Auteur Topic: wat denken jullie hiervan?  (gelezen 1441 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris_von_Loghausen

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #19 Gepost op: 19 juli 2010, 10:45:14 »
Je moet zijn conclusies inderdaad met een flinke korrel zout nemen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #19 Gepost op: 19 juli 2010, 10:45:14 »

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #18 Gepost op: 19 juli 2010, 10:08:38 »
Onderschat Rice niet. Hij was de eerste die met de gegevens van de K-7 aan de haal ging voordat die officieel uit was. Hij is razensnel met z'n gegevens en niet bang om kritisch te zijn. Ja, het is een beroepszeikert, maar wel die weet waar ie het over heeft. Overigens is Rice High een begrip onder Pentaxians. Jammer dat ie van PF gebanned is (meer de schuld van de moderators als van hem als je het mij vraagt).

Kritiek hebben is oké, zeiken niet. Daar zit het probleem. Je kan een goed verhaal hebben, maar stop die dan ook in een goed jasje. Hij heeft te vaak een (negatief) oordeel. Je kan ook gewoon de feiten weergeven en die tegen elkaar afwegen ipv alle negatieve aspecten opnoemen.

Kortom: vaak ben ik het eens met de feiten die hij weergeeft, maar niet met de conclusies.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Joris_von_Loghausen

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #17 Gepost op: 19 juli 2010, 09:31:31 »
Onderschat Rice niet. Hij was de eerste die met de gegevens van de K-7 aan de haal ging voordat die officieel uit was. Hij is razensnel met z'n gegevens en niet bang om kritisch te zijn. Ja, het is een beroepszeikert, maar wel die weet waar ie het over heeft. Overigens is Rice High een begrip onder Pentaxians. Jammer dat ie van PF gebanned is (meer de schuld van de moderators als van hem als je het mij vraagt).

Offline EricR

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1774
  • Geslacht: Man
  • Selling mode
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2010, 21:03:56 »
Zover ik me kan herinneren haalt hij alleen maar zwakke punten aan en heeft hij het nooit over goede of sterke punten.
Als Pentax toevallig een beter score haalt op een bepaald punt weet hij dat daarna zodanig te vergelijken met een camera van een concurrent zodat het lijkt of het eigenlijk niets bijzonders is en eigenlijk gewoon zo hoort.

grtz, Andre

De K-x krijgt bij Ricehigh toch bijna iedere keer positieve commentaren, ook in vergelijking met andere camera's. :

http://ricehigh.blogspot.com/2010/01/my-k-x-review-is-here-with.html
http://ricehigh.blogspot.com/2010/04/k-x-is-just-so-strong.html

Voor de rest lijkt hij me vooral iemand die forums afstruint voor commentaren op Pentax DSLR's zodat hij er daarna weer over kan schrijven. AF-issues, K-x batterij issues, Limited 31mm Vietnam issues, K-7 beeldkwaliteit etc. Het komt eerst voorbij op diverse fora en daarna gaat Ricehigh er mee aan de haal. Meestal overigens DPreview waar zijn 'nieuws' vandaan komt, volgens mij is hij op Pentaxforum.com nog steeds geband.

bbwijdieks

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2010, 20:20:05 »
Ik geef deze knakker gelijk, de SAVOX AF sensor is inderdaad de slechtste die je op dit moment kunt krijgen.
Voor reportage werk is hij wel geschikt daar niet van maar voor sport fotografie niet al te best.
Hopelijk word er serieus gekeken naar de input van deze pentaxian.
Dat zal ook wel moeten als pentax zijn nieuwe model boven de k-7 wil plaatsen [concurenten: D300s/EOS 7D]
Het zou echt een lachertje zijn in dat segment als Pentax dezelfde af sensor blijft gebruiken

RonHendriks

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2010, 16:59:43 »
Ik vind hem wel amuzant. Af en toe lees ik wat stukjes en er staat wel eens wat nuttigs in in de zin van verwijzingen en ook wel wat kul waar ik om moet lachen.

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2010, 16:46:32 »
Ik weet dat dit mannetje wat gefrustreerd is over Pentax, maar hier heeft hij wel een punt. De AF van Pentax loopt gewoon achter tov de concurrentie.

Waarschijnlijk is deze Blogger zo'n persoon die niet kan fotograferen en daar de camera de schuld van geeft.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter

Serpiente

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #12 Gepost op: 15 juli 2010, 12:26:01 »
Zover ik me kan herinneren haalt hij alleen maar zwakke punten aan en heeft hij het nooit over goede of sterke punten.
Als Pentax toevallig een beter score haalt op een bepaald punt weet hij dat daarna zodanig te vergelijken met een camera van een concurrent zodat het lijkt of het eigenlijk niets bijzonders is en eigenlijk gewoon zo hoort.

grtz, Andre
Ach.. veel mensen denken dat iets/iemand alleen maar beter wordt van kritiek (negatieve punten afzeiken). Erg constructief is het niet ;) Vooral bij personen werkt het averechts.
Dit boze mannetje is volgens mij erg op de persoon. Die "persoon" is in dit geval Pentax. De AF deugt niet, dus het hele merk deugt niet.
Als iemand over de slechte AF begint van Pentax kan ik alleen maar zeggen "No shit Sherlock!" of "Thank you Cpt. Obvious, for pointing that out!". ::)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2010, 21:29:13 »
Citaat
Hij weet de zwakke punten er altijd uit te halen.
Zover ik me kan herinneren haalt hij alleen maar zwakke punten aan en heeft hij het nooit over goede of sterke punten.
Als Pentax toevallig een beter score haalt op een bepaald punt weet hij dat daarna zodanig te vergelijken met een camera van een concurrent zodat het lijkt of het eigenlijk niets bijzonders is en eigenlijk gewoon zo hoort.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Hythloday

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2010, 20:03:01 »
Tja, Rice houdt van provoceren. Tav de AF noemt hij wel enkele concrete problemen, naast de grote (of ‘kleinte’) maat van de AF-sensor.

Ik lees zijn blog graag om de kritische noot en het - bij vlagen - gedegen onderzoek dat hij doet. Hij plaatst links naar full-size foto’s dus je kan zelf meekijken. Maar het is soms een boos mannetje dus een korreltje zout is vaak gepast.

Hij weet de zwakke punten er altijd uit te halen. Er zijn geen perfecte camera's. Bovendien is een camera gemaakt om er foto's mee te maken en als er in de praktijk weinig problemen zijn, is er niets aan de hand. Sommige pixelpeepers weten een perfecte foto nog af te kraken omdat er op 200% blijkt dat .....

Offline joostdh

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1287
  • Geslacht: Man
  • Beetje spelen
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2010, 19:51:58 »
Tja, Rice houdt van provoceren. Tav de AF noemt hij wel enkele concrete problemen, naast de grote (of ‘kleinte’) maat van de AF-sensor.

Ik lees zijn blog graag om de kritische noot en het - bij vlagen - gedegen onderzoek dat hij doet. Hij plaatst links naar full-size foto’s dus je kan zelf meekijken. Maar het is soms een boos mannetje dus een korreltje zout is vaak gepast.
Verliefd op de K-1

Hythloday

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2010, 19:03:52 »
Hij heeft wel een punt. De AF is het zwakste punt van Pentax. Met een veel betere AF konden ze zich veel meer meten met de concurrentie.

Hij heeft geen punt. AF is NOOIT 100% nauwkeurig, vooral niet bij groothoek waar de scherptediepte groot is. Toen ik een Canon 300D had, was de AF net zo (on)nauwkeurig als die van Pentax, met dit verschil dat een Sigma lens op een Canon body soms behoorlijke problemen geeft.

newmikey

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #7 Gepost op: 14 juli 2010, 14:04:57 »
Te kort door de bocht is het enige juiste antwoord. AF sensor te groot? Als hij te klein was zou hij ook moeilijk te focussen zijn omdat hij in de zoeker tegen het verdwijnpunt aan zou zitten - je zou ongewild op iets anders kunnen focussen

Ik heb me door deze "AF problemen van Pentax" nooit laten weerhouden om scherpe foto's te kunnen schieten en zolang je vergelijkt met gelijkwaardige modellen geloof ik niet dat de verschillen groot zijn. Je moet natuurlijk niet een (semi)pro- model van Canon of Nikon als vergelijking kiezen met het bijbehorende prijsverschil, dat slaat helemaal nergens op.

Serpiente

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #6 Gepost op: 14 juli 2010, 13:49:17 »
Naar mensen die schreeuwen wordt blijkbaar geluisterd  ;) Ik luister liever naar mensen die iets genuanceerder zijn.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #5 Gepost op: 13 juli 2010, 21:01:02 »
Tja, een beetje oud nieuws. En gezien de schreeuwerige manier waarop hij het verwoordt niet zo vreemd dat sommige platforms hem ontzegd zijn. Je kunt het ook als een feitelijk gegeven zien en er rekening mee houden of je keuze door laten beïnvloeden. 't Is me een beetje te kort door de bocht om alleen op de AF een merk zo neer te halen. Gezien de recente ontwikkelingen K-x en K7 heb ik wel hoop voor de toekomst, als is het inderdaad wat aan de late kant. Maar zijn mening is vooral gebaseerd op de voorgaande modellen en elk model daarvan kan ik voorzien van een aantal andere pluspunten t.o.v. de concurrentie. Dus nogmaals: 't is me te kort door de bocht.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #4 Gepost op: 13 juli 2010, 13:27:27 »
Het is wel duidelijk dat de AF de achilleshiel van Pentax. Het AF systeem is nog vrijwel hetzelfde als dat van 15 jaar geleden uit de MZ serie. Pas bij de K7 is er een duidelijek stap vooruit gemaakt, maar er moeten nog wel een paar flinke stappen vooruit gemaakt worden om op het niveau van de concurrentie te komen.
De ruisprestaties worden voor een groot deel bepaalt door de sensor en de Samsung sensor(s) waren niet echt hoogvliegers. Met de invoering van de Sony sensor in de K-x zie je dat Pentax wat ruis betreft op hetzelfde niveau zit als de rest.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8284
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2010, 13:03:41 »
Over het technische gedeelte kan ik niet veel zeggen want ik ben niet technisch en de persoon van Rice even buiten beschouwing latend.......is de AF bij Pentax een zwakpunt.
Het is te traag en kan maar weinig met bewegende voorwerpen, en kunstlicht (zeker bij het gebruik van een lichtsterke lens) doet het ook niet lekker.
Als Pentax de AF en de ruisprestaties kan verbeteren dan zijn het gelijk hele goede camera's, want de overige zaken heeft Pentax wel min of meer op orde.

greetz,
Erik

Serpiente

  • Gast
Re:wat denken jullie hiervan?
« Reactie #2 Gepost op: 13 juli 2010, 12:59:02 »
Hij heeft wel een punt. De AF is het zwakste punt van Pentax. Met een veel betere AF konden ze zich veel meer meten met de concurrentie.

Offline Corros

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1237
  • Geslacht: Man
  • J316
    • Website
wat denken jullie hiervan?
« Reactie #1 Gepost op: 13 juli 2010, 12:21:41 »
lees hier

Ik weet dat deze man een enorme zeur is, en gebanned is van fora, maar toch.... ik moet wel gelijk geven dat de AF van Pentax gewoon niet lekker is in vergelijk met die van andere merken.
Alles wat relevant is over mij te weten is te vinden op: Website volg mij via twitter