Auteur Topic: HDR probeersels @ Sint-Romboutskathedraal Mechelen  (gelezen 963 keer)

Offline elshout1958

• Pentaxian Guru
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:HDR probeersels @ Sint-Romboutskathedraal Mechelen
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2012, 10:45:05 »
Mooie HRD opnames. Persoonlijk ben ik erg onder de indruk van de Auto HDR functie in de K-5. Als ik een HDR reeks ga maken voor nabewerking neem ik er zeker ook een in JPEG met HDR auto. In de tweede opname zijn de hooglichten nog wel wat uitgebeten en dit is in een HDR eigenlijk uit den boze.

Voor wat betreft de nabewerking ben ik overgestapt op Oloneo. Hierbij heb je naast veel controle ook nog eens de mogelijkheid om de HDR direct uit de RAW opnames te creeren. Dit scheelt weer een stap in de bewerking en het opslaan van allerlei tussen resultaten.

Mooi gedaan en leuk om naar te kijken.

Groeten, Bob
Met photomatix kun je ook meteen uit de RAW werken. Wat betreft de 2 foto`s, ik vind de eerste de betere.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2012, 10:45:05 »

Offline UrbexDaan

• Senior Member
  • **
    • SilverCube
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2012, 08:22:41 »
Doordat je in de titel zet Probeersels vind ik ze goed gelukt, moch dit er niet staan, zou ik
gezegd hebben dat ik de tweede foto erg druk vind ogen (mijn mening) voor de rest
een mooie hdr bewerking

Offline J@@P

• Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
« Reactie #4 Gepost op: 3 februari 2012, 08:56:26 »
Voor probeersels uit de hand zeker niet verkeerd. Zelf zou ik alleen het standpunt iets centraler nemen zodat er meer symmetrie in de foto's komt. Dus als je nog eens terug gaat met statief....

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Bob

• Super Pentaxian
  • Beauty is in the eye of the beholder!
« Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2012, 08:22:04 »
Mooie HRD opnames. Persoonlijk ben ik erg onder de indruk van de Auto HDR functie in de K-5. Als ik een HDR reeks ga maken voor nabewerking neem ik er zeker ook een in JPEG met HDR auto. In de tweede opname zijn de hooglichten nog wel wat uitgebeten en dit is in een HDR eigenlijk uit den boze.

Voor wat betreft de nabewerking ben ik overgestapt op Oloneo. Hierbij heb je naast veel controle ook nog eens de mogelijkheid om de HDR direct uit de RAW opnames te creeren. Dit scheelt weer een stap in de bewerking en het opslaan van allerlei tussen resultaten.

Mooi gedaan en leuk om naar te kijken.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline cemi

• Super Pentaxian*Ltd
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
« Reactie #2 Gepost op: 3 februari 2012, 08:03:31 »
Dit zijn eigenlijk geen probeersel meer, maar gewoon goed geslaagde opnames.
Alhoewel je met HDR en met name tonemapping heel ver kunt gaan.

Ik gebruik hiervoor Photomatix en weet bijna zeker dat dit in Lightroom niet kan.
Photomatix maakt wel een export functie in Lightroom, maar that's it.

Cees

maximK200

• Gast
HDR probeersels @ Sint-Romboutskathedraal Mechelen
« Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2012, 23:22:34 »
Vandaag enkele HDR probeersels gemaakt met de K5 in de St-Romboutskathedraal, welliswaar zonder statief. Het kon dus beter. Bewerkt met PSX3. Weet iemand hoe je dit samenvoegt met PSE 10 of PSD? In lightroom zou het ook gaan he ik gehoord. Kan je ook HDR opnames in RAW samenvoegen, of hoe werkt dat dan? Deze waren jpeg en bij hogere iso. Dus vind ze nog wel vrij geslaagd voor ISO 800 en hoger.

Iemand ervaringen met de perspectiefcorrectie van de K-5? Deze lijkt wel aardig te werken zo te zien. Zijn gemaakt met 18-55 AL WR, heb deze nog eens uit de kast gehaald.

Groetjes