Auteur Topic: Balen dat je geen camera bij je hebt  (gelezen 923 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnnieS

  • Gast
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2012, 18:11:47 »
Ik zie altijd van die roofvogels zitten als ik in de auto aan het scheuren ben. Die zitten nooit ergens als ik eens ga wandelen. :(

Ja, ik ook en meestal kun je en mag je daar niet stoppen of parkeren :dash1:
Werkt soms best wel heel frustrerend. :'(

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #14 Gepost op: 20 februari 2012, 18:11:47 »

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #13 Gepost op: 20 februari 2012, 16:52:01 »
Ik zie altijd van die roofvogels zitten als ik in de auto aan het scheuren ben. Die zitten nooit ergens als ik eens ga wandelen. :(
Inderdaad ja, dat heb ik nou ook...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

RonHendriks

  • Gast
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #12 Gepost op: 19 februari 2012, 21:46:38 »
Ik zie altijd van die roofvogels zitten als ik in de auto aan het scheuren ben. Die zitten nooit ergens als ik eens ga wandelen. :(

densch

  • Gast
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2012, 21:44:49 »
Jep, heel herkenbaar.
Ik heb meestal een iets oudere olympus u1010 bij mijn.
Maar ja, een compact toestel is ook niet alles, soms doet hij iets wat hij vind dat goed is
maar dat jij absoluut niet wilt. En dan geldt de regel, "beter iets dan niets".

Dennis

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #10 Gepost op: 19 februari 2012, 21:04:17 »
De meeste dingen zie ik zonder camera en met camera moet ik er naar zoeken...  :(
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2012, 20:59:58 »
Vandaag onderweg naar Limburg rij ik langs een stuk water waar vanaf de kant 2 rijen met elk zo'n 20 palen de plas in lopen ..

Stoppen om de foto te maken ..   daar zit um vaak het probleem ....
Vandaag ook dat schitterende weer gezien .. donkere wolken  volle zon op de geluidswal ...  schiterende plaat ... in me hoofd ....

ook met camera in de auto ..  gaan vaak juweeltjes verloren


ps ..
In me hoofd kloppen alle instellingen !!  :D

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

bbwijdieks

  • Gast
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2012, 20:27:03 »
Soms denk ik er ook zo over maar goed je krijgt nog kansen zat om die ene foto te maken denk ik dan.

asplx

  • Gast
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2012, 20:11:23 »
Vreemd gevoel is dat he. Heb ik ook. Denk dan ook meteen hoe en in welke standen de camera moet staan enz. Sta dan soms wel eens te dagdromen daarover als vrienden dan vragen waar ik mee bezig ben :D

Komt me erg bekend voor...
Ooit zei een mederwerker van de gemeente delft tegen me: "U ben vast fotograaf, uk kijkt zo anders...".

Tja...
Ik kijk inderdaad in beeldhoeken, camerastanden en noem maar op.

Groeten,
Ruurd

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2012, 18:59:18 »
Eigenlijk bekijk ik de hele dag door van alles met een "fotografisch" oog, oftwel continu bedenkend hoe iets op de foto te zetten.

Vreemd gevoel is dat he. Heb ik ook. Denk dan ook meteen hoe en in welke standen de camera moet staan enz. Sta dan soms wel eens te dagdromen daarover als vrienden dan vragen waar ik mee bezig ben :D


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2012, 18:33:05 »
Tja, ik voel we weer een beetje getroost, dat ik niet alleen ben, op dit pentaxforum  :'(

Het zou wel wat zijn, als er nog mensen waren die wel in staat zijn geweest dit vast te leggen.
Er zitten wel wat pentaxianen deze kant op en deze prachtige omstandigheden moeten best wat kilometers ver ervaren zijn.

Ik ben benieuwd.....
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2012, 18:21:55 »
Eigenlijk bekijk ik de hele dag door van alles met een "fotografisch" oog, oftwel continu bedenkend hoe iets op de foto te zetten. Vaak zat zijn er dan momenten waarop ik gedacht heb,  :-X, had ik nu mijn K-5 maar bij me...
Kan hem alleen niet de hele dag mee nemen, want dan moet ik hem in mijn auto laten liggen, en dan zal die net gejat worden ofzo.
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2012, 18:19:03 »
Sinds mij dit een aantal keer gebeurde heb ik een Optio RZ10 gekocht. Heb ik tenminste altijd een camera bij me


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2012, 17:58:58 »
Tja, inderdaad herkenbaar..... :(

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Balen dat je geen camera bij je hebt
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2012, 17:27:39 »
Iedereen heeft het vast wel eens meegemaakt, mij gebeurde het vandaag en hoe....

Op zondag ga ik meestal bij mijn moeder op de koffie en neem ik vaak mijn Kr mee.
Vandaag moest de batterij eigenlijk opgeladen worden (en wacht ik nog steeds op mijn Chinese aanvulling, die elk moment kan binnenkomen).
Dus ging ik zonder Kr op stap en op de heenweg was dat geen probleem, maar op de terugweg heb ik 10 minuten lang de balen gehad.
Vanuit het dorpje Oud-Alblas reed ik rond half vier langs de Graafstroom richting Hardinxveld.
Binnen een minuut had ik niet alleen een waanzinnig donkere lucht voor me, maar ook nog eens de zon achter me.

Fantastische contrasten, die bomen stonden er zo mooi bij, ze sprongen er uit alsof je een half uur had staan knutselen met Photoshop.
Die camera er bij om altijd en dan ook altijd bij je te houden, is dus echt een prima idee, eens kijken waar het geld vandaag gaat komen  :-\

Zijn er nog meer verhalen van die ene opname die je had moeten maken, maar er niet van is gekomen?

Eric.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen