Wat mij betreft: Mijn interesse op deze fora gaat vooral uit naar ervaringen met en nieuws rond Pentax.
Foto's kijken en becommentariëren is ook leuk, maar is natuurlijk minder Pentax-specifiek, waar op zich weinig mis mee is.
Probleem is, dat er niet zoveel nieuws is aan het Pentax-front *hoopt dat er een mooi voortborduursel op de K-01 komt, systeemcam geoptimaliseerd voor K-bajonet* en dat is jammer.
Wat zou Ricoh kunnen doen en zijn ambassadeurs?
Zelf blijf ik wel bij Pentax. Ik ben erg blij met de KP, ook vanwege de vormgeving (doet aan Spotmatic en Nikon FM -- ja, toen had Nikon nog prachtig spul -- denken) en mooi stil, erg fijn bij klassiek-concertfotografie, en niet groter dan een Fujifilm XT2.
Feestboek-integratie zou een ding kunnen zijn.
Of misschien beter: Flickr-integratie. Er is wel een PentaxNL-groep op Flickr, maar zo te zien is daar ook weinig activiteit op de laatste tijd...
Denk dat het zaak is om samenwerking/integratie te zoeken met internet-groepen of mensen die Pentax-minded zijn (Pentaxforums.com, Pentaxfora in DE en UK, enzovoort) en te proberen dat leven in te blazen, al is het makkelijk gezegd.
Ik wil wat meer foto's gaan posten, nu ik ook op Flickr gegaan ben, en dan gerelateerd aan gebruikte lenzen en cams, zoals Asahiflex deed.
En als gezegd, een nieuwe wat frissere look zou misschien een verbetering Kunnen zijn.
@Mark/BreakOfDawn: don't give up.
Volgens mij is een forum een mooi naslagwerk.
Wat mijzelf opvalt, in zijn algemeenheid, is de weinige info die er over Pentax te vinden is op internet. Omdat ik eerder Pentaxen heb gehad en weer aan een DSLR toe was heb ik me erin verdiept en een K-70 besteld. Volgens mij een goede keuze. Maar ...
Ik heb me rot gegoogled over dit specifieke model en vind er bijna helemaal niks over. Zelfs op de wat grotere bekendere (inter)nationale websites vind je (te) weinig.
Misschien is het toevoegen van wat pagina's aan de site -of geintegreerd in het forum- mooi van meer info, tests e.d. En Pentax zelf zou ook misschien wat meer zijn best mogen doen qua publiciteit denk ik. Maar misschien richten zij zich wel meer op andere markten, dat weet ik niet.
Een combi met FB is misschien ook mooi, maar het is ook weer meer werk. Blijft toch een heel gedoe en veel werk om een site bij te houden, zelf veel ervaring mee.
Ik zou wel jammer vinden als dit Nederlandse forum verdwijnt.
P.S.:Weet niet of je nieuwsbrieven oid verstuurd, daarmee zou je de slapende, wat afwezige leden misschien wat kunnen aanwakkeren?
+1
Jan.