Auteur Topic: Pentax zal 7 objectieven tonen op CP+  (gelezen 991 keer)

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Pentax zal 7 objectieven tonen op CP+
« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2012, 21:13:22 »
vandaar dat sommige dingen me bekend  voorkwamen ....

:schaam:

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Het Nederlandstalig Pentaxforum

« Reactie #3 Gepost op: 4 maart 2012, 21:13:22 »

Offline Anvh

• Pentaxian Guru
  • Dordrecht (schapekop)
« Reactie #2 Gepost op: 4 maart 2012, 21:11:18 »
Gewelldig oud nieuws van een maand geleden.
Er is trouwens al een topic over de CP+  ;)
www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=25569.0
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Thoran

• Super Pentaxian*Ltd
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Pentax zal 7 objectieven tonen op CP+
« Reactie #1 Gepost op: 4 maart 2012, 20:22:13 »
Van het http://www.digifotofreak.nl/forum/  gehaald

Citaat

Geplaatst: Wo Feb 08, 2012 9:20 am    Onderwerp: Pentax zal 7 objectieven tonen op CP+   

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.pentax.jp/english/news/announce/20120208.html

Allez 7, er zit één adapter bij, dus eigenlijk maar 6 objectieven.

Zowel voor de K-01 als de Q worden er resp 1 en 2 nieuwe stukken glas getoond zonder specifieke details zoals brandpunten. Opvallend is dat het objectief voor de K-01 een heel eind in de camerabehuizing zal steken én toch K-vatting behouden (zoals verwacht voor de specifieke objectieven).

De DA560/5.6 is vooral interessant voor iedereen die Pentax links liet liggen omwille van het ontbreken van lang glas. De alliteratie in de nummering (vooral het onorthodoxe brandpunt) is typisch Pentax. Hij is wel erg lang zo te zien (normaal natuurlijk), dus misschien zal ik toch maar bij 300mm blijven voor m'n wildlife op reis? Voor natuur die met de wagen bereikbaar is, lijkt me deze erg interessant. Als de prijs meevalt natuurlijk. Mss zal er zal wel een hoesje overheen moeten, want dat wit is nogal fel.

BTW, met de eveneens aangekondigde adapter zal die 560mm op een Pentax Q kunnen worden gezet. Benieuwd wat het effect daarvan zal zijn! Een fameuze sterrenkijker zeker?

De DA50/1.8 is inderdaad de goedkope snelle 50 die op de roadmap werd getoond. Hij ligt volledig in de lijn van de DA35/2.5. Goed voor starters dus. Eindelijk zijn we van het geklaag af dat er geen goedkope vaste brandpunten zijn in K-vatting? Hoewel ik nooit begreep wat een 50mm nog zo interessant maakt op APS-C... Zal wel aan mij liggen zeken?

En leuk om zien dat ook het 645 systeem niet wordt vergeten. Fijne 90mm zo te zien!

Al bij al een positief teken van Ricoh dat het werk aan alle Pentax systemen wordt verder gezet!

Wim

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand