Auteur Topic: Camera verzekerd?  (gelezen 1482 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HK

  • Gast
Re: Camera verzekerd?
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2008, 16:33:57 »
Ik heb nog eens nagevraagd bij Ohra (waar ik al mijn verzekeringen heb) en mijn camera valt onder de inboedel. En het is verzekerd tegen nieuwwaarde.

Dat wil zeggen, tot €1200,- zijn spullen die ik met me meesleep verzekerd.

Overigens bedankt voor de heads-up. Ik had bijna extra geld uitgegeven aan nóg een verzekering.
En toen ik ze belde kwamen ze er achter dat ik 1 module dubbel verzekerd had (scheelt weer 1,20 euro / maand :D)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Camera verzekerd?
« Reactie #12 Gepost op: 7 augustus 2008, 16:33:57 »

Offline wopie

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Man
Re: Camera verzekerd?
« Reactie #11 Gepost op: 6 augustus 2008, 22:00:41 »
Citaat

Hoi Ludo,

Het zou wat handiger zijn als er complete info wordt gegeven misschien welke maatschappij en de premie kosten per 1000 euro.

Het wordt moeilijk controleren zo of het aantrekkelijk is!

mvgr Walter



Walter,

Ook bij verzekeringen is het zo dat ze moeilijk te vergelijken zijn.
Ik denk dat het vaak voor iedereen maatwerk is, vooral als je al ergens andere verzekeringen hebt lopen, je eigen ervaringen met een verzekeringsmaatschappij, en natuurlijk wat je wensen van dekking en dekkingsgebied zijn.

Mijn kostbaarhedenverzekering kost € 23 per € 1000 euro,
maar heeft wel werelddekking en ook extra risicos zoals bij skivakanties, bergbeklimmen etc. zijn gedekt.

De uitbetaling is altijd 100%, ongeacht de leeftijd van de apparatuur. Bij het afsluiten en bij wijzigingen moeten de notas overlegd worden.  En er is geen eigen risico, ook niet bij schade door eigen schuld.
Deze kostbaarhedenverzekering is alleen af te sluiten als je ook een inboedelverzekering hebt. (het Meeus accent pakket) maar wellicht dat de meeste verzekeringsmaatschappijen kostbaarhedenverzekeringen of soortgelijke pakketten hebben.

Ludo

Offline Robr

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 177
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Camera verzekerd?
« Reactie #10 Gepost op: 5 augustus 2008, 22:42:57 »
Ik heb er net eentje afgesloten bij mijn verzekering bij Centraal Beheer.
1000 euries verzekerd :
premie 11euro zoveel, jaarlijks.(kostbaarhedenverzekering.)
Krijg wel iets korting door mijn werkgever.
Dan ben je wel per gebeurtenis voor 1000 euro verzekerd.
Dus :deze week mol je je toestel : 1000 euries
        Volgende week word je gouden ketting op straat geroofd :weer 1000
         euries. (moet niet te vaak gebeuren denk ik.......)
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2008, 22:44:21 door nicknaam »
K200D ;Pentax DA smc 18-250 mm ; Sigma MACRO 105mmF2.8 EX DG ; Pentax smc DA* 300mm f/4.0 ED (IF) SDM : Pentax smc AF adapter 1.7

ToXiQ

  • Gast
Re: Camera verzekerd?
« Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2008, 22:03:30 »
Citaat

Ik heb een aparte kostbaarhedenverzekering voor al mijn fotospul, (alleen af te sluiten samen met een inboedelverzekering), zodat al mijn opgegeven fotospullen in huis, buiten huis en wereldwijd in het buitenland zijn verzekerd tegen nieuwwaarde.

Hoi Ludo,

Het zou wat handiger zijn als er complete info wordt gegeven misschien welke maatschappij en de premie kosten per 1000 euro.

Het wordt moeilijk controleren zo of het aantrekkelijk is!

mvgr Walter


Offline wopie

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 83
  • Geslacht: Man
Re: Camera verzekerd?
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2008, 20:46:22 »
check bij je reisverzekering maar eens wat het maximale bedrag is wat ze uitkeren voor elektronica, meestal is dat max. € 1500,-.
en aan dat bedrag ben je al gauw, een camera, een of meer lenzen, Sd kaartjes, accu's, videocamera, DVD speler, MP3 en wat een mens nog meer kan meeslepen tijdens de vakantie.

Ik heb een aparte kostbaarhedenverzekering voor al mijn fotospul, (alleen af te sluiten samen met een inboedelverzekering), zodat al mijn opgegeven fotospullen in huis, buiten huis en wereldwijd in het buitenland zijn verzekerd tegen nieuwwaarde.

Ik heb  mijn K10D en de DA*16-50 heb laten vallen op vakantie in Marokko, beiden waren total loss. De verzekering betaalde het volledige bedrag uit, en geen eigen risico.

Ludo


Offline WM

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 135
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Camera verzekerd?
« Reactie #7 Gepost op: 2 augustus 2008, 16:13:56 »
Misschien is het wel een idee om een verzekeringsmaatchappij te polsen of ze via het pentaxforum een aanbod kunnen doen, al dan niet op Pentax-apparatuur gericht?

Een ledenbestand van > 500 is toch een aardig potentieel klantenbestand.


Wim
K20D | D-BG2 en RC F | AF-540 FGZ | DA* 16-50 mm f/2,8 | DA* 50-135 mm f/2,8 | DA* 300 mm f/4 | DFA 100 mm f/2,8 Makro 1:1

ToXiQ

  • Gast
Re: Camera verzekerd?
« Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2008, 16:36:06 »
je moet wel vermelden of het verzekerd is tegen dagwaarde of nieuw waarde. De meeste doen op dagwaarde waarbij de afschrijving erg veel naar beneden gaat per jaar. Maar daarnaast heb je ook betere verzekeringen die dit iets anders aanpakken.

Mijn verzekering kost op dit moment 149 euro per jaar, dekking Nederland. Maar heeft een verzekerde waarde van rond de 12.000 euro. Dit alles tegen waarde waarvoor het spul is opgegeven, geen dagwaarde dus (ook niet naar 5 jaar of 10 jaar!). Geen verplichting om een inboedel verzekering te hebben want daar doen zij namelijk niet in.

Welliswaar een eigenrisico van 200 euro per schade geval en als het je eigen schuld is betaal je 250 euro eigen risico.

@Vulcan. Controleer dat maar eens goed je inboedel verzerking. Tegen woordig houden de meeste maatschappijen de volgende rekensom aan.

In een van de grote steden woonachtig ipv 5000 euro apparatuur maar 2500 apparatuur verzekerd. Onder apparatuur valt TV Computer stereo installatie cd's dvd etc etc.

als je 2 TV's in huis heb + DVD spelers computers (tja ik heb kinderen) ben je ZWAAR onderverzekerd. Dus de kans op uitbetaling is vrijwel nihil.

Een specifieke apparatuur verzekering geld ook als berooft word op straat of dingen laat vallen daar gaat een Inboedelverzekring ook nogal moeilijk mee om.

Mijn advies zou zijn (in zijn algemeen) om een speciale camera verzekering af te sluiten.

mvgr Walter

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Camara verzekerd?
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2008, 13:16:39 »
Goed idee! Maar wel onder Algemene discussie. (verplaatst dus!)

Ik heb momenteel geen aparte verzekering, maar ik heb zowel thuis als op mijn vaste vakantieadres wel een goede inboedelverzekering.
Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Camara verzekerd?
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2008, 10:22:14 »
Misschien een leuke om een poll voor op te zetten. Zo vlak voor de vakantie geen overbodige luxe om je camera verzekering eens goed onder de loep te nemen.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Hoekipa

  • Gast
Re: Camara verzekerd?
« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2008, 22:26:05 »
Hoi Koor,

Cameraverzekering.nl werkt samen met de Europeesche en hebben dezelfde prijs, dekking ben ik nog niet achter maar waarschijnlijk wel.

koor

  • Gast
Re: Camara verzekerd?
« Reactie #2 Gepost op: 22 juli 2008, 22:13:09 »
patricia ik heb mijn camera en de hele reut rechtstreeks verzekerd bij
de Europeesche te Amsterdam.
geen tussenpersoon-tussenhandel.
zal ff kieken wat de kosten zijn.

Europeesche  60,00 Euro per jaar.
Verzekerd is nu de hele reut t.w.v. 2000,00 Euro.(Inmiddels veel meer...) Maar dit was toen!
Eigen risico 25,00 Euro.

15 Euro per 500,00 Euro verzekerd bedrag.

Voorwaarde is dat je een inboedelverzekering hebt, om het even bij
welke maatschappij.
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2008, 22:19:36 door koor »

Hoekipa

  • Gast
Camera verzekerd?
« Reactie #1 Gepost op: 22 juli 2008, 22:02:44 »
Ik kan niet zo snel een bericht vinden dus hoop dat ik het hier kwijt kan.

Hebben jullie je camera verzekerd en zo ja is http://www.cameraverzekering.nlbetrouwbaar?


[size=9]Edit (vulcan): typo in topictitel aangepast[/size]
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2008, 13:18:41 door Vulcan »