Auteur Topic: Maximum aantal foto's in een post  (gelezen 1684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2012, 13:34:06 »
Verder begrijp ik het nut van deze poll niet; Wat is volgens jouw de limiet? Nou 5, dat is de limiet! Waarom niet meer dan 5 is al uit en te na besproken met uitgebreide uitleg hierover, dit mag je zelf gaan opzoeken.
De huisregel hierover staat niet ter discussie, ik wil hier heel duidelijk over zijn! Wil je een veredeld fotoalbum, dan ga je die zelf maar aanmaken. Feedback vragen over 5 foto's in één topic is al veel, meer zal het dan ook niet worden!
Ik wil er toch beetje gaan prikken.

5 is inderdaad meer dan zat voor zo beetje alles maar voor de forum gedeelte Evenementen en parties wat grote dingen zijn om vast te leggen zal het uitkomen als daar een uitzondering word voor gemaakt.
Dat is echt de enigste keren waar ik soms echt te kort komt met mijn foto's.
Bij andere is het vaak 6 of 7 waar je dan extra kritische mee moet wezen en dat is fijn maar hier hebben we het vaak over 10+ fotos waarvan het moeilijk is 5 neer te leggen om een sfeer beeld te maken.
Gelukkig zeg Ron het nu ook dus misschien als er nog andere zijn die hier moeite mee hebben dat het misschien overwogen kan worden?


ps praat hier nu niet over 15 foto's maar 7 of 10 zouden al een heel groot verschil maken voor mij in ieder geval
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #26 Gepost op: 22 februari 2012, 13:34:06 »

RonHendriks

  • Gast
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #25 Gepost op: 22 februari 2012, 10:23:01 »
Ik heb gestemd voor 10. Nu plaats ik zelf wel eens veel foto's, maar is dat lang niet altijd nodig. Juist zoals bij evenementen al is aangegeven is het soms wel handig als je serie langer kan zijn. Persoonlijk beperk ik me ook meestal tot 1 foto als ik in een topic iets over foto's wil vertellen (mijn mening of technisch inzicht) dus ook daar maakt het mij niet uit hoeveel foto's in een topic staan. Voor de kijklust vind ik het wel vaak fijn om meer dan 1 foto te zien. Ik ga zelden of nooit naar de flickr site van iemand die hier een linkje plaatst. Ik kom wel op flickr, maar bekijk daar fotoseries die mijn persoonlijke interesse hebben, die net ietsje anders is dan de gemiddelde fotoplaatser hier.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #24 Gepost op: 22 februari 2012, 09:50:46 »
Ideeën voor een leuke verzameltopic krijgen we maar zeer zelden, en we gaan echt niet alles voor jullie verzinnen. Kom met een goed idee, werk dit uit, overleg met ons en er kan verrassend veel!

Verder begrijp ik het nut van deze poll niet; Wat is volgens jouw de limiet? Nou 5, dat is de limiet! Waarom niet meer dan 5 is al uit en te na besproken met uitgebreide uitleg hierover, dit mag je zelf gaan opzoeken.
De huisregel hierover staat niet ter discussie, ik wil hier heel duidelijk over zijn! Wil je een veredeld fotoalbum, dan ga je die zelf maar aanmaken. Feedback vragen over 5 foto's in één topic is al veel, meer zal het dan ook niet worden!
Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #23 Gepost op: 21 februari 2012, 17:24:22 »
Sowieso heb je met gebruik van verzameltopics meerdere onderwerpen zodat de Pentaxleden hier geen gebrek aan inspiratie / ideeën kunnen/zullen krijgen.
Maargoed dit is toch even offtopic...

Vraag ik me af, ik denk wel dat het een deel van het "probleem" oplost.
Kijk naar de discussie over de "fun foto's". Ik kan de mods begrijpen met de huidige regels, maar als je daar een verzameltopic van maakt, denk ik dat je best een aantal mensen aanzet tot "creatief kijken".
Nu staat alles verdeeld over een tiental (en over een tijdje enige tientallen) aparte topics, met dito verschillende namen, waar na een dag of 14 geen mens meer naar om kijkt. Ik vind dat een soort van "erg jammer".
Maak er iets van als "Raad de foto" of "Wat was je laatste aankoop" is mijn idee. Maar dan met foto's.
Zo kun je verschillende onderwerpen bedenken:
- Fun foto's.
- Vogels.
- Katten / honden (hoeveel zijn die er al niet langsgekomen).
- Je laatste macro foto.

Ook zou je kunnen denken aan een topic als "Iedere dag een ander dier", "Iedere week een nieuw portret", etc.

Wellicht wat verder gaande: degene die het laatste een foto heeft geplaatst, geeft iemand van het forum de opdracht de volgende te maken voor de week erna.
Dan wordt je "gedwongen" eens iets anders te doen dan je gewend bent wellicht. Ook wel eens leuk.



« Laatst bewerkt op: 21 februari 2012, 17:29:50 door Edzo »

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #22 Gepost op: 21 februari 2012, 16:25:04 »
Leuk idee trouwens  :)
Sowieso heb je met gebruik van verzameltopics meerdere onderwerpen zodat de Pentaxleden hier geen gebrek aan inspiratie / ideeën kunnen/zullen krijgen.
Maargoed dit is toch even offtopic...
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #21 Gepost op: 21 februari 2012, 16:03:06 »
Als er een verzameltopic 'winterfoto's' zou zijn dan staat dat allemaal fijn bij elkaar.
Leuk idee trouwens  :)
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #20 Gepost op: 21 februari 2012, 15:57:29 »
Ik ben voor het behouden van de limiet van 5, om het overzichtelijk te houden om commentaar te geven.
Ik heb liever dat iemand 7 foto's plaats in 1 commentaar dan dat iemand 2 of 3 topics aanmaakt en daar dan zijn foto's over verdeelt.

Ook is het bij sommige soorten van fotografie begrijpelijk om meer foto's te plaatsen, bij evenementen heb je al vaak meer foto's juist omdat je het evenement wil laten zien.
Dan gaat het niet meer over die ene foto bijvoorbeeld.


Als je bang ben dat als er geen limiet is dat er een berg met foto's komt.
Hier hebben ze geen limiet en daar blijft het zeker redelijk, hoewel er net iemand 16 fotos heeft upgeload ^^;
http://www.pentaxuser.co.uk/forum/view/your-photos-13
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2012, 16:00:38 door Anvh »
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Joop96

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3574
  • Geslacht: Man
  • Wij Pentaxen, hij/zij Pentaxt en ik Pentax
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2012, 15:46:07 »
Ik ben voor het behouden van de limiet van 5, om het overzichtelijk te houden om commentaar te geven.

Wel ben ik heel erg vóór een aparte sectie of een tag, [lange serie], oid waar dan grotere series geplaatst kunnen worden. Zoals al eerder aangegeven ben ik ook vóór een soepelere omgang met verzameltopics. Ik ben nog steeds van mening dat deze mensen triggeren om meer foto's te plaatsen. Steeds een heel apart topic openen is toch een beetje een drempel en is ook niet altijd even overzichtelijk. Zoals bijvoorbeeld laatst met alle sneeuw en winterfoto's, ik weet dan niet meer wie wat heeft gepost en kan dit moeilijk terugvinden omdat alle titels op elkaar lijken. Ook heb ik geen zin om door 10 verschillende topics te spitten.

Als er een verzameltopic 'winterfoto's' zou zijn dan staat dat allemaal fijn bij elkaar. Bovendien, en dat is naar mijn mening de grootste toegevoegde waarde van verzameltopics nodigt het mensen op een langdrempelige manier uit om hun foto's te plaatsen en te blijven plaatsen. Voor één nieuwe winterfoto open je niet zo snel een heel nieuw topic, maar die kan dan wel mooi in dat verzameltopic er bij. Mensen met een specifieke interesse, bijvoorbeeld vogels, of alles gefotografeerd met een fisheye, kunnen dit dan ook makkelijk vinden en hier aan bijdragen. Ook voor de mensen die nu af en toe een heel topic openen voor een foto die eigenlijk meer een 'kiekje' is, maar die ze toch graag even willen laten zien, zijn dit soort verzameltopics een uitkomst. 1 of 2 reacties is op zijn foto voldoende en dan kan er daarna weer iemand volgen met een wat serieuzere bijdrage en misschien wel meer dan 10 reacties.

Helemaal mee eens, maar dan ook, als je in een verzameltopic iets plaatst, dat je dan max. 5 foto's plaatst. Anders kan je ook nog wel die 25 opgespaarde foto's in één keer erop gooien wat niet bevordelijk is voor het kijkvermogen.
Verder ben ik voor max. 5 foto's per topic.
K-5-IIs / DBG-4 / 18-135WR

bbwijdieks

  • Gast
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2012, 14:33:19 »
Voor het beoordelen van foto's zou ik tot 10 foto's wel genoeg vinden.
Het lijkt mij juist een goed idee om 2 secties toe te voegen namelijk Foto Presentaties en Verzameldraadjes*.
Bij foto presentaties zou je bijv. het limiet van 20 foto's kunnen hanteren.
En bij de verzameldraadjes kan iedereen willekeurig een foto plaatsen binnen een bepaald genre (vogels, hdr, architectuur etc.).

*Wel toegankelijk maken voor de vreemdgangers natuurlijk  :D

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2012, 14:16:38 »
Het "zuster-forum" heeft sinds kort een module waarin je de foto's ziet, zoals in Flickr zeg maar (zwarte pagina met foto erin).

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2012, 14:15:07 »
Misschien :D
Ik weet niet precies wat dat forum heeft, maar dat zou zomaar kunnen dat men daar ook al op zo'n idee gekomen is. Ik zal eens kijken wat daar te vinden is.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2012, 14:01:02 »
Je merkt ook dat het forum technisch gezien vooral gericht is op het uitwisselen van berichten en minder op het uitwisselen van beelden. Een mooie oplossing zou zijn als je in een topic een soort album achtige tool zou hebben waarin je foto's in miniatuur kunt zien en met een muisover of -klik snel kunt vergroten zonder te scrollen. Daarmee omzeil je direct alle bezwaren.

Groeten,
J@@P

Zoiets als het internationale forum?

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #14 Gepost op: 21 februari 2012, 14:00:26 »
Ik ben voor het behouden van de limiet van 5, om het overzichtelijk te houden om commentaar te geven.

Wel ben ik heel erg vóór een aparte sectie of een tag, [lange serie], oid waar dan grotere series geplaatst kunnen worden. Zoals al eerder aangegeven ben ik ook vóór een soepelere omgang met verzameltopics. Ik ben nog steeds van mening dat deze mensen triggeren om meer foto's te plaatsen. Steeds een heel apart topic openen is toch een beetje een drempel en is ook niet altijd even overzichtelijk. Zoals bijvoorbeeld laatst met alle sneeuw en winterfoto's, ik weet dan niet meer wie wat heeft gepost en kan dit moeilijk terugvinden omdat alle titels op elkaar lijken. Ook heb ik geen zin om door 10 verschillende topics te spitten.

Als er een verzameltopic 'winterfoto's' zou zijn dan staat dat allemaal fijn bij elkaar. Bovendien, en dat is naar mijn mening de grootste toegevoegde waarde van verzameltopics nodigt het mensen op een langdrempelige manier uit om hun foto's te plaatsen en te blijven plaatsen. Voor één nieuwe winterfoto open je niet zo snel een heel nieuw topic, maar die kan dan wel mooi in dat verzameltopic er bij. Mensen met een specifieke interesse, bijvoorbeeld vogels, of alles gefotografeerd met een fisheye, kunnen dit dan ook makkelijk vinden en hier aan bijdragen. Ook voor de mensen die nu af en toe een heel topic openen voor een foto die eigenlijk meer een 'kiekje' is, maar die ze toch graag even willen laten zien, zijn dit soort verzameltopics een uitkomst. 1 of 2 reacties is op zijn foto voldoende en dan kan er daarna weer iemand volgen met een wat serieuzere bijdrage en misschien wel meer dan 10 reacties.

Helemaal mee eens Jordy!
Dan hoeft wat mij betreft een uitbreiding ook niet aan de orde te zijn.
Wellicht hier nog een poll over opzetten?

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5927
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #13 Gepost op: 21 februari 2012, 13:17:05 »

Wel ben ik heel erg vóór een aparte sectie of een tag, [lange serie], oid waar dan grotere series geplaatst kunnen worden. Zoals al eerder aangegeven ben ik ook vóór een soepelere omgang met verzameltopics. Ik ben nog steeds van mening dat deze mensen triggeren om meer foto's te plaatsen. Steeds een heel apart topic openen is toch een beetje een drempel en is ook niet altijd even overzichtelijk. Zoals bijvoorbeeld laatst met alle sneeuw en winterfoto's, ik weet dan niet meer wie wat heeft gepost en kan dit moeilijk terugvinden omdat alle titels op elkaar lijken. Ook heb ik geen zin om door 10 verschillende topics te spitten.

Als er een verzameltopic 'winterfoto's' zou zijn dan staat dat allemaal fijn bij elkaar. Bovendien, en dat is naar mijn mening de grootste toegevoegde waarde van verzameltopics nodigt het mensen op een langdrempelige manier uit om hun foto's te plaatsen en te blijven plaatsen. Voor één nieuwe winterfoto open je niet zo snel een heel nieuw topic, maar die kan dan wel mooi in dat verzameltopic er bij. Mensen met een specifieke interesse, bijvoorbeeld vogels, of alles gefotografeerd met een fisheye, kunnen dit dan ook makkelijk vinden en hier aan bijdragen. Ook voor de mensen die nu af en toe een heel topic openen voor een foto die eigenlijk meer een 'kiekje' is, maar die ze toch graag even willen laten zien, zijn dit soort verzameltopics een uitkomst. 1 of 2 reacties is op zijn foto voldoende en dan kan er daarna weer iemand volgen met een wat serieuzere bijdrage en misschien wel meer dan 10 reacties.
Kan ik me wel bij aansluiten, zou idd wel overzichtelijker worden.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #12 Gepost op: 21 februari 2012, 13:11:41 »
Je merkt ook dat het forum technisch gezien vooral gericht is op het uitwisselen van berichten en minder op het uitwisselen van beelden. Een mooie oplossing zou zijn als je in een topic een soort album achtige tool zou hebben waarin je foto's in miniatuur kunt zien en met een muisover of -klik snel kunt vergroten zonder te scrollen. Daarmee omzeil je direct alle bezwaren.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5927
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2012, 13:10:11 »

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #10 Gepost op: 21 februari 2012, 13:09:54 »
Een goed punt. Want minder postings is zeker zinnig en geeft een beter overzicht aan wat er speelt. Op die manier kun je ook makkelijker onderling foto's vergelijken.

Groeten, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline jjw

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1442
  • Geslacht: Man
    • flickr stream
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #9 Gepost op: 21 februari 2012, 12:58:15 »
Ik ben voor het behouden van de limiet van 5, om het overzichtelijk te houden om commentaar te geven.

Wel ben ik heel erg vóór een aparte sectie of een tag, [lange serie], oid waar dan grotere series geplaatst kunnen worden. Zoals al eerder aangegeven ben ik ook vóór een soepelere omgang met verzameltopics. Ik ben nog steeds van mening dat deze mensen triggeren om meer foto's te plaatsen. Steeds een heel apart topic openen is toch een beetje een drempel en is ook niet altijd even overzichtelijk. Zoals bijvoorbeeld laatst met alle sneeuw en winterfoto's, ik weet dan niet meer wie wat heeft gepost en kan dit moeilijk terugvinden omdat alle titels op elkaar lijken. Ook heb ik geen zin om door 10 verschillende topics te spitten.

Als er een verzameltopic 'winterfoto's' zou zijn dan staat dat allemaal fijn bij elkaar. Bovendien, en dat is naar mijn mening de grootste toegevoegde waarde van verzameltopics nodigt het mensen op een langdrempelige manier uit om hun foto's te plaatsen en te blijven plaatsen. Voor één nieuwe winterfoto open je niet zo snel een heel nieuw topic, maar die kan dan wel mooi in dat verzameltopic er bij. Mensen met een specifieke interesse, bijvoorbeeld vogels, of alles gefotografeerd met een fisheye, kunnen dit dan ook makkelijk vinden en hier aan bijdragen. Ook voor de mensen die nu af en toe een heel topic openen voor een foto die eigenlijk meer een 'kiekje' is, maar die ze toch graag even willen laten zien, zijn dit soort verzameltopics een uitkomst. 1 of 2 reacties is op zijn foto voldoende en dan kan er daarna weer iemand volgen met een wat serieuzere bijdrage en misschien wel meer dan 10 reacties.
K3 II | K3
DA15 | DA21 | DA35 | DA40 | DA70 | DA20-40 | FA31 | FA35 | FA50 | DA16-50 | DA50-135 | DA300 | DA55-300

http://www.flickr.com/jordywubbels

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2012, 12:55:01 »
Ook ik loop wel eens tegen die limiet van 5 aan als ik foto's plaats, toch vind ik dat de limiet gehandhaafd moet worden. Zowel bij het schrijven van reacties/beoordelingen alsmede bij het lezen van andermans reacties wordt het bij meer dan 5 plaatjes een onoverzichtelijk warboel.

5 is prima wat mij betreft.
Wat mij betreft ook.
Bovendien vind ik dat je alleen de beste foto's van een serie moet laten zien.
Meestal heb ik moeite om er 5 te vinden. 1-3 dat lukt nog wel.

Cees

newmikey

  • Gast
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2012, 12:48:58 »
Ook ik loop wel eens tegen die limiet van 5 aan als ik foto's plaats, toch vind ik dat de limiet gehandhaafd moet worden. Zowel bij het schrijven van reacties/beoordelingen alsmede bij het lezen van andermans reacties wordt het bij meer dan 5 plaatjes een onoverzichtelijk warboel.

5 is prima wat mij betreft.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2012, 12:47:26 »
Ben het eens met Henk en J@@P. Het forum moet wat mij betreft geen veredelde Flickr account worden, maar aan de andere kant is voor een mooie serie 5 stuks soms net iets te weinig. Verwijzen naar je eigen website of Flickr account is ook mogelijk natuurlijk. Ik heb echter voor uitbreiding naar 10 gestemd, met dien verstande, dat er als voorwaarde wordt gesteld dat dit wel wat toevoegt aan het verhaal. Dat zal denk ik niet eenvoudig zijn om dat in regels vast te leggen ben ik bang. Soms kun je zelf een bepaald onderwerp al wel opdelen in aparte onderwerpen.

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2012, 12:44:59 »
De poll zou uitgebreid moeten worden met "maakt me niet uit" of iets van die strekking.

Done
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5927
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2012, 12:40:07 »
De poll zou uitgebreid moeten worden met "maakt me niet uit" of iets van die strekking.

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5927
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2012, 12:37:38 »
Ik denk dat we er ook voor moeten waken dat het niet een veredeld fotoalbum word, daar zijn genoeg andere opties voor. Aan de andere kant heeft Jaap wel een punt dat veel mensen minder dan 5 foto`s plaatsen en het dus in zijn geheel wel los zal lopen. Op zich maakt het me dus niet zoveel uit of het zo blijft of dat het er meer worden.

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re:Maximum aantal foto's in een post
« Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2012, 12:26:39 »
Een heel oude discussie, maar de parallel met de discussie over de resolutie zie ik ook zeker. Die is laatst ook in het voordeel van de voorstanders van een verruiming beslecht. Zelf zie ik een maximum aan het aantal foto's zowel als een voor- als als een nadeel. Voordeel is dat je gedwongen wordt keuzes te maken en dat het bij het plaatsen van een reactie gemakkelijker is om even terug te kijken. Nadeel is dat dat soms niet lukt om keuzes te maken en dat je inderdaad meerdere topics krijgt, wat weer niet zo logisch is.
Wat mij betreft maakt het niet zoveel uit. Een groot deel van de postings in de fotohoek bevat niet eens 5 foto's wat er weer voor pleit om de grens te verruimen omdat het slechts voor een beperkt aantal gevallen een oplossing is, en voor veel andere gevallen geen beperking.

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)