Auteur Topic: Schatjes van patatjes.  (gelezen 1078 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #9 Gepost op: 12 november 2009, 01:28:37 »
Nou, OK, foto 4 heeft een mooie zwarte achtergrond.
Helaas kijken de kinderen asllebei naar een andere kant en zit er, behalve he3t zwart, geen rust in de foto.

Foto 3 vind ik bijna helemaal goed. Haal aan de onderkant van de foto wat van de voorgrond weg en hij is perfect.

In foto 2 wordt de aandacht weggetrokken aan de rechterkant van de foto door een lichter getinte verticale balk.
De pose van de blagen is zeker niet verkeerd, al vind ik wel, dat de kinderen erg naar boven kijken.

Foto 1 spreekt mijn nauwelijks aan. Goed voor het smoelenboek op school

Kijk eens uit naar een boek over portret-fotografie.

Succes en groeten,
Ruurd

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #9 Gepost op: 12 november 2009, 01:28:37 »

elkim

  • Gast
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #8 Gepost op: 11 november 2009, 21:29:37 »
voor al de goede doch strenge  ;) reacties mijn dank, even ter verduidelijking van mijn "modellen" van die dag, meisje nog geen 3 jaar jongen amper 5
foto1, de zw omzetting vond ik best geslaagd inderdaad wat gebleekt maar daardoor ok mooi soft en egaal in mijn idee en nergens over belicht , toch? de uitsnede heb ik enkel gemaakt om origineel en omzetting + vergroting in beeld te brengen de ouders hebben deze niet gekregen. ook deze foto komt rechtstreeks uit lightroom enkel samengesteld in CS4 verder niet geshopt.
het vreemde bij de lippen dat is een kwijlend mondje  ;D

foto2, ik zie vooral broer en zus die zich kostelijk amuseren met de babysit die welliswaar te hoog en te ver boven mijn schouder staat, ik merkte dat op een gegeven moment en is ze dichter komen staan, toch is het verdomd lastig om van zo'n prutsjes de aandacht te blijven trekken zonder dan niet spontane foto's te krijgen.

foto3, is een hele leuke hij kijkt inderdaad wat ver weg maar toch met gevolg "onballans in het oogwit" wat mij betreft wel een spontane foto als je zo'n joch moet uileggen "kijk even losjes maar deze richting uit op mijn rechter schouder ...nee de ander rechter " ik weet niet of dit goed komt misschie nvoor 5 min. maar de lol is er dan snel af dat had ik al gauw door. 

foto4, ja voor een niet familie kijker misschien wel een een mindere foto da's waar maar wilde de setting met zwarte achtergrond even laten zien ;)

thanks.
 

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #7 Gepost op: 11 november 2009, 13:59:14 »
Als aanvulling over oogcontact: foto 3 is zoals Cire zegt een lekkere foto.
Echter er is een onbalans in het oogwit en dat oogt onnatuurlijk en vreemd op een foto.

Vanuit de fotograaf gezien:
Het model kijkt het model volledig naar rechts.
Als je nu ervoor kunt zorgen dat het model kijkt naar je rechterschouder met de ogen in het objectief is de balans een stuk beter. En uiteraard vice versa voor links.


Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

Offline cire

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4084
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #6 Gepost op: 11 november 2009, 13:50:26 »
Eljakim,
Op de eerste plaats vind ik de montage van foto 1 uitgesproken leuk !
Maar ik vind johan gelijk hebben... je bent misschien iets te ver doorgeschoten..
niet zo zeer met de kleurbewerking, maar ik vind de foto wat hard overkomen (uitgebleekt op haren, voorhoofd, wangen en kin)
Een kind, zoals het meisje op 1, moet altijd een zekere teerheid uitstralen. Helaas is dat er uitgeshopt
Foto 3 vind ik een heerlijke foto; ook in die kleurstelling en bovendien hier weinig bleke plekken
Foto 2 mis ik wat kontact, maar toch een zeer leuke prent
foto 4.. hier heb ik wat moeite... de kinderen hebben geen onderling kontakt en bovendien hebben ze ook een tweeërlei aandachtsveld, met de beschouwer is er al helemaal geen kontact......zo ervaar ik als beschouwer veel onrust.... Maar voor pa en ma zal dat natuurlijk allemaal worst zijn
cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

Offline vvo

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 2812
  • Geslacht: Man
  • voormalig K10D eigenaar
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #5 Gepost op: 11 november 2009, 13:30:48 »
Hey Elkjakim,
mijn mening is dat je iets te ver bent doorgeschoten met de bewerkingen.
Op foto 1 vind ik persoonlijk de grote uitsnede goed gedaan. Bij de lippen zie je echter iets vreemds.

Belichting lijkt me keurig gedaan. Met 1 flitser neem ik aan? Echter door de bewerkingen valt het een beetje in het niet.

Ook hou ik wat van meer interactie. Oogcontact met model. Tenzij functioneel ....model kijkt dromerig omhoog richting de sterrenhemel (als voorbeeld dan). Foto 3 heeft dat bijvoorbeeld maar het ziet er heel onnatuurlijk uit. Maar is natuurlijk lastig met kinderen.

Greetz,


Johan.
Fuji X-H1/Fuji X-E1/GoPro/Eken Godox (FBA) :: ex K10D bezitter :: Filmic Pro/Quik :: Fashion shooter

HK

  • Gast
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2009, 12:25:02 »
Nummer 3 ook voor mij. De kleuren (of het gebrek aan ;) ) de kleding, de houding, de achtergrond. Het past allemaal bij elkaar.

#2 staat op de tweede plaats, maar ik vind de balans tussen vignet en highlights een beetje onnatuurlijk aandoen.

 

grt

Henk

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2009, 08:01:59 »
Nr 3 is voor mij een topper. Leuk die oude kleuren...

RonHendriks

  • Gast
Re:Schatjes van patatjes.
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2009, 23:11:42 »
Mooi werkje. Nummer 1 en 3 spreken mij het meest aan. Nummer 4 doet dat niet.

elkim

  • Gast
Schatjes van patatjes.
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2009, 22:13:35 »
dit weekeinde een shoot gehad van de babysit kindjes van m'n 2 dochters, voor een kertskaartje
een studiootje gebouwd met zwarte en witte doeken en natuuslijk m'n 10 jaar oude softbox met 1 stand.
deze keer eens werk gemaakt van m'n witbalans, m.a.w. op m'n witte zijde van m'n grijskaart in elke setting de witbalans
gemeten en vastgelegd even een techniekje maar wel met een heugelijk resultaat bij alle opstellingen.
iso 100 tussen f8 en f11 en 1/160
ik ben benieuwd ::)

foto1



foto2



foto3



foto4




« Laatst bewerkt op: 10 november 2009, 22:28:43 door Eljakim »