De argeloze consument betaald het er gerust voor... Dat wij heel internet afstruinen voor de laagste prijs, doet lang niet iedereen (helaas). Zou me met dit verschil wel behoorlijk genept voelen.
Zal hier ook voor gelden: als je er mee fotografeert ben je de prijs al lang weer vergeten? ![Knipoog ;)](http://www.pentaxforum.nl/smf/Smileys/lightb/wink.gif)
Ik denk dat dit ook de tactiek is van dit soort bedrijven (Bcc en Mediamarkt)
Veel reclame maken met schreewende texten over hoe goedkoop ze wel niet zijn. Dat doe ze samen met aanbiedingen die daadwerkelijk scherp geprijsd zijn.
Veel mensen denken nu dat deze winkels echt goedkoop zijn.
De meeste mensen geloven het verder wel en kopen dus blind spullen die ze nodig hebben. Vooral BCC is hier goed in, die zijn echt behoorljik duur met veel producten. (laatst een wasmachine en droger gekocht, en dan schrik je behoorlijk van de verschillen).
Ik zou trouwens wel eens willen zien wat er gebeurd als iemand zo'n lens koopt. Ik denk dat gelijk de rest van de klanten de deur uit worden gewerkt en dat er uit alle koelkasten flessen champagne komen, de jaarwinst is weer binnen, FEEST!!
![Knipoog ;)](http://www.pentaxforum.nl/smf/Smileys/lightb/wink.gif)
Allemaal leuk, maar als je een beetje gaat rekenen, schieten de tranen je in de ogen.
De Tamron is dus € 150
duurder dan bij Konijnenberg.
Maar Konijnenberg is ook geen liefdadigheidsinstelling en verdient dus ook gewoon een prima bedrag op zo'n lens.
Nu is Mediamarkt geen kleintje, en zullen ze de lenzen e.d zeker niet te duur inkopen.
Als je dan gaat kijken wat er aan de strijkstok blijft hangen, dan zou het verhaaltje hierboven van de champagne bijna geloofwaardig over kunnen komen.
![Geschrokken :o](http://www.pentaxforum.nl/smf/Smileys/lightb/shocked.gif)
Trouwens bij Digitalstreet heb je ook zo'n soort insteek, maar dan iets anders.
Daar hebben ze veel hoofdproducten, zoals de camera's en lenzen prima geprijsd. Daar komen drommen mensen op af. Dat zijn er op een zaterdag gauw honderden. Iedereen die daar een camera koopt of een lens, proberen ze een filter, geheugenkaart en/of een tas te verkopen. En als je kijkt bij Digitalstreet naar de prijzen van die randartikelen, dan schrik je je ook de pleuris. Mensen twijfelen of ze het willen hebben, maar weten dat de lens of camera die ze net gekocht hebben scherp geprijsd is, en gaan er dus geheel logischerwijs vanuit dat het geheugenkaartje ook wel goedkoop zal zijn. Als ze dan thuis eens kijken wat de gemiddelde prijs is voor zo'n kaartje of filter(bij digitalstraat is het snel 200% van de goedkoopste inetrnetprijs), zien ze dat ze veel te veel hebben betaald. Het gaat om relatief kleine bedragen, dus echt erg is het niet, maar van Digitalstreet is het best slim, want zo pakken ze per klant toch weer een hele nette winstmarge.