Auteur Topic: Het Washington-monument (pano)  (gelezen 1356 keer)

newmikey

• Gast
Re:Het Washington-monument (pano)
« Reactie #9 Gepost op: 7 april 2010, 19:54:17 »
Welk gebouw is die laatste van de serie .. ik herken het niet ..

Hi, San.

Het was één van de federale gebouwen net om de hoek van het Witte Huis, ik heb niet precies gekeken welke. Het was op loopafstand ongeveer tussen het WH en het metrostation Farragut North, moet naar mijn inschatting op de hoek van 17th en H geweest zijn.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #9 Gepost op: 7 april 2010, 19:54:17 »

Sandra

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 7 april 2010, 17:59:53 »
Welk gebouw is die laatste van de serie .. ik herken het niet ..

newmikey

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 7 april 2010, 14:45:08 »
DC .. één van mijn favoriete steden in Amerika.  Wist je overigens dat er een wet is dat er geen enkel gebouw in Washington D.C. hoger mag zijn dan het Washington Monument? Vandaar het ontbreken van een mooie skyline in DC :)

Het kolossale komt inderdaad goed over .. in mijn herinnering (laatste keer geweest in 2005) was het niet zo hoog!
Heb je meer foto's van DC?

Sandra

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 7 april 2010, 14:15:53 »
DC .. één van mijn favoriete steden in Amerika.  Wist je overigens dat er een wet is dat er geen enkel gebouw in Washington D.C. hoger mag zijn dan het Washington Monument? Vandaar het ontbreken van een mooie skyline in DC :)

Het kolossale komt inderdaad goed over .. in mijn herinnering (laatste keer geweest in 2005) was het niet zo hoog!
Heb je meer foto's van DC?

Offline cire

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Fotograferen is vooral goed kijken...
« Reactie #5 Gepost op: 7 april 2010, 10:15:41 »
Een indrukwekkend beeld, het kolossale komt prima over.
Je vertikale panorama vind ik redelijk goed gelukt. Natuurlijk onstaat er dan wat vertekening als je lens omhoog gaat...het is niet te vermijden en stoort ook slechts minimaal.
Ik vind het een prachtig aandenken van een Amerika reis.
Het leuke van dit forum is, dat je ook techniekresultaten mag en kan laten zien, ook al leveren ze misschien niet een knal goede foto op.
Ik denk ook niet dat dit hier de bedoeling is.
Daarom toch petje af voor deze foto.
Cire
Pentax k1,  K5  SMC16-50DA 2,8, SMC50-135DA 2,8, smc 55-300, sigma 10-20, tamron 90mm, f2.8 macro..... en een pentax optio w60
www.artillusio.nl

RonHendriks

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 7 april 2010, 00:12:43 »
Dat is best een indrukwekkend beeld en dat wordt ook wel goed weergegeven door de foto. Je blijft een beetje zitten met de vertekening die erin zit die je dan terugziet bij het stitchen.

Alwin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 7 april 2010, 00:05:43 »
Ik vind de foto best wel imposant, met de vlaggen onderaan, of nog beter de mensen onderaan, die laten zien hoe gigantisch groot deze obelisk in het echt is.

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #2 Gepost op: 6 april 2010, 23:52:08 »
5-schots verticaal panorama, ge-auto-stitched met Hugin en verder bewerkt met de Gimp/GMIC combo.

proficiat, maar of dat nu ook een goede foto heeft opgeleverd ...? Ik herinner mij van jou nochtans echt mooie beelden  :-[

newmikey

• Gast
Het Washington-monument (pano)
« Reactie #1 Gepost op: 6 april 2010, 22:12:07 »
5-schots verticaal panorama, ge-auto-stitched met Hugin en verder bewerkt met de Gimp/GMIC combo.