Auteur Topic: Hoya Corporation; Pentax  (gelezen 4099 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

asplx

  • Gast
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #28 Gepost op: 12 december 2009, 18:24:30 »
Ik heb er in de Groote Peel  prachtige opnames mee gemaakt, 's morgens om 7 uur met een converter er bij, Fuji 1600 ISO, uitvergroot naar 50x75.

Die foto heb ik iemand kado gegeven...
Ik moet em opnieuw laten vergroten.

Groeten, Ruurd


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #28 Gepost op: 12 december 2009, 18:24:30 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #27 Gepost op: 12 december 2009, 17:10:53 »
Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van die spiegelobjectieven.

asplx

  • Gast
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #26 Gepost op: 12 december 2009, 15:30:45 »
Ha, Ron

Ja, ik heb  een Sigma f/8 600 mm spiegelobjectief.
Ooit met een complete set van een collega-handelaar gekocht.
Dit optiekje heb ik gehouden, de rest is doorverkocht.

Ik heb in de afgelopen dagen geprobeerd een reiger er mee vast teleggen met KTiendje.

Keertje uitproberen?

Groeten, Ruurd

RonHendriks

  • Gast
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #25 Gepost op: 12 december 2009, 01:28:09 »
Op dezelde site te zien:M'n 600 gebruik al niet vaak...,
maar deze schaf ik niet eens aan.
Ruurd
heb je een 600mm Ruurd? Is dat zo'n groot bakbeest?

asplx

  • Gast
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #24 Gepost op: 12 december 2009, 01:09:23 »
Op dezelde site te zien:
Citaat
16.
Product Details
Phoenix 650-2600 mm Telephoto Lens with Mount - for Pentax Digital & Film SLR Cameras including ZX series, *ist D DL DS, K10D, K20D, K100D, K110D & K200D
Buy new: $254.95
In Stock.
M'n 600 gebruik al niet vaak...,
maar deze schaf ik niet eens aan.
Ruurd

Offline C20v

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4834
  • Geslacht: Man
  • Macroaddict
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #23 Gepost op: 11 december 2009, 23:56:18 »
Offtopic:
Het berichtje eronder was ook wel interessant> http://k-rumors.com/new-samsung-waterproof-sdhc-cards/

-Photography is about finding the most interesting angle and moment-

RonHendriks

  • Gast
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #22 Gepost op: 11 december 2009, 18:15:03 »
Verkoop van Pentax in november in Japan heel goed.

http://k-rumors.com/japanese-dsrl-sales-month-of-november/

asplx

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #21 Gepost op: 22 november 2009, 02:34:08 »
Pentax heeft volgens mij nog nooit reclame campagnes gehouden in Europa.
Azië/Noor-Amerika durf ik niet hardop te zeggen.
Pentax houd zich denk ik aan een bepaalde bedrijfsfilosofie waarin reclame/adverteren/promoten op de aller laagste tree staat.
Ik weet niet precies waar en wanneer pentax is opgericht maar waarschijnlijk (ik weet het niet zeker trouwens maar het zou kunnen) is deze filosofie gebaseerd en bedacht in communistische sferen (waarin concurentie en adverteren verboden is)
Laat ik het zo zeggen:
De laatste advertentiecampagne van Pentax die ik me kan herinneren is in ieder geval van lang geleden.
Maar ze waren  :-\ er wél...  :good:

RonHendriks

  • Gast
Re:Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #20 Gepost op: 22 november 2009, 00:19:37 »
Weer wat nieuws van Hoya. Ziet er allemaal nog niet zo gek uit. Lagere inkomsten door prijsdaling, maar wel bijna gelijke verkoopaantallen camera's (daar waar de meeste concurrenten toch duidelijk minder camera's verkopen).

Segment Overview by Mr. Hamada, COO
<Digital Cameras and Optical Lenses etc.>
• Since the crash last year, inventory adjustment has been ongoing with all manufacturers curbing
production. Stores have only recovered to about 80% in a year-on-year comparison but orders
have been coming in since the summer and it seems that market conditions are recovering.
• Compact cameras will probably finish at 95-96% compared to the previous year and SLR at
99%, close to 100% in a year-on-year comparison in terms of volume. Volume seems to be
recovering but the unit price is falling. This also has an impact on raw materials. HOYA optical
materials and optical lenses have also recovered to the levels of the preceding year in terms of
volume but since unit prices have fallen by 20-30%, sales have decreased by 20-30% compared
to the previous financial year.
• From now on, it depends on how much is sold at Christmas season. Many of our customers in
optical lenses said they are not sure about the outlook and there is a sense of caution about
placing orders. The peak for optical lenses is from October to December with the start of the
New Year being quiet. Now is the time to proceed with care.
• How much is sold in the stores is the key. There is a small recovery in North America while
Japan is so-so, and Europe seems to be a little weak. According to the chain stores, customers
are down by 20%.
• We manufacture the plastic lenses used in Blu-ray. In the spring of this year orders were
flooding in but since the products for Christmas have already been manufactured and shipped,
things are a little calmer now.
• In camera business, there is less of a burden on several fronts thanks to last year’s restructuring
and as a result of narrowing the focus to channels, regions and countries where we are strong,
there has been considerable improvement but we still do not have our heads above water in the
2nd quarter. We are working hard to get to the surface and take in some air (turn to black) in the
3rd quarter.
• Volumes for the PENTAX K-7 midrange camera that was released in July are according to plan.
Since the product is priced at ¥110,000-¥130,000, the results will not go beyond expectations.
• Orders for the K-x, a camera that is available in a choice of 100 colors, have been extremely
high. Since it has not been on the market long, we have yet to receive the numerical results.

arverm

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #19 Gepost op: 21 augustus 2009, 21:29:31 »
Citaat
Ik ben net terug van een week New York. Ik ben niet bij B&H geweest, maar wel in tig andere electronica zaken. Geen enkele PENTAX gezien! Ook geen enkele reclame :(


Hier zie je ook niet zo heel veel Pentaxen/Samsungen meer. En gezien het marktaandeel is dat ook niet zo gek. Misschien niet leuk, maar de rol van Pentax is echt wel zo'n beetje uitgespeeld. Canon, Nikon, een Sony die nog een poging waagt (die maken tenmnste nog reclame) en dat is t dan. De rest doet echt niet meer mee.
De K7 brengt daar geen verandering in.

Pentax zal echt niet verdwijnen, maar heeft gewoon een rol in de marge. De inbreng van Samsung was bedoeld om marktaandeel te krijgen, maar ook dat is een absolute misser gebleken.


Serpiente

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #18 Gepost op: 21 augustus 2009, 21:07:18 »
Citaat

Sigh... vraag ik mezelf ook af :) Aan de andere kant ben ik wel in een M&M's store van drie verdiepingen geweest :)

En on topic: als de VS blijkbaar als markt niet serieus wordt genomen, dan ben ik toch wat sceptisch aan het worden...

Of PENTAX wordt een exclusief import merk :)
liever niet! Betaal je dan ook naar..  ;)

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #17 Gepost op: 21 augustus 2009, 18:25:37 »
Citaat

Niet bij B&H... Harry, wat doe je jezelf aan?!

Sigh... vraag ik mezelf ook af :) Aan de andere kant ben ik wel in een M&M's store van drie verdiepingen geweest :)

En on topic: als de VS blijkbaar als markt niet serieus wordt genomen, dan ben ik toch wat sceptisch aan het worden...

Of PENTAX wordt een exclusief import merk :)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

blaauw

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #16 Gepost op: 21 augustus 2009, 16:16:27 »
Citaat
Ik ben net terug van een week New York. Ik ben niet bij B&H geweest, maar wel in tig andere electronica zaken. Geen enkele PENTAX gezien! Ook geen enkele reclame :(

Niet bij B&H... Harry, wat doe je jezelf aan?!

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #15 Gepost op: 21 augustus 2009, 07:59:14 »
Ik ben net terug van een week New York. Ik ben niet bij B&H geweest, maar wel in tig andere electronica zaken. Geen enkele PENTAX gezien! Ook geen enkele reclame :(
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline Eppie

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Having fun doing what i like!!!
    • BelCel
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2009, 20:27:12 »
Citaat

Er waren nog een paar gegadigden. Ik denk dat ik het ding bij de voordeur ga hangen als buitenlamp. Is denk ik wel een mooi ding daar. :)

Yep, klopt.....have fun with it....

gr, Benno
Grtz Eppie.
On the internet nobody knows you're a fool!!

RonHendriks

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2009, 18:42:56 »
Citaat
Hmmm.... dus jij was me voor..... :(

Nou, ik zal maar zeggen, dat ik er toch geen ruimte voor zou hebben.... ;)

Veel plezier er mee, Rolf,

Groeten, Ruurd

Er waren nog een paar gegadigden. Ik denk dat ik het ding bij de voordeur ga hangen als buitenlamp. Is denk ik wel een mooi ding daar. :)

asplx

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2009, 14:45:28 »
Hmmm.... dus jij was me voor..... :(

Nou, ik zal maar zeggen, dat ik er toch geen ruimte voor zou hebben.... ;)

Veel plezier er mee, Rolf,

Groeten, Ruurd
« Laatst bewerkt op: 15 augustus 2009, 14:46:58 door asplx »

RonHendriks

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2009, 21:26:07 »
Citaat
En over reclame gesproken ik kwam dit tegen op MP, grappig  ;D
http://link.marktplaats.nl/269676653

Bedankt nog voor de tip. Ik heb het ding gekocht. Nu heb ik nog een klein bod op MP op een Pentax auto 110. Hoort er dan eigenlijk wel bij.

Hythloday

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2009, 20:25:52 »
Citaat
In de zeventiger jaren deed (Asahi) Pentax echt wel aan reclame. Op youtube kan je zelfs nog oude reclame filmpjes vinden. Toen waren ze lid van de Big Five (Pentax, Minolta, Nikon, Olympus & Canon) en echt niet de kleinste. Uit die tijd stamt nog de slogan "Get the feel of a Pentax", in het nederlands werd dat "Neem eens een Pentax in handen".
Pentax is echt niet uit  de communinistische sferen gekomen, het is/was een echt Japans bedrijf.

grtz, Andre


Of wat dacht je van: Ik wil een Pentax op mijn Pentax.

bbwijdieks

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #9 Gepost op: 5 augustus 2009, 20:32:53 »
En over reclame gesproken ik kwam dit tegen op MP, grappig  ;D
http://link.marktplaats.nl/269676653

bbwijdieks

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #8 Gepost op: 5 augustus 2009, 20:29:39 »
Citaat
In de zeventiger jaren deed (Asahi) Pentax echt wel aan reclame. Op youtube kan je zelfs nog oude reclame filmpjes vinden. Toen waren ze lid van de Big Five (Pentax, Minolta, Nikon, Olympus & Canon) en echt niet de kleinste. Uit die tijd stamt nog de slogan "Get the feel of a Pentax", in het nederlands werd dat "Neem eens een Pentax in handen".
Pentax is echt niet uit  de communinistische sferen gekomen, het is/was een echt Japans bedrijf.

grtz, Andre

Ah ok ik wist het ook niet helemaal zeker, maar dat soort dingen zie je bij bepaalde Aziatische bedrijven nog wel terug...met dingen uit het verleden  :)
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2009, 20:30:24 door bbwijdieks »

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #7 Gepost op: 5 augustus 2009, 20:17:07 »
In de zeventiger jaren deed (Asahi) Pentax echt wel aan reclame. Op youtube kan je zelfs nog oude reclame filmpjes vinden. Toen waren ze lid van de Big Five (Pentax, Minolta, Nikon, Olympus & Canon) en echt niet de kleinste. Uit die tijd stamt nog de slogan "Get the feel of a Pentax", in het nederlands werd dat "Neem eens een Pentax in handen".
Pentax is echt niet uit  de communinistische sferen gekomen, het is/was een echt Japans bedrijf.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Jos Abee

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1860
  • Geslacht: Man
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #6 Gepost op: 5 augustus 2009, 19:09:00 »
ik koop af en toe wel engelse fotobladen (practical photography is een aanrader) en daar zie ik regelmatig reclame in van pentax. zelfs 1 keer een miniboekje erbij over ik dacht macro die samen met pentax was gemaakt.

gr jos
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2009, 19:09:26 door yester »
K-5, K10d, DA16-45 f4, Sigma 70-200II f2.8, Sigma 50mm EX Macro, Pentax DA 35mm 2.5 Pentax M-50mm 1.7, Pentax M 200mm f4, Pentax 360fgz, Pentax 540fgz.

"Photography is not art goddamnet! It’s just a Xerox of what just happened"

bbwijdieks

  • Gast
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2009, 17:12:31 »
Pentax heeft volgens mij nog nooit reclame campagnes gehouden in Europa.
Azië/Noor-Amerika durf ik niet hardop te zeggen.
Pentax houd zich denk ik aan een bepaalde bedrijfsfilosofie waarin reclame/adverteren/promoten op de aller laagste tree staat.
Ik weet niet precies waar en wanneer pentax is opgericht maar waarschijnlijk (ik weet het niet zeker trouwens maar het zou kunnen) is deze filosofie gebaseerd en bedacht in communistische sferen (waarin concurentie en adverteren verboden is)

Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re: Hoya Corporation; Pentax
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2009, 10:30:23 »
Dat is al eens vaker gezegd Jos,en daar heb je een punt mee te pakken.
Het wordt tijd dat Pentax (Hoya) eens een goed markt offensief begint om deze toch schitterende producten goed in de markt te zetten.
Desnoods met flinke kortingen ;) (daar zijn wij dan weer blij mee.)
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan