Auteur Topic: Workshop bij Strobos fotografie  (gelezen 2356 keer)

RonHendriks

• Gast
Re:Workshop bij Strobos fotografie
« Reactie #15 Gepost op: 2 april 2011, 17:09:16 »
Dan moet ik of een andere monitor of een andere bril kopen, ik zie het echt niet.

Peter
Kijk je nu naar je eigen foto, of de foto die door tinypic gedistribueerd wordt? Bekijk even de eigenschappen van beide en je ziet dat het bestand flink gekrompen is en daarmee ook veel detail verdwenen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #15 Gepost op: 2 april 2011, 17:09:16 »

Offline staal571

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Man
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2011, 16:26:05 »
Dan moet ik of een andere monitor of een andere bril kopen, ik zie het echt niet.

Peter
Zowel Digitaal als Analoge camera's

gnodde

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2 april 2011, 14:55:15 »
Welke blokjes Ron, ik zie echt niet wat je bedoeld of ik moet een nieuwe bril hebben, of jouw monitor heeft het niet goed, hier op mijn gekalibreerde Apple Imac ziet het er strak uit.

Er is inderdaad blokvorming (kijk vooral maar eens op de neus), maar niet zo storend als ik elders wel eens gezien heb.

Jan.

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2011, 14:21:54 »
Welke blokjes Ron, ik zie echt niet wat je bedoeld of ik moet een nieuwe bril hebben, of jouw monitor heeft het niet goed, hier op mijn gekalibreerde Apple Imac ziet het er strak uit.

Gr Peter

RonHendriks

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2 april 2011, 10:45:49 »
Ron waarom vind je foto 1 niks, ik hoor graag waarom, daar kan ik van leren, maar vind je deze beter?, dat met die flits was een probeersel op aanraden van de andere aanwezigen.
De laatste vond ik gister heel mooi, maar nu is de scherpte al bijna niet meer te beoordelen door de blokjes die tinypic ervan gemaakt heeft. Kan zijn dat de eerste van je ook scherp is, maar die heb ik dan niet op zijn best kunnen aanschouwen.

Offline Soap

• Super Pentaxian
    • Flickr
« Reactie #10 Gepost op: 2 april 2011, 10:43:00 »
Wow, deze laatste vind ik echt geweldig zeg! Open, maar toch wel mysterieus.
En ook scherp waar dat het in ieder geval zou moeten zijn toch, de ogen en het gezicht :)

Foto 1 vind ik ook de minste. Het is flets en niet scherp. Misschien dat, dat bewust is, maar
dat spreekt mij niet zo aan.

FA43/1.9 | DA70/2.4 | M50/1.7 | K55mm/1.8 | Sig 70-200 II/2.8

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 1 april 2011, 23:26:55 »
Ron waarom vind je foto 1 niks, ik hoor graag waarom, daar kan ik van leren, maar vind je deze beter?, dat met die flits was een probeersel op aanraden van de andere aanwezigen.
Ik was een cursus eerder daar in Epe namelijk op 22 januari.

Gr peter
« Laatst bewerkt op: 1 april 2011, 23:33:03 door staal571 »

RonHendriks

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2011, 20:54:31 »
Ook ik heb bij strobos fotografie in Epe een workshop gevolgd, het was een hele leerzame dag hier enkele daar gemaakte foto's en zijn gemaakt met hele simpele middelen.
Het is echt het geld driedubbel waard geweest.
Don moest het met haar moeder zien te redden op de cursus zo te zien :D

Foto 1 vind ik zoals je hem hier presenteerd gewoon mislukt. Ook het flitslicht zo in beeld door de haren is denk ik een mislukte (of in beeld of voor strijklicht door de haren denk ik). Mooie vrouw en mooie foto's.

Offline staal571

• Senior Member
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2011, 20:38:02 »
Ook ik heb bij strobos fotografie in Epe een workshop gevolgd, het was een hele leerzame dag hier enkele daar gemaakte foto's en zijn gemaakt met hele simpele middelen.
Het is echt het geld driedubbel waard geweest.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Gr Peter

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2011, 18:36:47 »
Allemaal dank voor jullie tijd/energie en reacties!

Het is natuurlijk nog maar een eerste introductie en ik weet er nog maar bitter weinig van. Daarom vallen de resultaten me alles behalve tegen. En tegelijkertijd weet ik dat ik nog veel te verbeteren heb. Maar ach, je moet ergens beginnen hè.
Ik denk dat ik eens een topic ga starten wat je als beginnend en enthousiast strobist nodig hebt om te kunnen beginnen. Wie weet steek ik dan weer iets op van hoe anderen fotograferen en welk materiaal zij gebruiken.

@Monique:
Ik vind je bewerking erg mooi geworden. Het natuurlijk ook allemaal nieuw voor me, maar het model komt er bij jouw bewerking ook zeker wat beter vanaf.
ik was ontzettend verbaasd over het detail van K-5 en Tamron 28-75 combinatie. De details spatten echt van mijn scherm. Natuurlijk werkt de belichting mee, maar dan nog...
Die buitenfoto vind ik echt mooi trouwens. Daar kwam ik niet meer aan toe helaas. Wel een extra reden om me daar nog eens in te verdiepen. Leuk!

@ Y-cam:
Jouw reactie sluit aan bij Monique vind ik. Bedankt natuurlijk.

@Lysvik
Ik ga er nog eens wat tijd in steken om het model er wat beter uit te laten komen. Bedankt voor je mening!

@Ron
Ik denk dat je met jouw opmerking over teveel detail de spijker op z'n kop slaat. Maar oh oh oh wat een genot om al die details op mijn 27 inch iMac te zien. Heerlijk en prachtig.

Gr. Don

RonHendriks

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2011, 17:54:37 »
Teveel detail bij portretten is ook niet altijd mooi. Mooie serie en inderdaad, aan de slag en leuk spelen ermee en je komt een heel eind. Geduldige personen om mee te oefenen is ook nog een hele klus.

Offline Lysvik

• Super Pentaxian
  • LYSVIK PHOTOS
    • Lysvik Photos
« Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2011, 17:34:35 »
Zeker geen verkeerde resultaten hoor. Nu is het fotograferen van personen niet zo mijn ding dus technisch kan ik er niet zoveel over zeggen. Qua belichting spreken mij foto 3 en 4 het meeste aan omdat deze niet zo hard zijn. Wellicht kun je glans en de oneffenheden van de huid nog wat verminderen, maar dat is natuurlijk ook een persoonlijke beleving.   

Offline y-cam

• Super Pentaxian*Ltd
  • Niet geschoten is altijd mis !
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2011, 16:40:31 »
Mooie foto's, qua compo, scherpte en kleuren. Zonder dat ik het zelf beter zou kunnen vind ik het flitsgeweld hier toch te sterk afstralen op de foto's: te hard, mijns inziens.

Offline Monique

• Senior Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Sakura-Lelystad
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2011, 10:00:43 »
Hoi Don!

Foto 2 vind ik zelf de mooiste. Leuk die paraplu weerspiegelt in de bril! Ik vind wel dat op de foto's de huid van het model wat glimt en wat (naar mijn smaak) teveel poriën laat zien. Ik weet niet of je het oké vindt, maar ik heb deze foto van jou even iets verzacht in het gezicht... Als je wilt dat ik hem weghaal dan een gil geven he?!

Leuk dat je de workshop ook gedaan hebt, ik was er dus een paar weken terug!  ;D

Maakte er o.a. deze foto:
Model Karin (op mijn verzoek buiten genomen; de lucht onderbelicht en ingevuld met reportageflits: één flits van links voor, en eentje van rechts achter):

ERG leuk om te doen, ik wil er zeker nog meer mee stoeien!

Enne... met een CactusV4 setje (V5 is nu ook uit) en een goedkope handmatig in te stellen flitser (bijvoorbeeld Yongnuo) kom je een heel eind! Paraplutje erbij en aan de slag!  :P

Groetjes,
Monique

« Laatst bewerkt op: 30 maart 2011, 10:44:08 door Monique »
Pentax K-7, K-5II, DA 12-24mm, FA 43mm, DA* 50-135 en de oudjes:  Pentax-A 50mm F1.7, de 100-300mm F4.7-5.6, 2x handmatige flitsers, Metz 48 AF, Cactus V4 en een studio-setje.
www.pentaxphotogallery.com/moniquesplint

Offline PentaxDonkey

• Super Pentaxian
  • Laat (een gebrek aan) kennis geen belemmering zijn
Workshop bij Strobos fotografie
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2011, 21:42:06 »
Hallo aan allen,

Afgelopen zaterdag heb ik de workshop gevolgd bij Strobos Fotografie (http://www.strobosfotografie.nl/) in Epe. Mede forumlid Mharda (o.a.) is ook geweest en heeft al een leuke review achtergelaten (http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=19642.0) op ons forum.

Doordat ik nog niet in het bezit ben van enige strobistisch materiaal was voor mij de dag een kennismaking met techniek, materialen en mogelijkheden. In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik me vooral met het technische deel heb bezig gehouden en daardoor niet echt aan nieuwe creatieve opstellingen ben toegekomen. Desalniettemin vond ik het een zeer geslaagde dag gegeven door twee enthousiaste kerels met liefde voor stobisme, en natuurlijk een bijzonder geduldige model, Karin! Ook via deze weg nog mijn dank voor haar aanwezigheid.

Hier mijn resultaten van die dag. Tips en adviezen zijn meer dan welkom. Hoe kan ik anders beter worden?
Alles genomen met de Pentax 28-75 2.8. In mijn enthousiasme vergeten de 100mm macro en 50mm 1.7 te gebruiken.
Nu nog het thuisfront overtuigen van een 'kleine' investering....  ::)

Foto 1:

Foto 2: (let ook op het parapluutje in de zonnebril, een 'bewussie' hoor!)

Foto 3:

Foto 4:

Foto 5:

Gr. Don