Auteur Topic: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.  (gelezen 1757 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Geronimo

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 247
  • Geslacht: Man
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2009, 20:18:15 »
@ Kirsten,
Ik had moeten schrijven antivirusprogramma's die ik ken. Kaspersky ken ik niet goed genoeg. Goed om te weten dat die de PC niet vertraagd.

Regel één van fotografie: Heb altijd een camera bij je! - - - - - - - - - Waarom houd ik me nooit aan regels?

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2009, 20:18:15 »

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #14 Gepost op: 5 februari 2009, 11:28:48 »
Ik kan ondertussen vanuit huis weer werken. Subtiel een setting vinden die de oorzaak was van het probleem is me niet gelukt. Na veel zoeken en proberen heb ik simpel weg alle defauls weer laten zetten (daarmee verlies je wel all cookies en settings) maar het resultaat was dat alles weer werkt.

Ook heb ik als spin off toch avast maar geinstalleerd. De intiele scan duurde een eeuwigheid (en niets van belang gevonden ;D). Avast draait nu op de achtergrond en het valt me mee (blijkbaar voldoende resources om er geen last van te hebben).

Hopenlijk blijven verder problemen me nu bespaard. Irritant is wel dat ik nu nog steeds niet weet wat het exact was - niet goed voor mijn zelfvertrouwen voor wat betreft controle over mijn PC.

Iedereen bedankt voor alle adviezen!

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #13 Gepost op: 4 februari 2009, 23:57:36 »
En, is Bob al in staat van thuis uit te pentax forummen ?
zo nee, dan kan het interessant zijn om eens in een command prompt een:
Ping www.pentaxforum.nl

te doen.
Dat moet dan zoiets geven :
Citaat

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\bob>ping www.pentaxforum.nl

Pinging pentaxforum.nl [72.29.81.173] with 32 bytes of data:

Reply from 72.29.81.173: bytes=32 time=139ms TTL=54
Reply from 72.29.81.173: bytes=32 time=139ms TTL=54
Reply from 72.29.81.173: bytes=32 time=140ms TTL=54
Reply from 72.29.81.173: bytes=32 time=138ms TTL=54

Ping statistics for 72.29.81.173:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 138ms, Maximum = 140ms, Average = 139ms


George

Offline Kirsten

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 436
  • Geslacht: Vrouw
  • yes, i'm a Pentaxian! ♥♥
    • SeventiesPhotography [create-inspire]
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #12 Gepost op: 4 februari 2009, 15:19:46 »
Citaat
De antivirusprogramma's (ook de grote, betaalde merken) maken de PC trager. Alleen OneLiveCare van microsoft geeft geen inbreuk op de snelheid. Dat programma werkt feilloos samen met Windows.

[size=12]Hierin moet ik jou toch effe tegenspreken hoor; ik heb al jaren Kaspersky Internet Security (betalend) lopen en het heeft m'n PC voor geen milliseconde vertraagt hoor.
Toen ik nog met Norton van Symantec werkte was dat echter een heel ander verhaal, pc was zo traag dat zelfs de slakken het voor bekeken hielden.  

En ik kan het iedereen aanraden om een anti virus te installeren.
Heb één keertje een virus aanval gehad (had toen geen anti virus draaien) en da's geen leuk ding om te verwijderen hoor.
PC nam het gewoon van mij over en deed puur waar ie zin in had dus ja...
[/size]

Offline Geronimo

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 247
  • Geslacht: Man
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2009, 14:33:39 »
Het probleem van het niet bereiken van pentaxforum.nl kan aan een virus liggen. Er zijn virussen of programmaatjes gericht op het zoeken en doorzoeken van gastenboeken en fora met het doel deze dan te bebombarderen met spam. Zelf ben ik ook websitebeheerder van de site van de motorclub waarvan ik lid ben. Op de vorige site waren we plotseling doelwit in ons gastenboek. Sinds we een nieuwe site hebben (Joomla) slechts een keer last gehad.
Wat virussen betreft: je kunt niet zonder antivirusprogramma en een goede firewall. ZoneAlarm als gratis firewall en Avast of AVG als gratis antivirus gaat prima. Alleen als je nooit op internet zit en nooit bestanden uitwisselt met anderen heb je geen antivirus nodig. Als jouw PC besmet is met een virus wil dat nog niet zeggen dat jij zelf last hebt. De virus kan jouw PC misbruiken om andere PC's te bestoken. Heb je een breedbandaansluiting op internet, dan heb je een vast IP-adres en ben je zonder firewall kwetsbaar. Nadat ik de eerste keer ZoneAlarm had geïnstalleerd, heb ik de eerste avond na ongeveer 20 meldingen van contact van buitenaf de optie uitgezet om telkens bericht te krijgen bij een "aanval". Genoeg sites waar je geweest bent met surfen zoeken ook contact met jouw pc.
De antivirusprogramma's (ook de grote, betaalde merken) maken de PC trager. Alleen OneLiveCare van microsoft geeft geen inbreuk op de snelheid. Dat programma werkt feilloos samen met Windows.
Bij dit hele verhaal, ik heb geen ervaring met MAC en 0,kleinbeetje met Linux.

Regel één van fotografie: Heb altijd een camera bij je! - - - - - - - - - Waarom houd ik me nooit aan regels?

Offline glasbak

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 905
  • Geslacht: Man
  • Pentax ruled
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2009, 22:57:24 »
Ik raad iedereen die niet veel van computers weet een virusscanner te gebruiken.
Zelf heb ik die echter niet, evenmin als een firewall, behalve die op de adsl router.
Maar ik draai mijn computers dan ook altijd vrij 'kaal'.
Bijvoorbeeld mijn noteboek uit 2003, nog nooit opnieuw XP opgezet, start ruim binnen een minuut op, en gebruikt dan ongeveer 100Mbyte geheugen.
Onnodig HD access, vreemde processen in de taskmanager etc. en onverwacht netwerk verkeer valt dan al snel op.
Bij anderen met veel snellere PC's is dat vaak heel wat beroerder,
ik vermoed dat de meesten een recentere PC hebben dan mijn noteboek.
Ik heb dan ook al die jaren nooit een virus langs zien komen.

George

kdj4

  • Gast
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #9 Gepost op: 29 januari 2009, 17:17:01 »
ik gebruik ook AVG en dat gaat bijna altijd wel goed.
heb wel eens problemen als iets niet goed loopt maar ik heb externe schijf van 500 gb waar al mijn foto's op staan en ook al mijn programa's. dus die keer dat het fout gaat  gooi xp er weer op duurd plm 50 min ga naar mijn exsterne schijf waar ik al mijn programa´s op heb staan zo dat ik dat niet weer van internet hoef te halen en dan ben ik na ander half uur weer klaar en is alles weer snel en schoon.......zo ;D

mvg kees.
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2009, 17:21:04 door kdj4 »

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #8 Gepost op: 29 januari 2009, 12:09:15 »
Citaat
Ik screen wel zo af en toe mijn PC (dat moet tegenwoordig wel). Maar ik wil niet permanent PC resources opofferen om  virussen te spotten (ik ben niet paranoide zeg maar).
Ik wil je niet bang maken hoor, maar geen virusscanner gebruiken gaat net zolang goed totdat het fout gaat(en dat gaat het een keer!), en wie weet wat er dan allemaal fout kan gaan...  :o
Je hoeft niet paranoide te zijn om je pc te beschermen tegen virussen, indringers of nog erger keyloggers. (gebruik je geen internetbankieren, paypal o.i.d.?)
Een betrouwbare virusscanner hoeft trouwens niet veel van je pc op te eisen. (een freeware virusscanner zoals AVG (www.grisoft.com) merk je praktisch niet eens..) Sommige virusscanners zijn wel groot en log.

Carel
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #7 Gepost op: 29 januari 2009, 09:06:31 »
Ik screen wel zo af en toe mijn PC (dat moet tegenwoordig wel). Maar ik wil niet permanent PC resources opofferen om  virussen te spotten (ik ben niet paranoide zeg maar). Verder zorg ik dat mijn kinderen niet op mijn PC kunnen (dat neemt 90% van het risico weg). Sofar So good zullen we maar zeggen. Ik ga vanavond weer eens proberen om weer eens vanaf de thuis PC in te loggen (scheelt toch wel tijd op het werk  ;D ;D)

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2009, 09:02:16 »
Citaat
Johan,

Goede tip maar de firewall is thuis voor mij laptop en de PC hetzelfde. En een virus scanner heb ik niet geinstalleerd. Kan wel even de settings van de browser controleren want het is wel storend.

Groeten, Bob


wtf ..heb je geen virus scanner op je pc??? Jij leeft gevaarlijk  ;)
Ik hoop voor je dat er niet een of ander phishing pakket op de achtergrond mee draait.

Verder kan je in de browser kijken of het Pentaxforum wel bij trusted sites staat.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2009, 08:44:40 »
Johan,

Goede tip maar de firewall is thuis voor mij laptop en de PC hetzelfde. En een virus scanner heb ik niet geinstalleerd. Kan wel even de settings van de browser controleren want het is wel storend.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2009, 08:39:46 »
Citaat
Eigenlijk zo goed als alles behalve het pentax forum. Kan zelf zo snel niet vinden waar het aan ligt maar het is wel vervelend.


Bob,
Zou aan 2 dingen kunnen liggen. Check je firewall of antivirus settings.
Het Pentaxforum bevat namelijk ook code voor de Google ads en een paypal donatie button. Dus kijk even of linken naar google en paypal niet geblokkeerd worden.


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2009, 08:32:10 »
Eigenlijk zo goed als alles behalve het pentax forum. Kan zelf zo snel niet vinden waar het aan ligt maar het is wel vervelend. Thuis zou ik ook nog wel wat kunnen proberen met de foto's en dat is op de laptop van mijn werk helaas (of maar goed ook eigenlijk) niet mogelijk.

Groeten, Bob
« Laatst bewerkt op: 29 januari 2009, 08:42:34 door Anilla »
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2009, 16:48:09 »
Hmm, vreemde situatie. Ik kan zowel op het werk met de werk PC als thuis met de prive PC bij het forum. Als ik thuis de werk laptop wil gebruiken moet in in IE7 wel de proxy setting aanpassen want die gebruikt de proxy server van de baas en is dus niet beschikbaar.
Kan je thuis wel naar de andere sites?

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Pentax forum vanaf thuis pc niet bereikbaar.
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2009, 16:41:17 »
Toch wel jammer dat ik met de PC thuis het pentax forum niet kan benaderen (altijd een timeout) en met de PC van mijn werk wel (vindt de baas niet zo leuk). Aan het netwerk thuis ligt het niet want als ik thuis werk met de laptop van de zaak werkt het gewoon wel. Foto's bekijkne/beoordelen gaat thuis beter als is het alleenmaar vanwege de exif info die ik niet kan ophalen met de laptop van het werk. Iemand een eenvoudige suggestie met een instelling die ik kan aanpassen?
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.