Auteur Topic: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....  (gelezen 1579 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monibro

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2008, 16:39:18 »
Citaat
Ik heb niet zo veel lef om te gaan soebatten over de prijs...
 :-/

Als jij het niet doet en zoveel andere mensen niet, dan kunnen ze voor degenen die wel het lef hebben, mooie prijzen maken.

Ik doe niks anders, als je weet wat winkels op sommige dingen verdienen...  Vooral bij de MM, die kopen groot in en hebben marge zat om korting te geven.

Voorbeeld:

Pentax K10D met 18/55 en 50/200

Internetwinkel € 789

Ik zou zeggen bij MM:

Zelfde prijs
Mooie foto tas waar alles in kan
Externe harde schijf 500 gb voor helft van de prijs.

Die harde schijf weet ik niet of dat zal lukken, want dat is weer een andere afdeling, anders zou ik daar 2 geheugenkaartjes voor willen.

Volgende week ga ik er naar toe op een woensdag of een donderdag avond, dan is het lekker rustig en heeft het personeel tijd om te praten.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2008, 16:41:38 door Monibro »

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2008, 16:39:18 »

koor

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2008, 15:51:13 »
Ik heb niet zo veel lef om te gaan soebatten over de prijs...
 :-/
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2008, 15:51:33 door koor »

amai

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2008, 15:44:57 »
Citaat

hmmppfff, dat doe ik iets niet goed. Het is mij nog nooit gelukt bij de MM iets van de prijs af te krijgen........ :-[ :-X

greetz,
Erik

Als je net een scherpe aanbieding te pakken hebt, dan kan er waarsachijnlijk niets meer af.

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2008, 14:23:03 »
Citaat
Bij Mediamarkt koop ik graag omdat als je een beetje mooi kan praten, heeeel veeel korting krijgt, dan is het vaak nog goedkoper dan via internetwinkels én je hebt het gelijk mee naar huis. Volgende week ga ik mijn camera kopen, en hoop hem voor een bijzonder mooie prijs mee te nemen.

hmmppfff, dat doe ik iets niet goed. Het is mij nog nooit gelukt bij de MM iets van de prijs af te krijgen........ :-[ :-X

greetz,
Erik

XanderL

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2008, 12:40:51 »
Ik was afgelopen week mij de MM in Breda, natuurlijk ook even bij de fot-spullen kijken. Zie ik de Pentax DA 50-200mm voor "slechts" 259 euro. Dat is bij 100 euro meer dan bij de meeste "echte" fotowinkels. Overigens kan het best zijn dat hij bij de MM in bijvoorbeeld Rotterdam of Utrecht een heel andere prijs rekenen.

Ik weet niet of iedereen weet hoe de MM werkt, maar ze kijken altijd naar de prijzen van de concurentie in de directe omgeving. Dus als er geen directe concurentie is, dan vragen ze de hoofdprijs.


Monibro

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2008, 12:37:13 »
Bij Mediamarkt koop ik graag omdat als je een beetje mooi kan praten, heeeel veeel korting krijgt, dan is het vaak nog goedkoper dan via internetwinkels én je hebt het gelijk mee naar huis. Volgende week ga ik mijn camera kopen, en hoop hem voor een bijzonder mooie prijs mee te nemen.

koor

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2008, 11:41:09 »
Helemaal mee eens. Destijds ook gekeken bij Mediamarkt naar diverse camera's, voordat mijn keuze op de k10d viel. Maar die waren allemaal
duurder dan bij broer Konijn of andere webwinkels!

« Laatst bewerkt op: 16 maart 2008, 11:41:32 door koor »

amai

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #3 Gepost op: 15 maart 2008, 20:01:56 »
Citaat
De argeloze consument betaald het er gerust voor... Dat wij heel internet afstruinen voor de laagste prijs, doet lang niet iedereen (helaas). Zou me met dit verschil wel behoorlijk genept voelen.

Zal hier ook voor gelden: als je er mee fotografeert ben je de prijs al lang weer vergeten?  ;)

Ik denk dat dit ook de tactiek is van dit soort bedrijven (Bcc en Mediamarkt)
Veel reclame maken met schreewende texten over hoe goedkoop ze wel niet zijn. Dat doe ze samen met aanbiedingen die daadwerkelijk scherp geprijsd zijn.
Veel mensen denken nu dat deze winkels echt goedkoop zijn.
De meeste mensen geloven het verder wel en kopen dus blind spullen die ze nodig hebben. Vooral BCC is hier goed in, die zijn echt behoorljik duur met veel producten. (laatst een wasmachine en droger gekocht, en dan schrik je behoorlijk van de verschillen).

Ik zou trouwens wel eens willen zien wat er gebeurd als iemand zo'n lens koopt. Ik denk dat gelijk de rest van de klanten de deur uit worden gewerkt en dat er uit alle koelkasten flessen champagne komen, de jaarwinst is weer binnen, FEEST!! ;)

Allemaal leuk, maar als je een beetje gaat rekenen, schieten de tranen je in de ogen.

De Tamron is dus € 150 duurder dan bij Konijnenberg.
Maar Konijnenberg is ook geen liefdadigheidsinstelling en verdient dus ook gewoon een prima bedrag op zo'n lens.
Nu is Mediamarkt geen kleintje, en zullen ze de lenzen e.d zeker niet te duur inkopen.
Als je dan gaat kijken wat er aan de strijkstok blijft hangen, dan zou het verhaaltje hierboven van de champagne bijna geloofwaardig over kunnen komen. :o

Trouwens bij Digitalstreet heb je ook zo'n soort insteek, maar dan iets anders.
Daar hebben ze veel hoofdproducten, zoals de camera's en lenzen prima geprijsd. Daar komen drommen mensen op af. Dat zijn er op een zaterdag gauw honderden. Iedereen die daar een camera koopt of een lens, proberen ze een filter, geheugenkaart en/of een tas te verkopen. En als je kijkt bij Digitalstreet naar de prijzen van die randartikelen, dan schrik je je ook de pleuris. Mensen twijfelen of ze het willen hebben, maar weten dat de lens of camera die ze net gekocht hebben scherp geprijsd is, en gaan er dus geheel logischerwijs vanuit dat het geheugenkaartje ook wel goedkoop zal zijn. Als ze dan thuis eens kijken wat de gemiddelde prijs is voor zo'n kaartje of filter(bij digitalstraat is het snel 200% van de goedkoopste inetrnetprijs), zien ze dat ze veel te veel hebben betaald. Het gaat om relatief kleine bedragen, dus echt erg is het niet, maar van Digitalstreet is het best slim, want zo pakken ze per klant toch weer een hele nette winstmarge.

edwindev

  • Gast
Re: Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2008, 19:10:49 »
De argeloze consument betaald het er gerust voor... Dat wij heel internet afstruinen voor de laagste prijs, doet lang niet iedereen (helaas). Zou me met dit verschil wel behoorlijk genept voelen.

Zal hier ook voor gelden: als je er mee fotografeert ben je de prijs al lang weer vergeten?  ;)

amai

  • Gast
Ik was net nog even bij de Mediamarkt.....
« Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2008, 17:56:14 »
Moest er niet heen voor fotoapparatuur, maar toch even langsgelopen, die fotoafdeling.

Ik wist dat je er alleen moet zijn voor aanbiedingen, dat ze anders niet echt goedkoop zijn.

Mijn oog viel daar op de Tamron 17-50 Di II. Hij lag daar in de Nikon en de Canon variant, voor de "vriendelijke" prijs van  â‚¬ 499  8-)

Bij Konijnenberg bijvoorbeeld kost hij € 349. ;D