Auteur Topic: Scherp stellen bij zelfportretten  (gelezen 1016 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Scherp stellen bij zelfportretten
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2010, 17:26:57 »
Leuke Erik  ;D

Er is inderdaad in de menu een optie hiervoor.
Ik heb de K10D hier alleen wel in het Engels.

Je kan het vinden in het Menu>Custom Setting>  en dan de laatste optie van de groene kleur dat over AF gaat, het is de optie genaamd AF in remote control
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Scherp stellen bij zelfportretten
« Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2010, 17:26:57 »

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Scherp stellen bij zelfportretten
« Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2010, 12:30:51 »
Voor wat betreft het scherpstellen met gebruik van een afstandbediening, lees je de pagina's 82, onderaan, en 34, bovenaan, van de gebruiksaanwijzing. Je zult ff moet uitvogelen of dat ook werkt met een andere afstandbediening dan die van Pentax zelf.

Ik heb het zelf ook wel eens kort (te kort) geprobeerd, maar ik kreeg ook geen bevredigende resultaten.

Maar als modellen zelf ook prachtige zelfportretten kunnen maken, dan moet een 'fotograaf' dat toch ook kunnen:


Meer info over dit boek: TASCHEN

greetz,
Erik

Marisha

  • Gast
Re:Scherp stellen bij zelfportretten
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2010, 22:11:55 »
Dat weet ik niet. Maar mijn afstandsbieding is volgens mij officieel voor een digitale camera en niet een spiegel. Het merk van de ab is sony.

Groetjes Marisha

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:Scherp stellen bij zelfportretten
« Reactie #2 Gepost op: 7 januari 2010, 20:32:33 »
je kunt in het menu toch instellen of de er tijdens het indrukken van de ab nog scherpgesteld wordt of niet?

greetz,
Erik

Marisha

  • Gast
Scherp stellen bij zelfportretten
« Reactie #1 Gepost op: 7 januari 2010, 19:52:06 »
Hallo,

Ik vraag mij af hoe je een foto scherp krijgt als het om een zelf portret gaat. Nu heb ik al meerdere dingen geprobeerd. Een redelijke groothoek en je arm een beetje verdraaien zodat je nog bij de ontspan knop kan (geeft niet het mooiste resultaat). Scherp stellen op een bepaald punt en daar gaan staan en dan afdrukken met een afstandsbediening. Maar dan is haast niet te doen om de foto echt scherp te krijgen op de punten die je wil (bv ogen). Ik heb de handleiding van mijn camera (k10d) al doorgelezen of er ook iets is dat de camera zelf blijft scherp stellen op het onderwerp. Nu is dit er wel alleen moet je dan de ontspan knop half ingedrukt houden en dat is nu net het probleem!

Heeft iemand tips of ideeën om de foto goed scherp te kunnen stellen, ook als het om bv een bewegend beeld gaat?

Groetjes Marisha