Hallo iedereen,
Ik ben sinds kort lid van dit forum maar heb me nog niet voorgesteld.
Mijn naam is André, ben 58 en woon in Eindhoven.
In 77 kocht ik mijn eerste Pentax, een ME. Pentax hoorde toen tot de big-5, dat waren toen de leveranciers van systeem camera’s (alfabetisch: Canon, Minolta, Nikon, Olympus & Pentax.)
Na een paar jaar kocht er een ME Super body bij. Mijn interesse lag en ligt bij sport fotografie en had toen verscheidene snelle lenzen: 28 F2.8, 50 F1.7 (standaard), 85 F2, 135 F 2.5. Wat boeken gekocht en gelezen over (sport-) fotografie om daar de nodige tips en trucs uit halen. In de loop van de tijd nog wat zoomlenzen aangeschaft, voornamelijk voor het vakantie werk.
In de loop der tijd kreeg ik minder tijd voor deze hobby. Zo’n 10 jaar geleden in het AF gebeuren gesprongen en mijn beide ME’s en lenzen in te ruilen tegen een MZ-5. Kocht de 28-70 en 80-320 zoom en hield de 85 F2.
Ik wil nu weer mijn oude hobby oppakken, er zijn hier en in de omgeving vaak genoeg sport evenementen zowel binnen als buiten. Vroeger mocht er bij de indoor evenementen meestal niet geflitst worden, zal nu nog wel zo zijn neem ik aan. Vandaar mijn voorkeur voor snel glas. Heb voor het gewone huis, tuin en keuken werk een digicompact  :-[Canon A540 aangeschaft.
Ik wil nu een K10D kopen, maar wacht op het beschikbaar komen van de nieuwe 16-50 DA*. Â
Eerst maar eens flink oefenen want ik heb al wel gezien dat er een heleboel valt in te stellen, Â
veel meer dan op mijn oude vertrouwde ME Super.
Als alles goed gaat dan kan ik met sinterklaas/kerst mezelf de nieuwe 50-135 cadeau doen Â
en kan me dan gaan uitleven.