Auteur Topic: 130 kg  (gelezen 1218 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Watze

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2011, 22:22:16 »
Ron: dit spelniveau vind je nog niet in Nederland, wel in het buitenland zoals in Duitsland. Daar wordt op een hoger niveau gespeeld. Dus als je dit soort bijzondere foto's wilt maken moet je het buiten ons land zoeken.
Mooie foto overigens, zou ik ook wel willen maken. Wie weet komt dat nog! 

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:130 kg
« Reactie #13 Gepost op: 19 augustus 2011, 22:22:16 »

RonHendriks

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #12 Gepost op: 14 augustus 2011, 21:38:31 »
Toch eentje tegen gekomen die ik graag wil delen: http://500px.com/photo/1155965 het is goed om doelen te blijven stellen. :)

Watze

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #11 Gepost op: 11 juli 2011, 16:37:08 »
Ron: Voordeel aan de kant van de fotografen is dat er geen toeschouwers voor je staan en je in de lengte van het veld overal kan bij kan komen. De beroepsfotografen in deze sport mogen alleen maar foto's maken met op de achtergrond het publiek en dat is die kant.
In dit geval stond de zon 's middags om 16.30 uur op 11 uur (linksboven) en ligt het veld z/w. Hoger diafragma ga ik nog uitproberen.
Overbelichten heb ik uitgeprobeerd, vond dat niet geslaagd. DR-on staat bij mij aan, de mate van schaduwcorrectie moet ik nog uitproberen.

Kdj: de persoon kan ik wel wegsnijden, alleen de Footballers weten dat deze persoon de weg vrijmaakt voor de man met de bal. Dat dit niet altijd lukt zie je hier. Het lastige bij dit soort opnames is dat het om wiskundige patronen gaat en elke speler een bepaalde positie inneemt die medebepaald wat de speler met de bal kan doen. Elke foute handeling gaat ten koste van de man met de bal. Deze foto's worden door clubs ook gebruikt als voorbeeld en voor analyses.

gr,  Watze

kdj4

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #10 Gepost op: 11 juli 2011, 15:59:30 »
Ja kijk deze zijn toch zeker beter.
Wel had ik bij foto 2 de halve man voor kijker links, weg gehaald.

RonHendriks

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2011, 15:52:16 »
Tsja das toch een lastige, want een eerdere post had een betere foto en daar gaan we ons aan spiegelen. Wat ik zelf doe met de instellingen is +1/3de EV overbelichten en de DR-on (dynamisch bereik uitbreiding aanzetten) hierdoor worden je donkere partijen iets opgetild terwijl je lichte partijen iets teruggetrokken worden door het uitgebreide dynamisch bereik in de hooglichten. Daar knapt een foto zoals de eerste zeker van op. Tsja een diafragma dat je niet hebt kun je ook niet gebruiken en zelf f6.7 is wat aan de krappe kant als je ook scherpte wil met zo'n lens (met f7,1 zal die zeker een fractie scherper zijn).

Het voordeel van aan de fotografenkant zie ik zo snel niet tenzij je hierbij zon in de rug hebt.

Watze

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2011, 14:08:45 »
Bij deze wedstrijd Tulip Bowl Alphen Eagles vs Maastricht Wildcats mocht ik aan de kant van de fotografen staan.
Hierbij een paar foto's n.a.v. voorgaande:

gr,  Watze

foto 1


foto 2

Watze

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2011, 13:47:19 »
Ik fotografeer dit soort foto's meestal met de Sigma 50 - 500mm 1:4/6.3. Bij brandpuntafstand 400 - 500 wordt het diagfragma helaas al snel 5.6 en eerder 6.3. Een telelens met een diafragma van f2.8 zou ik wel willen, alleen de realiteit is anders.
De kleuren van de tenu's zw/w i.c.m. de zon hebben m.i. inderdaad ook veel invloed op deze foto. Waarom ik deze als voorbeeld gebruik is meer om de actie. Ik zal nog wel eens een andere foto plaatsen met andere kleuren. Dat ziet er dan meteen anders uit. Wil niet zeggen dat het meteen een goede foto is fototechnisch gezien.
Het lastige bij American Football is de onverwachte explosieve actie die moeilijk is vast te leggen zonder de context te verliezen. Ik blijf het proberen en blijf oefenen.
Dit soort feedback helpt mij wel om beter naar de foto's te kijken en om scherper te zijn bij welke foto's ik hier plaats.
Allen bedankt voor de reacties en feedback.

gr,  Watze
 

kdj4

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #6 Gepost op: 10 juli 2011, 23:46:41 »
Deze foto kijkt niet lekker, het is allemaal zwart/wit en druk maar ja dat kan ook niet anders door die f6.3.
En Kobus daar komt ie  ;) gooi hem open naar f2.8 of iets kleiner als je die hebt, met welke lens doe je dit ?

Verder denk ik dat de k-5 toch veel mooier foto's kan maken. het verschil zit hem natuurlijk ook in de lens maar als ik de foto's van Ron zie dan zijn die toch een stuk beter. foto's van Ron zijn lekker helder scherp mooie kleuren. deze foto's te donker en de kleuren contrast vind ik niet zo.


Offline kobus

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 880
  • Geslacht: Man
    • rdkfoto
Re:130 kg
« Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2011, 17:53:26 »
Tis altijd moeilijk, net als met rugby, je zit altijd aan de verkeerde kant van de actie.
Ik weet niet met welk objectief dit is genomen, maar KDJ zou wss zeggen, probeer het eens op 2.8, en daar moet ik nu wel in mee gaan, er staat nl erg veel publiek langs de lijn, die het totaal verstoord imho.
Wat ik nog wel eens wil doen met rugby, is gewoon wat meer ingezoomd fotograferen, dan ben je vaak ook al een deel van de vervuiling kwijt, en met 2.8 wordt die eventueel nog waziger.

En dan die tenue's zwart/wit, en wit/zilver, en zon, dat is toch wel heel moeilijk, dus ik denk dat je al heel tevreden mag zijn met deze foto's.
Maar ook hier geld, veel doen, en over een tijdje denk je wss, heb ik dat geplaatst?? (positief bedoeld hoor!!)
Als er geen honden in de hemel zijn, laat mij dan maar naar de hel gaan

Jeroen_Cox

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2011, 14:30:23 »
Damn dit lijkt me ook een lastige sport om te fotograferen, alhoewel er natuurlijk veel gebeurt. Ik vind het een knap resultaat. heeft voor mij nog niet de Wauw factor . Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat je veel zijkant van spelers ziet en niet de voorkant.

Watze

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2011, 19:59:26 »
ik heb je advies opgevolgd.

gr,  Watze


gnodde

  • Gast
Re:130 kg
« Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2011, 19:29:43 »
Ook hier (net als in "Lost") zou ik je willen adviseren de donkerste partijen wat lichter te maken c.q. wat te spelen met helderheid/contrast.
Moeilijk fotograferen: witte en zwarte kostuums in de felle zon...

Jan.

Watze

  • Gast
130 kg
« Reactie #1 Gepost op: 5 juli 2011, 19:24:17 »
Een momentopname van de play-off Amersfoort Untouchables vs Nijmegen Pirates die ons team heeft verloren.
De titel slaat op het gewicht van de speler in het wit. Dat zul je op je krijgen!
Reacties zijn welkom.

gr,  Watze