Auteur Topic: Geld verdienen met fotografie  (gelezen 772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Serpiente

  • Gast
Re: Geld verdienen met fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2008, 19:15:01 »
Het is al leuk als je er je dure hobby mee kan bekostigen  :) Rijk hoef ik er niet van te worden  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Geld verdienen met fotografie
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2008, 19:15:01 »

Sandra

  • Gast
Re: Geld verdienen met fotografie
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2008, 19:05:35 »
Ik ben veel te onzeker om er geld voor aan te nemen. Ik vind mezelf niet goed genoeg om eraan te verdienen. Mensen in mijn omgeving (leken in fotografie) zijn vaak wel enthousiast over mijn foto's, maar ik weet dat het veel beter kan. Vandaar dat ik er geen geld voor wil ontvangen.  Ik heb laatst concertfoto's gemaakt en die zijn best aardig geworden. Een aantal vinden die foto's heel mooi, ik zie nog een hoop onscherpte en ruis waar ik me aan stoor.  Ik vind het overigens wel een geweldige manier om ervaring op te doen als ik mag fotograferen, maar geld sla ik af ..

Een vriendin van me is weddingplanner, een budget weddingplanner en dat loopt als een trein. Zij heeft me verschillende keren gevraagd te fotograferen, maar dat heb ik tot nu toe steeds afgeslagen .. Een bruiloft is de belangrijkste dag in je leven, dat mag je niet verbruien .. plus ben ik ook wat onzeker bij het fotograferen van gasten (onbekenden).

Het is inderdaad wel zo dat je zelf moet investeren in lenzen, wat men vaak over het hoofd ziet.

Sandra
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2008, 21:02:01 door Sandra »

Marinus84

  • Gast
Re: Geld verdienen met fotografie
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2008, 16:07:07 »
Mooi extraatje :)

Zelf heb ik op mijn laatste werk, en mijn nieuwe werk al een groot aantal foto's gemaakt die voor productie zijn gebruikt. Helaas heb ik er nooit wat voor gekregen.

Bij mijn nieuwe werkgever probeer ik in ieder geval 'goodies' los te peuteren zoals een groothoeklens. Als ze willen dat ik foto's maak die ze nodig hebben, dan vind ik dat niet eerlijk als ik investeer in de camera en er verder niks voor krijg. Het staartje horen jullie nog wel.

Denk dat er wel meer forum-leden zo zijn die er wat mee verdienen, maar vast net genoeg om af en toe eens een lensje van te kunnen kopen ofzo.

Offline Kim

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 51
  • Geslacht: Vrouw
  • Imagine
    • Kisa Photography
Re: Geld verdienen met fotografie
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2008, 16:14:52 »
Leuk dat je zo bezig bent met je fotografie-hobby!! Ik zal zelf nooit mijn camera op het werk gaan gebruiken. Ik maak op mijn werk namelijk al de hele dag foto's maar dan wel met wat andere apparatuur, nl. rontgenfoto's. Dus om werk en hobby gescheiden te houden...  :)
Pentax K-7 - SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm - SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm - DA* 50-135 F2.8 - Flitser AF-540FGZ - statief Vanguard MG-4

http://www.kisa-photography.nl

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: Geld verdienen met fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2008, 10:37:24 »
Gefeliciteerd met je bevordering tot 'hoffotograaf'.
Denk dat de ambitie hierin een heel persoonlijke is. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat je van amateur richting semi-prof rolt! Op ons forum zijn er een aantal leden die dit duidelijk ambiëren, anderen zullen hier bewust niet voor kiezen.

Als het zich rondspreekt dat je veel (en goed) fotografeert zul je vanzelf voor dingen gevraagd gaan worden. Van het een kan het ander komen, hoever je daarin wil gaan ligt natuurlijk aan jezelf.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

elsignor

  • Gast
Geld verdienen met fotografie
« Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2008, 09:32:12 »
Zijn er hier forumleden die ook wat bijverdienen met fotografie?

Toen ik een paar maanden terug mijn K100d Super kocht, besloot ik meteen om hem zo veel mogelijk mee te nemen. Ook op mijn werk had ik hem bij me, en op een dag was er een jubileum van twee medewerkers die ieder 25 jaar bij de zaak waren. Ik pakte mijn camera en begon te fotograferen, uit eigen initiatief. Sindsdien word ik bij diverse gelegenheden gevraagd om fotografie te doen, en mag ik mijn uurtjes die ik daaraan besteedt 'schrijven' (ik ben freelance IT-er).

Klap op de vuurpijl was vorige week donderdag (9 oktober): mijn opdrachtgever (een werkmaatschappij van een groot internationaal IT bedrijf) had haar jaarlijkse klantendag en vroeg mij de hele dag te fotograferen, in plaats van een pro-fotograaf in te huren, zoals voorheen. Natuurlijk ben ik niet go goed als een pro, maar ze zijn zeer tevreden over het resultaat, net als ikzelf. Toch mooi 8 uur mogen declareren (de bewerking heb ik voor eigen rekening gedaan).

Mijn advies dus aan de leden hier is: neem je camera mee naar het werk en grijp elke gelegenheid aan om te fotograferen. Voor je het weet ben je 'hof-fotograaf' en verdien je je outfit terug  ;)
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2008, 09:33:22 door elsignor »