Auteur Topic: Schuimend over Marktplaats...  (gelezen 453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

henkvanzuylen

  • Gast
Re:Schuimend over Marktplaats...
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2011, 07:51:27 »
Ik denk dat het handig is...let wel denk!  :D
Staat zoveel op, maar wel handig als naslagwerk denk ik!  :)

Dank u heer Ruurd  :)

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Schuimend over Marktplaats...
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2011, 07:51:27 »

asplx

  • Gast
Schuimend over Marktplaats...
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2011, 00:42:35 »
zag ik een apparaat staan van JOBO, dat ik maar oppervlakkig kende.

Nou is in mijn ogen goede raad vaak gewoon je gezond verstand gebruiken, dus ben ik gaan googelen n.a.v. de produkt-omschrijving op MP en kwam uit op http://www.jobo.com/jobo_service_analog/analog_frei/bedanleitung_pdf/index.html

Tja, en dán ben je als anloog werker natuurlijk H E L E M A A L  V E R K O C H T  :-\

Kortom, ik heb een uurtje zitten lezen en downloaden en een aantal PDF(je)s binnengehaald.
Zowel enkele over apparatuur als over een drietal ontwikkel-procedé's, t.w.: E-6 (dia); C-41 (kleurnegatief) en zwart/wit, maar niet C-41 zoals bijvoorbeel Ilford XP2.
Van zwart/wit is mij heel wat bekend, maar ook niet alles; E-6 heb ik aantal keren toegepast; en C-41, het enige procedé, waar ik nog geen actieve ervaring mee heb. Passief wel, natuurlijk, want elk kleuren-filmpje wordt ermee ontwikkeld in de fotohandel, één-uurlabs en alle centrales..

En aangezien ik alle film-ontwikkeling zelf ter hand ga nemen van kleinbeeld t/m 5x7", wil ik daar op zijn minst over gelezen hebben.

Omdat er een aantal nieuwe doka-liefhebbers tot ons forum zijn gekomen, heb ik besloten, om de URL van Jobo hier te publiceren, zodat ik straks niet één van de weinigen ben die dat (nog) weet te vinden.
Spaart me ook een hoop tiepwerk. En ik moet natuurlijk ook anderen de kans bieden om Pentax-guru te worden.  :)

Kortom: Aan alle neo-analoge-doka-geïnteresseerden: Veel plezier met he bezoeken van deze site  :P

Overigens: de link bovenin in de tekst is exact de zelfde als die in de onderste regel  8)
Dat is gedaan voor ongeduldigen onder ons :evil:

Veel plezier, :drinks:
Groeten,
Ruurd
« Laatst bewerkt op: 20 november 2011, 00:50:19 door asplx »