Auteur Topic: Help: K20D vraagt continu naar datum  (gelezen 3168 keer)

Offline Jazzer

• Super Pentaxian
  • multipentaxionist
Re: Help: K20D vraagt continu naar datum
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2009, 13:37:58 »
Misschien is het iets heel onnozel? Bij mijn K-m wilde 't instellen van de datum ook niet (blijvend) lukken totdat ik ontdekte dat je de gemaakte instellingen ook nog eens (logisch overbodig) moest bevestigen (OK aanvinken of zoiets, als ik me goed herinner).

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2009, 13:37:58 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2009, 20:04:56 »
Citaat

Het is wel vreemd, gezien de overige instellingen wel bewaard blijven (waaronder ook vakantietijd Dakar, wereldtijd Amsterdam)
Tevens is de camera pas 4 maanden oud..

Als het ding zo nieuw is, even mee naar de winkel gaan en daar klussen aan die dingen. Het batterijtje zou zomaar kunnen. Tenslotte is je camera al misschien heel erg lang geleden geproduceerd. Is te zien in Photome.

Stip

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2009, 19:37:39 »
Citaat
Lijkt mij dat het backup batterijtje leeg/stuk is.

Het is wel vreemd, gezien de overige instellingen wel bewaard blijven (waaronder ook vakantietijd Dakar, wereldtijd Amsterdam)
Tevens is de camera pas 4 maanden oud..

Offline 6x7

• Pentaxian
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 20 oktober 2009, 19:22:06 »
Lijkt mij dat het backup batterijtje leeg/stuk is.
Mijn foto's in de PPG  :D

foto's op FlicR

Stip

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2009, 18:45:13 »
Dankjewel Ron.

Maar, Hoe kan ik de camera resetten en hoe kan ik de firmware opnieuw invoeren en waar vind ik deze?

RonHendriks

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 20 oktober 2009, 18:37:14 »
Je kunt hem resetten, en dan opnieuw de firmware updates invoeren. Tenminste als ik het goed heb.

Stip

• Gast
Help: K20D vraagt continu naar datum
« Reactie #1 Gepost op: 20 oktober 2009, 18:07:08 »
Dag allemaal,

Ik heb het volgende software probleem met mijn K20D.

Wanneer ik de camera aanzet vraagt deze naar het invoeren van een datum en tijd.

Wanneer ik deze opsla en vervolgens opnieuw opstart, vraagt deze weer naar het invoeren van datum en tijd (staat dan weer terug op 01/01/2008 00:00).

Na het formatteren op zowel de camera als op de pc blijft het probleem. Tevens heb ik een aantal uur de accu uit de camera gehad. Ook de geheugenkaart eruit en erin gedaan. Ook zonder kaart vraagt de camera naar de datum en tijd.

Wat kan ik hiermee doen? Ik ben bang dat het is gekomen nadat de computer uitviel doordat de voeding hier niet in zat.