Auteur Topic: blauwtje gelopen  (gelezen 751 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 131
  • just beginning is the path to the end
Re: blauwtje gelopen
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2007, 21:44:47 »
Pim,

Dank je voor je moeite. Ik begrijp je verhaal over de achtergrond. Zal hier iets meer alerter op moeten zijn. Achteraf was het in dit geval bijna onmogelijk om de achtergrond weg te laten, dan behalve de doorsnede van de boomstam alleen te nemen.
Vond ik op dat moment niet zo mooi.

Zal toch eens wat meer boeken over beeldbewerking moeten lezen om de basis beter onder de knie te krijgen.

Groet,
Rob


Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: blauwtje gelopen
« Reactie #5 Gepost op: 6 november 2007, 21:44:47 »

Pim

  • Gast
Re: blauwtje gelopen
« Reactie #4 Gepost op: 6 november 2007, 21:15:05 »
Citaat
Pim,

Inderdaad bewust rechts geplaatst.
Over die onrustige achtergrond.
Ik ben nog niet zo bedreven in digitale beeldbewerking maar ga mijn best eens doen om wat je aangeeft voor elkaar proberen te krijgen. Wat betreft die kleurbalans, welke richting denk jij dan aan?

Groet,
Rob


Heb zelf het blauw in de achtergrond verminderd maar het blauw van de zwammen behouden middels selectie.
Tot slot in Lightroom de randen en hoeken donkerder gemaakt. Helaas blijft de achtergrond onrustig.
Het kan toch maar beter meteen in de opname goed zitten dan achteraf te veel te moeten sleutelen.
Maar het blijft een bijzondere foto.

Offline Rob

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 131
  • just beginning is the path to the end
Re: blauwtje gelopen
« Reactie #3 Gepost op: 5 november 2007, 07:24:12 »
Pim,

Inderdaad bewust rechts geplaatst.
Over die onrustige achtergrond.
Ik ben nog niet zo bedreven in digitale beeldbewerking maar ga mijn best eens doen om wat je aangeeft voor elkaar proberen te krijgen. Wat betreft die kleurbalans, welke richting denk jij dan aan?

Groet,
Rob


Pim

  • Gast
Re: blauwtje gelopen
« Reactie #2 Gepost op: 4 november 2007, 22:02:01 »
Hallo Rob,

Wij vinden dit een leuke foto,dat op de eerste plaats.
Apart om precies op de doorsnede van de stam scherp te stellen en om dat wat rechts in het beeld te plaatsen.
Je schrijft dat je weinig licht had,dat blijkt niet uit deze foto,persoonlijk zou ik de wat onrustige achtergrond in PS te lijf gaan. Mogelijk ook de kleurbalans.
Kortom apart en goed in beeld gezet (het is toch weer eens wat anders) maar enige nabewerking maakt de foto zeker beter.

Groet,
Pim.

Offline Rob

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 131
  • just beginning is the path to the end
blauwtje gelopen
« Reactie #1 Gepost op: 4 november 2007, 18:47:32 »
Vandaag in het Mastbos geweest, op zoek naar leuke foto mogelijkheden. Door het slechte licht alleen een blauwjte gelopen ;D