De vraag is of je het meteen goed wilt doen of dat je eerst voorzichtig gaat uitproberen. Ik heb bijvoorbeeld W804 statieven genomen voor 14 euro per stuk genomen (
linik. Is wel niet geveerd, maar de vraag is of je dat meteen wilt doen.
Verder heb ik veel uit HongKong laten komen en dat scheelt dus ook best een hoop centjes. Je moet alleen wat geduld hebben. Qua flitser heb ik 2x een YN460II (let op die 'II') genomen voor 35 euro per stuk. RF-602's heb ik nu 1tx en 2rx voor 50 dollar laten komen en neem straks nog zo'n setje erbij, dan heb ik er inderdaad ook nog een reserve-zender erbij.
Beb nu 4 parapluutjes, alles uit HK laten komen. 2x wit doorschijnend, 1x reflectieplu en 1x reflectieplu met witte afdekking (soort van softbox krijg je dan).
Heb inderdaad zelf ook wel wat geknutseld: snoot, honingraat, gobo's. Reflectors voor binnen heb ik gemaakt van een pak piepschuimplaten van de Karwei. 6 stuks van 50x 100cm, aan 1 kant zwart geschilderd . 4 heb ik heel gehouden , 2 stuks heb ik in delen gezaagd (voor productfotografie).
Dan heb ik nog zo'n 4-in-1 uitvouwreflector, maar die had ik al een tijdje liggen. Via Ebay ook wat effect- en kleurcorrectie filters besteld uit UK. Let op: zorg dat je van de correctiegels er meteen 2 of 3 van elk besteld anders krijg je ongelijkheid tussen je flitsers.
Leuk om mee bezig te zijn, zeer verslavend ook...