Auteur Topic: hoe zo water ?  (gelezen 1259 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ballone

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #16 Gepost op: 11 november 2007, 08:38:15 »
Citaat
Misschien voor het leerproces van iedereen: zet er bij wat je precies hebt aangepast, waarom en hoe. Dit is de kracht van het forum.


Enige tijd geleden heb ik al eens een soort "workflow" hier neergezet (onder nick Fotostudiotex) aangevuld met tips van Harry. Uiteraard is dit nu ook nog geldig, maar ik zal idd erbij zetten wat ik dan gedaan heb. Het is meestal niet zo heel veel hoor. Schaduwen, Hooglichten, Licht invullen en Verscherpen zijn wel zo'n beetje de tools die ik gebruik.

gr. ballone

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: hoe zo water ?
« Reactie #16 Gepost op: 11 november 2007, 08:38:15 »

Raymond

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #15 Gepost op: 11 november 2007, 00:04:02 »
Citaat
Ja, ik zeg dat omdat misschien niet iedereen er van gediend is dat zijn/haar foto door mij bewerkt wordt. In een andere setting en forum is eens iemand helemaal door het lint gegaan dat ik dat gedurfd had. Is helemaal niet mijn bedoeling, iedereen kan er mee doen wat ie zelf wil toch?

gr.

Ik ben van mening dat dit juist de kracht van dit forum is.
Een aantal weken geleden ben ik lid geworden van dit forum omdat ik de sfeer juist zo positief vond en dat is tot op heden nog zo. Wil je opbouwende kritiek leveren door een foto te verbeteren en deze illustratief te plaatsen, dan is dat één manier. Niets meer en niets minder.
Ik heb zelf onlangs ook een foto gewijzigd, ik begrijp het gevoel dat je iemand niet tegen het hoofd wilt stoten... Het is echter wel een mooie manier om te laten zien wat je bedoelt.

Groetjes,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 11 november 2007, 00:07:34 door Raymond »

Offline Rob

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 131
  • just beginning is the path to the end
Re: hoe zo water ?
« Reactie #14 Gepost op: 10 november 2007, 18:38:20 »
Al mijn foto's naar eigen inzicht aanpassen vind ik fantastisch. Hier leer ik zeker van.
Dus bij deze be my guest Ballone ;D

De opgeheledere foto van de golf vind ik ook sterker.
Misschien voor het leerproces van iedereen: zet er bij wat je precies hebt aangepast, waarom en hoe. Dit is de kracht van het forum.
En inderdaad ieder zijn voorkeur wat mooi is of niet. 8-)

ballone

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #13 Gepost op: 10 november 2007, 17:21:15 »
Ja, ik zeg dat omdat misschien niet iedereen er van gediend is dat zijn/haar foto door mij bewerkt wordt. In een andere setting en forum is eens iemand helemaal door het lint gegaan dat ik dat gedurfd had. Is helemaal niet mijn bedoeling, iedereen kan er mee doen wat ie zelf wil toch?

gr.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: hoe zo water ?
« Reactie #12 Gepost op: 10 november 2007, 17:05:23 »
Citaat
Het schuim en de vogels zie je nu nog veel beter.
Als je het niet mooi vind, is ook prima hoor, dan haal ik dit weer weg.
Peter, het is prima als je ideeën hebt hoe (in jouw optiek) een foto er beter uit zou kunnen zien. Prima ook om het resultaat hier ook neer te zetten als vergelijk. Als anderen dit niet beter vinden dan de orginele uitvoering van de foto, is dat niet erg! Het is al helemaal niet nodig dan maar de bewerkte foto's te verwijderen. Het is juist prima verschillen tegenover elkaar te zetten. "Het mooiste" bestaat immers niet! De één zal dit mooier vinden, de andere dat...
Persoonlijk vind ik jouw bewerking van de immense golf erg mooi, de foto met de vogels vind ik orgineel weer beter.
Maar 1 staat dat het gewaardeert wordt dat je tijd en energie steekt in een alternatief. Hier leren we allemaal van! [smiley=thumbup.gif]
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 17:05:53 door Vulcan »
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Raymond

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #11 Gepost op: 10 november 2007, 12:56:38 »
De foto met de vogels vind ik na bewerking iets minder mooi omdat het gevoel van de storm een beetje verloren gaat... alsof het alweer opklaart.

De foto van de golf vind ik na bewerking echter wel mooier, het schuim in het water lijkt meer helder en het onderwerp lijkt wat beter 'zichtbaar'.

En inderdaad, zoals Hen al zegt, is het jammer als je wat verder van het strand af woont (omgeving Utrecht), zou altijd in het weekend moeten... >:(

Groetjes,
Raymond
« Laatst bewerkt op: 10 november 2007, 12:59:09 door Raymond »

ballone

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #10 Gepost op: 10 november 2007, 10:57:25 »
Willem,

was het echt zo donker? zijn de foto's onbewerkt?
Ik ben zo vrij geweest om je foto's te "shoppen". Daar komen dan foto's uit die ik ook prachtig vind.





Het schuim en de vogels zie je nu nog veel beter.
Als je het niet mooi vind, is ook prima hoor, dan haal ik dit weer weg.

gr. ballone

Offline Hen

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3394
  • Geslacht: Man
  • Zie het maar zo.
    • Hen Metsemakers fotografie
Re: hoe zo water ?
« Reactie #9 Gepost op: 10 november 2007, 10:49:51 »
Schitterend!
Ben zelf helaas niet in de gelegenheid om ff naar de kust te tuffen bij stormweer...landrot  :D
Ietsje flets van kleur maar dat zal door de meteorologische omstandheden komen denk ik.
Pentax K10D - Pentax K-x Body's. SMC-DA 1:4-5.6 50-200mm; SMC-DA 1:3.5-5.6 18-55 mm; SMC-M 1.7 50 mm; Tamron SP AF 90mm F/2.8 DI Macro 1:1; Sigma 10-20; Velbon Sherpa 200R statief; Starblitz 1000 ringflitser; Sandisk III

Offline Martijn

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
  • Imagine a world with only Pentax!
Re: hoe zo water ?
« Reactie #8 Gepost op: 10 november 2007, 07:38:07 »
Willem,

Erg mooie foto de kracht spat er letterlijk vanaf!

GR>martijn
Pentax K100D Super - DA 18-55 AL - Sigma APO DG Macro 70-300 - Panagor 90 Auto Macro - A 50 1:1.4 - A 28 1:2.8 - Sigma 170-500 - Setje triggers -accesoires

www.flickr.com/photos/martijnbraat/

Raymond

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #7 Gepost op: 9 november 2007, 23:16:22 »
Gave foto, mooi is de kracht van het water te zien.
Zeer indrukwekkend!

Wil zelf ook nog eens voor zulke foto's eropuit en dan te spelen met de sluitertijden...
(suggesties welkom...)

groetjes,
Raymond

willemk10d

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #6 Gepost op: 9 november 2007, 21:05:21 »
hoop het wel,  ;)

ballone

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #5 Gepost op: 9 november 2007, 20:48:17 »
tegen wat water kan ie wel, maar tegen zout  ? ? ? ? ?



gr. ballone

willemk10d

  • Gast
Re: hoe zo water ?
« Reactie #4 Gepost op: 9 november 2007, 20:37:03 »
hallo
beide foto's zijn gemaakt op de pier van wijk aan zee.
camera uiteraard een pentax ( pentax k10d met eem tamron 70-300)
terug bij de auto was ik nat vanaf mij kruin tot .....
maar het was het wel waard, tevens meteen een test of mijn pentax tegen wat water kon. :)

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: hoe zo water ?
« Reactie #3 Gepost op: 9 november 2007, 20:21:28 »
De kracht spat er letterlijk af! Mooie foto! :)
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline John

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 638
  • Geslacht: Man
  • Het is ≠ Ik vind, vind ik.
Re: hoe zo water ?
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2007, 20:11:03 »
Hoi, coole actiescenes van het winderige weer de afgelopen dagen. Mag ik vragen waar de opnames gemaakt zijn?

Ik vond het wel enigszins jammer, dat ik moest werken, als er zich nog eens zulk lekker weer voordoet, ga ik proberen ook wat opnames te makenin deze richting. Ik ben altijd al vaker op het strand te vinden met winderig weer dan in de zomer om te bakken, o.a. om te vliegeren.
Ook dit soort stormen vind ik persoonlijk heerlijk, ik herinner me nog levendig de storm van kerstavond, volgens mij was dat '99 of in die richting. Ik ben toen naar Hoek van Holland geweest, het water stond toen tot aan de rand van de pier (en kwam er behoorlijk overheen toen de Seacat langkwam met zijn lekkere boeggolf, ik was tot boven mijn knieën z**knat).

Groeten, John.

willemk10d

  • Gast
hoe zo water ?
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2007, 19:31:41 »