Auteur Topic: Dragonflight  (gelezen 543 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Re:Dragonflight
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2011, 15:59:19 »
Het zal niet meevallen om hier iets aan te verbeteren. Of je moet dat beestje vragen om nog 50 x langs dat punt te viegen :D :D. Het is nu eenmaal zo, dat je bij dit soort situaties maar 1 of 2 kansen krijgt en daar moet je dan geluk bij hebben. Het scheelt natuurlijk als je er op voorbereid bent en je alle instellingen van de camera al goed hebt staan, maar dan nog. Dat beestje is snel, en voordat je hem in je zoeker hebt is het moment voorbij. Dus idd niet de meest fantastische foto, maar niet makkelijk te verbeteren. Waarschijnlijk met een gigantisch engelen geduld op een plek waar veel van die beestjes zitten en wie weet!! Ik heb dat geduld niet dus verwacht van mij niets. :'(

Ik heb hem gemaakt in de heemtuin bij Park presikhaaf, Arnhem. Het was de vaste vlieg/jaagroute van dit beest en zodoende kwam hij inderdaad vaak over op dezelfde plek. Het duurde ongeveer een half uur (valt nog mee toch?) om deze te schieten. Het moeilijke was inderdaad om het dier in de zoeker te krijgen (!!!) en scherp te stellen vóórdat hij te veel bomen als achtergrond kreeg waardoor de AF in de war raakte. Ik heb het ook met MF geprobeerd (net als bij de zweefvliegen) maar daarvoor gaat ie gewoon veel te snel. Bedankt voor je reactie!

grt,

Chris.

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Dragonflight
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2011, 15:59:19 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Dragonflight
« Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2011, 22:32:46 »
Het zal niet meevallen om hier iets aan te verbeteren. Of je moet dat beestje vragen om nog 50 x langs dat punt te viegen :D :D. Het is nu eenmaal zo, dat je bij dit soort situaties maar 1 of 2 kansen krijgt en daar moet je dan geluk bij hebben. Het scheelt natuurlijk als je er op voorbereid bent en je alle instellingen van de camera al goed hebt staan, maar dan nog. Dat beestje is snel, en voordat je hem in je zoeker hebt is het moment voorbij. Dus idd niet de meest fantastische foto, maar niet makkelijk te verbeteren. Waarschijnlijk met een gigantisch engelen geduld op een plek waar veel van die beestjes zitten en wie weet!! Ik heb dat geduld niet dus verwacht van mij niets. :'(

Offline chrizz

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1597
  • Geslacht: Man
  • Catch-in focus is de beste uitvinding sinds Pentax
    • Small World, Big World
Dragonflight
« Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2011, 22:23:39 »
Niet de meest fantastische foto, niet de meest scherpe foto, niet de meest spectaculaire foto, maar ik hoop wel een foto die wat mensen inspireert om mij hierin te verbeteren...ik daag jullie bij deze allemaal uit  8)

grt,

Chris.

FA 100-300 4.7/5.8 met 11-punts AF-C, iso 640, 1/4000 en f/6.3 (en een verdraaide nek  :D)

Dragonflight by chrizzx, on Flickr
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2011, 22:27:15 door chrizz »

www.chrisruijter.nl | DA-L 18-55mm | A 50mm 1.7 | DA 35mm 2.4 | FA 100-300mm 4.7-5.8 | Tokina AT-X 90mm 2.5 Macro + Converter |