ;)
en foto 4 die boom stoort mij wel een beetje.

ga zo door Stefan  ;)

gr kees

ps, de regels voor het plaatsen van foto's op dit forum zijn zijn max 5  ::)
« Laatst bewerkt op: 13 mei 2009, 16:06:17 door kdj4 »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Foto's: Dagje Westerbork
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2009, 16:05:08 »

stefan-e65

  • Gast
Re: Foto's: Dagje Westerbork
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2009, 13:53:14 »
de schotels draaien nog wel, die doen het ook echter nog wel dus.
volgens mij worden ze nog gebruikt voor div doeleinden want je mag ook je mobiele telefoon niet aan hebben staan daar vanwege straling of dergelijke.

gr stefan

stefan-e65

  • Gast
Re: Foto's: Dagje Westerbork
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2009, 13:51:47 »
bedankt!

die onscherpte van de boom denk ik inderdaad dat het smaak is.
over de onscherpte van de rails, aflopend, ik denk niet dat mijn cameraatje dat zou kunnen, maar inderdaad foto 1 was ik heel erg verbaasd over hoe mooi die dat heeft gedaan!
ik was sprakeloos :o
gr stefan

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Foto's: Dagje Westerbork
« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2009, 13:50:40 »
Ook al heb je maar een "gewone" camera Stefan, het is zoals Cire zegt de persoon die de camera bedient die de foto maakt. Je gaat nog steeds flink vooruit. Als je deze foto's vergelijkt met je eerste serie zie je nu duidelijk dat je over de foto nadenkt en niet zomaar door de zoeker kijkt en op het knopje drukt.
Jij mag dan mischien #1 de mooiste vinden, maar ik ga voor #3 en #6. Nummer 3 is een mooie compo met die lijnen van het spoor naar het monument. Bij nummer 6 denk ik niet zo als Cire dat de schotel "luistert", maar dat hij de stemmen van de overledenen het heelal instuurt zodat alles en iedereen zich zal herinneren wat er is gebeurt.

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2009, 13:51:31 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re: Foto's: Dagje Westerbork
« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2009, 13:19:19 »
Stefan
Nr 1 is inderdaad een mooie foto, doet me me echt wel wat.
Ook foto 3 is best een indrukwekkende prent
Bij foto 5 had ik liever de voorgrond scherp gehad, zodat de rails weg zou lopen in onscherpte, ik denk dat dit de lading van de foto beter zou dekken.
Foto 6 vind ik wel apart; ik krijg daarbij 't gevoel dat de radiotelescoop (overigens niet meer in gebruik) luistert naar de stemmen van de gevallenen.
Foto 2 is prima van belichting en geeft een mooi overzicht van de radiotelescoop. (ik heb begrepen dat er een stichting is die dit technisch monument in stand wilt houden)
Foto 4 zie ik de functie van de onscherpe boom niet zo; het is misschien een kwestie van smaak.

Goed cameraatje Stefan..
Naast mijn k10d heb ik ook een optio w60; ik heb 'm altijd bij me.. stop je zo in je zak... en je kan er zelfs mee onder water.
ook ik heb daar leuke resultaten mee.
Daarnaast is 't nog altijd zo: Het is de fotograaf die de foto maakt, het toestel is slechts gereedschap.
Cire
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2009, 13:20:55 door Ericvanm »
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

stefan-e65

  • Gast
Foto's: Dagje Westerbork
« Reactie #1 Gepost op: 10 mei 2009, 11:52:16 »
Ik ben afgelopen week een dagje naar Westerbork gewezen,
voor degene die niet weten wat het is: dat was een kamp in de oorlog.
Ik heb geen spiegelreflex of dergelijke, maar de foto;s die mn 'gewone' digitale camera heeft gemaakt vond ik erg goed.
Oordeel zelf zou ik zeggen!
Gr Stefan

Foto 1 - Ben ik persoonlijk erg trots op


Foto 2


Foto 3 - Herdenking was 4 mei, ik was er 5 mei, hier nog de bloemen


Foto 4 - Ik probeerde hele tijd boom onscherp te krijgen, uiteindelijk is dat gelukt.


Foto 5 - Stuk rails, ik probeerde hier het stuk dat naar boven stond, onscherp te krijgen,


Foto 6 - Ik ging hier op mn knieën zitten, zodat de schotel erop kon, maar ook vanaf de grond; de gedenksstenen,


Ik hoor graag jullie mening.
Gr Stefan