Auteur Topic: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???  (gelezen 927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 23:42:05 »
Welkom Yolande. Spannend wat het wordt, we zijn benieuwd!
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2009, 23:42:05 »

Offline hansli

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 665
  • who needs autofocus?
Re: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #6 Gepost op: 27 augustus 2009, 14:28:39 »
Welkom Yolande, enneh....

Heb je die K1000 nog?

Hij werd geleverd met een standaardlens: als je heel veel geluk hebt is dat een 55mm/1.8, als je gewoon geluk hebt is het een 50mm/1.7, beide zeer goede lenzen, de 55mm is heel erg mooi, beide passen op een K-model......
Als je de 50mm/2.0 hebt, sja, leuk lensje maar niet heel bijzonder......

succes ermee!

Wer baut auf Wind, baut auf Satan's Erbarmen

(Richard Wagner, Der Fliegende Holländer)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2009, 11:06:53 »
Welkom op het forum Yolande en hoop binnenkort te horen wat de keuze is geworden. In de winkel de camera's in je handen nemen kan veel belangrijker zijn dan alle adviezen hier.  :) De oude slogan van Pentax was niet voor niets "Get the feel of a Pentax".  :D

grtz, Andre
« Laatst bewerkt op: 23 augustus 2009, 11:07:19 door andremz5 »

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

kdj4

  • Gast
Re: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2009, 09:18:39 »
Welkom op dit leuke forum Yokomi,

als ik het geld had liggen wist ik het wel  ;)

mvg kees.

Offline Jazzer

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1529
  • multipentaxionist
Re: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2009, 19:07:49 »
Citaat
Binnen een paar dagen ga ik ofwel de K7 ofwel de K20d halen, zal wel zien in de winkel.  Ik heb me ook ingeschreven op een kursus die begint in september. De keuze van de lens baart me wel wat zorgen, wat te doen: de standaard lenzen van de kit of de body en een andere lens ?  Ga hier wat kijken of ik een antwoord vind op mijn vragen (al is het zo dat, hoe meer je leest, hoe minder je 't weet !!!
Welkom hier, Yolande.
Tja, dat twijfelen zal wel iedereen kennen. Veel lezen is oke, maar misschien nog belangrijker is veel kijken naar foto's.
Als ik tussen K7 en K20 moest kiezen, zou ik voor de nieuwe K7 gaan, maar mooie foto's kan je met beide toestellen maken. Omdat de kitlenzen van Pentax zo goedkoop zijn (ca. 140 € voor 18-55 plus 50-200) zou ik die erbij nemen om te starten.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2009, 18:51:04 »
Allereerst welkom!

Tja, een K20D of K-7... Ik zou in dat geval voor de nieuwste gaan: de K-7. Deze is toch een stuk verbeterd, met name de AF.

En ook niet onbelangrijk: de grip van de K10D was bruikbaar op de K20D, maar helaas niet op de K-7. Dat wil zeggen dat je dit soort toevoegingen niet mee kan nemen :( Beter daarom meteen naar de K-7.

Lenzen: ben je nog helemaal blanco qua lenzen: ga dan voor de dubbel kit. De kitlenzen van PENTAX zijn in vergelijking met andere merken erg goed en daar ben je niet aan bekocht. ga je voor de K-7 dan praat je zelfs over water resistant lenzen! Iedereen rent weg, maar jij fotografeert in de regen lekker door :)

Verdere vragen zien we wel in de andere boards...
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

yokomi

  • Gast
Vroeger gebruiker van K1000, weldra ???
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2009, 18:33:22 »
Hallo,

Even voorstellen : Yolande, woon in België, werk deeltijds en wil dat ander deel van de tijd vullen met foto's.  Was er vroeger al mee bezig maar had niet genoeg tijd.  Binnen een paar dagen ga ik ofwel de K7 ofwel de K20d halen, zal wel zien in de winkel.  Ik heb me ook ingeschreven op een kursus die begint in september. De keuze van de lens baart me wel wat zorgen, wat te doen: de standaard lenzen van de kit of de body en een andere lens ?  Ga hier wat kijken of ik een antwoord vind op mijn vragen (al is het zo dat, hoe meer je leest, hoe minder je 't weet !!!
Nog een fijne avond.