Auteur Topic: Reviews Pentax K20D (dus niet puur specs)  (gelezen 2426 keer)

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Reviews Pentax K20D (dus niet puur specs)
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2008, 14:30:01 »
Op pentaxforums.com een review gebaseerd op de pre-productie K20D met een leuke discussie er achter aan:
http://www.pentaxforums.com/forums/159719-post1.html
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2008, 14:30:01 »

Offline lock

• Senior Member
  • **
  • was een k10d gebruiker..
« Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2008, 17:31:02 »
Toch ziet het er naar uit dat er oude hardware is gebruikt en dat daardoor geen verbetering in de snelheid van de AF is gerealiseerd. Dat is weer een belangrijke reden om ook geen snellere FPS te brengen want dat houdt de AF niet bij. De huidige 20 fps werkt zonder AF.
Het wijst er dus op dat er wel vernieuwing gerealiseerd is, maar dat op vrij cruciale punten geen vooruitgang geboekt kon worden. Een verklaring kan zijn dat een verbetering van de AF gepaard gaat met de ontwikkeling van een nieuwe chipset. Da's duur en het zou de camera ook te duur maken. Mogelijk zo duur dat er een ongunstige prijsverhouding ontstaat mbv de d300. En  dan verkoop je hem bijna niet.
Blijft voor mij de vraag of ik er veel waarde aan hecht dat de k20d geen snellere AF heeft. En of ik de FPS mis.  Het laatste het minst, het tweede het meest. Want als ik mij herinner hoe rap de 30d was.... dan is het zeker een punt dat voor verbetering vatbaar is. Ik wilde vooral beter high iso prestaties, en die lijken er te zijn gekomen.

In ieder geval, een k30d is voorlopig niet aan de orde. KxD en KxxxD blijkbaar wel.
Ik ga zeker wachten tot de kamera minder duur is geworden. Ik verwacht een antwoord van Nikon en van Canon (een nieuw type) en een antwoord van Sony door een stevige prijsdaling. En dan schijnt ook Samsung nadrukkelijker de markt op te willen....ik heb ineens geen haast meer  ;D

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Reviews Pentax K20D (dus niet puur specs)
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2008, 16:44:18 »
Het leek me wel handig om een draadje te beginnen waarop we links naar reviews kunnen sparen. Dit draadje dan specifiek voor de K20D.

Ik zou zeggen hou het kort - beetje dit formaat:
Naam site
URL
Korte omschrijving

Om een begin te maken:

Bij ephotozine vond ik de eerste review van de K20D
http://www.ephotozine.com/article/Pentax-K20D-DSLR
Conclusie: Highly recommended

En bij popphoto staat een ‘first look’
http://www.popphoto.com/cameras/5049/first-look-pentax-k20d.html
Citaat:
our initial findings show that the Pentax K20D is very class competitive (particularly at ISOs 100-1600)

[size=9]Edit (Vulcan): het is topicvervuiling om vlak achter elkaar postings te doen, die net zo gemakkelijk en overzichtelijk in één posting kunnen staan. Dit is dus niet de bedoeling! Je andere topic over de K200D heb ik ook gewist! Het is niet de bedoeling een topic te openen om er vervolgens niets nieuws te melden.[/size]

[size=9]Edit (joostdh): OK - sorry. Ik zal het niet meer doen :) [/size]
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2008, 22:48:27 door joostdh »
Verliefd op de K-1