Auteur Topic: Een uurtje in Den Helder  (gelezen 861 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Koos

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 273
  • Geslacht: Man
Re:Een uurtje in Den Helder
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2011, 10:10:42 »
Eerlijk gezegd doen deze foto's mij niet zo veel. Een beetje sombere foto's van schepen. Niet spannend of interessant om lang naar te kijken. Een gewoon snap-shotje voor het persoonlijke fotoalbum.

Maar ik vind het juist wel weer leuk dat je hebt laten zien hoe je de storende elementen uit deze foto's hebt verwijderd. En daarom vind ik deze posting toch waardevol voor het forum.
Met m'n Pentax ben ik nooit alleen....

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Een uurtje in Den Helder
« Reactie #5 Gepost op: 27 januari 2011, 10:10:42 »

newmikey

  • Gast
Re:Een uurtje in Den Helder
« Reactie #4 Gepost op: 27 januari 2011, 09:20:28 »
Knap staaltje ongewenste elementen verwijderen. Via welke methode doe je dat? En gaat daar veel tijd in zitten of valt dat wel mee?

Groet, John

Hey John, daar gaat inderdaad best wel tijd inzitten. Ik gebruik daarvoor verschillende kloon en kopieer gereedschappen. Bij de meest rechtse auto was dat het perspectief-kloon gereedschap aangezien er een raam naast zit wat praktisch identiek is aan het raam waar de auto voor staat maar uiteraard een fraktie dichterbij de camera is.

Bij de auto waarvan alleen het dak gedeeltelijk zichtbaar is boven de kabinerand van de boot gebruik ik het gewone kloonstempel aangezien er genoeg gelijkaardige pixels in de buurt zitten om de plek te bedekken.

Bij de zwarte bestelbus was het echt aanpoten met een combinatie van kopieren en klonen. Ik heb daarvoor als bron het winkelraam twee huizen naar rechts gebruikt maar de verzadiging en het contrast iets aangepast om de gelijkenis niet tè veel op te laten vallen.

De meest linkse auto heeft een combinatie van het gewone kloonstempel om het beetje raam wat zichtbaar is naar beneden uit te breiden en perspectief kloon voor de stoep(en rand).

Offline Johnnie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1026
  • Geslacht: Man
  • Aan de spullen ligt het niet!
Re:Een uurtje in Den Helder
« Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2011, 08:36:21 »
Knap staaltje ongewenste elementen verwijderen. Via welke methode doe je dat? En gaat daar veel tijd in zitten of valt dat wel mee?

Groet, John
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

newmikey

  • Gast
En nog even het origineel van nr. 2 waar de uitgepoetste autos nog opstaan
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2011, 09:54:07 »

newmikey

  • Gast
Een uurtje in Den Helder
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2011, 20:13:46 »
[Edit 14/03/11]Helaas zijn deze beelden niet meer beschikbaar wegens migratie naar een andere hosting provider. Ik zal ze zo snel mogelijk herplaatsen/
« Laatst bewerkt op: 14 maart 2011, 11:59:33 door newmikey »