Auteur Topic: Grip voor Pentax K7/K5  (gelezen 1334 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Grip voor Pentax K7/K5
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2011, 08:04:42 »
Ik heb zo'n Ebay-clone, worden ook wel onder andere namen verkocht dan 'meike'.

De vorm is exact hetzelfde als van de originele grip en past dan ook perfect en voelt ook gelijk aan. Het grootste verschil is geen weathersealing en de knoppen.
De knoppen zijn duidelijk van lagere kwaliteit. Vooral de ontspanknop is eigenlijk niet zo fijn. Je moet echt doorduwen en hij is gewoon niet zo 'snappy'. De e-dials werken opzich prima maar zijn ook niet zo 'snappy' als de originele. Voordeel is dat er naast de gewone accu-sledee ook en slede bij komt waar gewone batterijen in kunnen, dit heeft de echte grip niet volgens mij?Persoonlijk gebruik ik de grip eigenlijk nooit, zeker met mijn huidige collectie compacte primes is dat niet meer nodig en zou het hele principe van compact fotograferen tegen gaan. Een neppe is voor mij daarom prima, voor die enkele keer dat ik 'm gebruik. Ik wou bij de aanschaf gewoon weten hoe een grip op de K5 beviel, ik was de grip op de K20 gewend en die vond ik heerlijk. Ik had na de K5 aanschaf geen geld voor een dure grip, vandaar deze keuze. De K5 was eerst nogal klein, inmiddels ben ik daar aan gewend en kan het me niet compact genoeg. Komt bij dat ik eerst een dikke en zware 24-70 2.8 op de K20/K5 had zitten en dat was zonder grip niet prettig voor de balans.

Als je 'm sporadisch gebruikt kan ik de meike wel aanraden. Als je het nog niet weet en wil uitproberen dan kan je je er ook geen buil aan vallen, verkoop je 'm voor 30 euro en maak je 20 euro verlies. Als het je vooral gaat om de extra houvast en meer gewicht dan kan ik de grip ook zeker aanraden. Persoonlijk ben ik geneigd gewoon de knoppen op de camera te gebruik, ook met grip, dit zit er zo ingebakken. Ik draai liever m'n handen mee dan dat ik de knoppen op de grip gebruik, o.a. de iso-knop is ook niet op de grip aanwezig. Als het je echt gaat om het vast kunnen houden in portretstand, dan zou ik de meike zeker niet aanbevelen, vanwege de niet heel prettige knoppen.

Bij het origineel zit er ook een slede voor batterijen bij...  
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2011, 16:02:02 door Joop96 »
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Grip voor Pentax K7/K5
« Reactie #6 Gepost op: 12 oktober 2011, 08:04:42 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Grip voor Pentax K7/K5
« Reactie #5 Gepost op: 12 oktober 2011, 07:40:53 »
Misschien is ook de variant via dealextreme.com te overwegen. Die is net iets anders dan die Meike kloon, en naar ik heb gelezen op het web ook wat degelijker. Ik heb 'm zelf en hij bevalt prima. De knoppen zijn inderdaad van iets mindere kwaliteit, maar ik gebruik 'm hoofdzakelijk als vergroting van de body en extra batterij capaciteit, dus dan heb je niet echt een originele nodig. Qua prijs/kwaliteitverhouding echt geweldig.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline wolly

  • Newbie
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
  • Pentax K10 een mooie camara
Re:Grip voor Pentax K7/K5
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2011, 06:42:25 »
Bedankt voor de opmerking jjw. Ik weet voldoende

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Grip voor Pentax K7/K5
« Reactie #3 Gepost op: 12 oktober 2011, 01:33:10 »
Ik heb zo'n Ebay-clone, worden ook wel onder andere namen verkocht dan 'meike'.

De vorm is exact hetzelfde als van de originele grip en past dan ook perfect en voelt ook gelijk aan. Het grootste verschil is geen weathersealing en de knoppen.
De knoppen zijn duidelijk van lagere kwaliteit. Vooral de ontspanknop is eigenlijk niet zo fijn. Je moet echt doorduwen en hij is gewoon niet zo 'snappy'. De e-dials werken opzich prima maar zijn ook niet zo 'snappy' als de originele. Voordeel is dat er naast de gewone accu-sledee ook en slede bij komt waar gewone batterijen in kunnen, dit heeft de echte grip niet volgens mij?

Persoonlijk gebruik ik de grip eigenlijk nooit, zeker met mijn huidige collectie compacte primes is dat niet meer nodig en zou het hele principe van compact fotograferen tegen gaan. Een neppe is voor mij daarom prima, voor die enkele keer dat ik 'm gebruik. Ik wou bij de aanschaf gewoon weten hoe een grip op de K5 beviel, ik was de grip op de K20 gewend en die vond ik heerlijk. Ik had na de K5 aanschaf geen geld voor een dure grip, vandaar deze keuze. De K5 was eerst nogal klein, inmiddels ben ik daar aan gewend en kan het me niet compact genoeg. Komt bij dat ik eerst een dikke en zware 24-70 2.8 op de K20/K5 had zitten en dat was zonder grip niet prettig voor de balans.

Als je 'm sporadisch gebruikt kan ik de meike wel aanraden. Als je het nog niet weet en wil uitproberen dan kan je je er ook geen buil aan vallen, verkoop je 'm voor 30 euro en maak je 20 euro verlies. Als het je vooral gaat om de extra houvast en meer gewicht dan kan ik de grip ook zeker aanraden. Persoonlijk ben ik geneigd gewoon de knoppen op de camera te gebruik, ook met grip, dit zit er zo ingebakken. Ik draai liever m'n handen mee dan dat ik de knoppen op de grip gebruik, o.a. de iso-knop is ook niet op de grip aanwezig. Als het je echt gaat om het vast kunnen houden in portretstand, dan zou ik de meike zeker niet aanbevelen, vanwege de niet heel prettige knoppen.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

RonHendriks

  • Gast
Re:Grip voor Pentax K7/K5
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2011, 21:39:51 »

Offline wolly

  • Newbie
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Man
  • Pentax K10 een mooie camara
Grip voor Pentax K7/K5
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2011, 21:27:59 »
Heeft iemand ervaring met de Meike MK-K7 grip, dit is een clone maar wel veel goedkoper dan een originele. Echter als die niet goed functioneert heb je er ook weinig aan.
Dus wat is wijsheid?