Auteur Topic: Groothoek Fisheye Canon Nikon Sony Pentax Olympus  (gelezen 1458 keer)

Offline joostdh

• Super Pentaxian
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re:Groothoek Fisheye Canon Nikon Sony Pentax Olympus
« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2010, 22:42:24 »
Jurrien: mijn vader heeft zo’n groothoek voorzet voor een van zijn Canon. Ik heb er eens een dag mee geschoten en énorm spijt. Alle foto’s waren totaal onbruikbaar door slechte scherpte en vooral enorm veel chromatic aberration. Het vervelende is dat ik dat niet gelijk gezien had op de LCD scherm. Live and learn...
Verliefd op de K-1

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 26 april 2010, 22:42:24 »

Offline EricR

• Super Pentaxian
  • Selling mode
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2010, 09:04:47 »
Jampotglas, als je dan al op zoek gaat naar een Fisheye objectief ben je beter af met een Samyang/Phoenix/Walimex/Falcon 8mm fisheye. Is wel een stuk duurder maar voor een echte Fisheye objectief valt de prijs van ca € 250,- nog mee.

Samyang maakt ook nog de 85mm f1.4 die een vrij goede reputatie heeft. Niet alles wat Samyang maakt is goed maar die 8mm en 85mm zijn gelet op de prijs toch vrij goede objectieven.

asplx

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2010, 23:23:57 »
Klinkt heel logisch...

Je hebt er wéér twee glas/lucht-overgangen bij...  >:(

bbwijdieks

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2010, 19:30:52 »
Ik heb ook eens een keer gebruik gemaakt van zo'n voorzetlens, ik meen een sony vcl 1552.
De resultaten waren kort samengevat: #*!^>%*-> waardeloos.
AF gaat enorm hunten, scherpte raak je kwijt, bij hard licht krijg je bijeffecten en je hebt min. 1 stop lichtverlies
Niet kopen is mijn advies

Cmdr_Keen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2010, 17:56:12 »
Wat ie verkoopt zijn voorzetlenzen van crap merk "Digital King", die o.a. ook opplaklensjes voor de Iphone maakt. Uitermate goedkope rommel, niets meer en niets minder. Helaas...

Offline Jurrien

• Senior Member
  • **
  • K 20, een uitdaging!
Groothoek Fisheye Canon Nikon Sony Pentax Olympus
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2010, 22:24:19 »
Voor: Canon/Nikon/Sony alpha/Minolta/Pentax/Olympus en video camera's.

Groothoek/fisheye foto's maken van 2cm afstand tot oneindig!

Groothoek/fisheye lens + macro voor het maken van landschappen, gebouwen, portretten,insekten.
Verkort de brandpuntafstand 0,45 maal. Gevolg is dat u tweemaal zoveel in beeld krijgt.
Voorbeeld: een 18-50mm objectief wordt 8-22mm.

Fisheye tot 12mm , groothoek 12-20mm

Alle automatische functies met van Uw camera blijven behouden en er treedt geen lichtverlies op.
Geen kwaliteitsverlies van Uw objectief.
Deze groothoek lens + macro schroeft U voor op Uw objectief, heeft het objectief een filtermaat van 52mm dan heeft U het 52mm setje nodig etc etc.

U krijgt daadwerkelijk de maat die U besteld, er wordt niet met tussenringen gewerkt zodat er géén beeldverlies optreedt.

De sets zijn geschikt en werken op ALLE merken objectieven en camera's zolang ze maar dezelfde filtermaat hebben.

Bovenstaande tekst uit een advertentie op Marktplaats.

Op zich een helder verhaal. Is er hier iemand die deze methode gebruikt? En naar mijn gevoel zouden foto's die op deze manier worden gemaakt eerder wat "rond" zijn aan de zijkant. Klopt dat?
DA 1:3.5-5.6 18-55mm AL II | Sigma APO DG 1:4-5.6 70-300mm | Sigma 1:2.8 28mm | Sigma 1:4-5.6 70-210 | Petri 1:2.0 50mm | Petri 1:3.5-4.5 35-135mm | Kenlock 1:5.6 100-300 mm