Auteur Topic: Flickr....PhotoBucket......  (gelezen 3109 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jan-61

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1263
  • Geslacht: Man
  • Pentax KP+K200D-Fan - LinuxMint-Cinnamon
    • FotoSeq.NL
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #40 Gepost op: 15 maart 2012, 19:24:58 »
Ik gebruik nu ook foto-emmer inderdaad, voor mij werkte het prima. Mijn account is gewoon verborgen, dus niemand kan bij m'n foto voor de rest.

Dus je hebt 'Public' uitgezet? Zijn de gelinkte foto's hier op het forum dan wèl zichtbaar?


Jan.
FotoSeq.NL | MuziekzomerGanger.NL | KP | K-5 | 2x K200D D-BG3 | K-01 Zwart
FLICKR

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #40 Gepost op: 15 maart 2012, 19:24:58 »

Offline Gunther

  • Full Member
  • *
  • Berichten: 66
  • Geslacht: Man
  • The perfect picture may be one click away
    • Gunther's Photo Portfolio
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #39 Gepost op: 15 maart 2012, 14:31:51 »
Persoonlijk heb ik Flickr Pro, en heb ik in der tijd een beginnetje gemaakt met Photobucket. Op een of andere manier is het voor mij toch Flickr geworden, ik denk vooral omdat flickr mij het meeste is opgevallen bij andere forums leden..
User of : Pentax K100d and Pentax K5.

My : Portfolio and my Flickr.

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #38 Gepost op: 14 maart 2012, 18:42:13 »
Je werk met een account.
Idd en volgens mij net zo veilig als alle andere opties...

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #37 Gepost op: 14 maart 2012, 17:21:56 »
Hoe is het eigenlijk met de privacy?
Je werk met een account.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

X-Ray

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #36 Gepost op: 14 maart 2012, 17:21:14 »
Citaat
Hier ook al een hele tijd Dropbox.
Ideaal, ook om files te syncen tussen meerdere pc's.

Ik lees hier steeds meer over en zit ook met hetzelfde probleem dat ik over meerdere PC's werk.
Hoe is het eigenlijk met de privacy?

Raymond

Offline cemi

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3202
  • Geslacht: Man
  • Less is more...
    • Cees van Miert Fotografie
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #35 Gepost op: 13 maart 2012, 19:27:09 »
Hier ook al een hele tijd Dropbox.
Ideaal, ook om files te syncen tussen meerdere pc's.

Cees

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #34 Gepost op: 12 maart 2012, 17:15:39 »
Die gallery is volgens mij iets nieuws en als het is wat ik denk erg handig. Ga ik ook even verder bekijken.
Toen ik mijnaccount een paar maanden terug aanmaakte zat het er al in.
Wat je er niet meer kan doen is de foto zelf linken naar de forum, dat gaat namelijk fout. :(
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #33 Gepost op: 12 maart 2012, 11:08:04 »
Daarvoor heb je de photogallery met dropbox.
http://www.dropbox.com/help/18
Die gallery is volgens mij iets nieuws en als het is wat ik denk erg handig. Ga ik ook even verder bekijken.
Thnx Stefan.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #32 Gepost op: 11 maart 2012, 20:28:22 »
Daarvoor heb je de photogallery met dropbox.
http://www.dropbox.com/help/18

Die kende ik nog niet. ??? Ga ik van de week eens naar kijken, want wellicht net zo handig.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #31 Gepost op: 11 maart 2012, 20:12:10 »
Het nadeel van dropbox is dat je daarvoor mensen links naar foto's moet sturen terwijl met flickr stuur je een linkje naar een fotomap en kunnen ze het lekker bekijken. Beide dus wel voor een ander doel.
Daarvoor heb je de photogallery met dropbox.
http://www.dropbox.com/help/18
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #30 Gepost op: 11 maart 2012, 19:21:07 »
De foto(bewerkt en opgeslagen op pc) die ik heb geupload was 2126x3362 en is 1,73mb.

grJohan

tsja, met een flickr pro account zou die hele foto wel zichtbaar zijn. Toch wel flinke verschillen in hoe ze zo'n compressie aanpakken.

Het nadeel van dropbox is dat je daarvoor mensen links naar foto's moet sturen terwijl met flickr stuur je een linkje naar een fotomap en kunnen ze het lekker bekijken. Beide dus wel voor een ander doel.

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2012, 18:21:50 »
Denk dat je het anders op moet vatten meer dat het niveau heel erg fluctueer
Ja ok, maar dan nog! Iedereen kan er uploaden en Flickr gebruiken zoals hij/zij dat zelf wil. Wil je kwaliteit, dan kun je je aanmelden voor bepaalde groepen. Is het niet wat je zoekt, dan kun je je ook weer afmelden voor zo'n groep. Dat is dan weer het mooie van Flickr...
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2012, 18:07:14 »
Dat vind ik juist een pluspunt. Zou wat zijn zeg, +/- €25,- per jaar betalen en dan zouden je foto's eerst nog "gekeurd" moeten worden. Dan wil ik toch wel graag zelf bepalen wat ik upload!
Denk dat je het anders op moet vatten meer dat het niveau heel erg fluctueer
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #27 Gepost op: 11 maart 2012, 17:56:37 »
Jammer vind ik eraan dat naast prachtige foto's er ook heel veel 'kiekjes' geupload worden. Er is niet iets van een ballotage commissie die je foto's beoordeelt alvorens te plaatsen.
Dat vind ik juist een pluspunt. Zou wat zijn zeg, +/- €25,- per jaar betalen en dan zouden je foto's eerst nog "gekeurd" moeten worden. Dan wil ik toch wel graag zelf bepalen wat ik upload!
Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #26 Gepost op: 11 maart 2012, 17:08:59 »
Jammer vind ik eraan dat naast prachtige foto's er ook heel veel 'kiekjes' geupload worden. Er is niet iets van een ballotage commissie die je foto's beoordeelt alvorens te plaatsen. Ben ook bij 1X, heb er verschillende foto's 'aangemeld' maar nog geen enkele is geplaatst. Vind ik ook weer jammer. Verder zijn de commentaren op Flickr meer zo van of iemand het mooi vindt of niet en minder, niet gericht op de foto-techniek.
Kortom ik kan niet oordelen over Photobucket en of andere, maar ik blijf voorlopig plaatsen op Flickr.
Photobucket heeft niet echt een gemeenschap geloof ik, tenminste weinig van gemerkt.

Even over de andere punten als je iets beters zoek probeer redbubble dan eens.
http://www.redbubble.com/
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

X-Ray

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #25 Gepost op: 11 maart 2012, 14:30:35 »
Ik ben al sinds 2006 op Flickr wat sinds 2005 in de lucht is. Het is uitgegroeid tot de grootste on line foto verzameling. Als je foto's zoekt van e.o.a. dan vindt je altijd iets op Flickr. Sinds 2 jaar heb ik een pro-account (EUR 20/jr), dan kun je meer dan 200 foto's on line zetten. Daarna zijn er vele foto sites bijgekomen maar ik moet zeggen dat ik Flickr nog het meest gebruiksvriendelijk vind. Dit is persoonlijk. Een andere charme vind ik het grote internationale karakter. Over de tijd heb ik gevarieerde internationale contacten.
Jammer vind ik eraan dat naast prachtige foto's er ook heel veel 'kiekjes' geupload worden. Er is niet iets van een ballotage commissie die je foto's beoordeelt alvorens te plaatsen. Ben ook bij 1X, heb er verschillende foto's 'aangemeld' maar nog geen enkele is geplaatst. Vind ik ook weer jammer. Verder zijn de commentaren op Flickr meer zo van of iemand het mooi vindt of niet en minder, niet gericht op de foto-techniek.
Kortom ik kan niet oordelen over Photobucket en of andere, maar ik blijf voorlopig plaatsen op Flickr.

Raymond

Offline Machiel84

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 381
  • Geslacht: Man
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #24 Gepost op: 11 maart 2012, 14:27:13 »
Dropbox, werkt geweldig!
Pentax K10d | DAL18-55mm | XR Rikenon 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 50mm f1:1.7 | SMC Pentax-M 40mm f1:2.8 | RMC Tokina 80-200mm f1:4 | SMC Takumar 135mm 1:3.5 | Pentax-F 28-80mm f1:3.5-4.5

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #23 Gepost op: 11 maart 2012, 11:09:27 »
De foto(bewerkt en opgeslagen op pc) die ik heb geupload was 2126x3362 en is 1,73mb.

grJohan
En dat is een probleem.
En zulke grote foto's zijn ook niet bedoelt voor de internet.
Gewoon resizen naar 1024px of zoiets met 60% kwaliteit.
Geen hond die het verschil ziet tussen 100% en 60%.  ;)

Citaat
Photobucket Free accounts include:
- Unlimited* storage for photos.
- Up to 500 videos permitted with up to 10 minutes in length per video.
- Maximum display size of photos is 2048x1536 pixels each.
- Maximum file size permitted is 1MB per photo and 500MB per video.
*Photobucket reserves the right to limit excessive use and the unlimited storage offer pertains to non-commercial use only.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #22 Gepost op: 11 maart 2012, 11:05:53 »
Ik gebruik dropbox ook voor foto's hier. Flickr gebruikte ik voor wat fotomapjes, een keertje voetbal (maar die gaan nu via een voetbalsite) en hockey van lokale club. Nu eens volleybal geplaatst waar ik vanmiddag was. Alleen nu is de pret alweer voorbij, aangezien ik maximaal 200 foto's kan tonen. Met bijplaatsen worden ze niet gedelete, maar zijn even niet meer zichtbaar. Dus een volgend setje verdringt het vorige.

Play-Offs: IrmatoVCWeert - Taurus
Deviantart heeft geen limiet en je kan zelfs fullsize photos uploaden maar het is zo langzaam omdat je foto voor foto moet doen dus je kan niet een mapje van 200 fotos eventjes online zetten en daar is de site ook niet voor bedoelt.

Ik zal gewoon een 2de dropbox account anmaken op een andere email adress, 2gb moet meer dan zat zijn lijkt mij.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Johan

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1782
  • Geslacht: Man
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #21 Gepost op: 11 maart 2012, 11:05:24 »


Wat heb je eigenlijk geupload, want dat bestand kun je nog even in je pc nakijken. In ieder geval zijn de verschillen best groot.

De foto(bewerkt en opgeslagen op pc) die ik heb geupload was 2126x3362 en is 1,73mb.

grJohan

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #20 Gepost op: 11 maart 2012, 11:02:07 »
Ik lees wel eens dat bij photobucket het beeld slechter door komt. Maar ik zie geen verschil.
Photobucket heeft wat lemieten maar voor fotos voor het internet is dat geen probleem, daarnaast heb je voor het importeren van je foto's een paar opties en daar gaan sommige de mist in.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #19 Gepost op: 11 maart 2012, 10:40:38 »
Ik heb altijd Photobucket gebruikt en eigenlijk nooit problemen gehad.
Wat ik wel doe is zelf zorgen voor het resizen naar de juiste grootte zodat ik ook zeker weet dat de exif daar in blijft zitten.
Gebruik nu ook vaak Dropbox, met name voor grotere formaten zoals bijv voor upload naar de Exclusive Gallery van het grote forum.

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

Offline Snipes

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2367
  • Geslacht: Man
  • IJsselstein(UT)
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #18 Gepost op: 11 maart 2012, 09:49:20 »
Als je op flickr geen pro account hebt, worden je foto's altijd terug geschaald naar 1024x...
En alleen exif in het origineel geüploade formaat zichtbaar, zonder daarbij naar flickr te hoeven gaan(pro account). Dat zijn misschien de tegens. Echter als je toch van plan bent te betalen, dan kun je grotere foto's plaatsen. Volgens mij zijn al je foto's die er reeds opstaan dan ook te zien in het geüploade formaat.

Greetz Wesly

K-3 | K5 | 18-55WR | Sigma 10-20 EX DC | Sigma 17-70 f2.8-4 DC | Sigma 150-500 OS HSM
www.flickr.com/weslyvanbatenburg

RonHendriks

  • Gast
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #17 Gepost op: 11 maart 2012, 09:36:22 »

mtb by JohanER, on Flickr



Ik heb alle beide. Bij flickr zat ik ook al snel aan de limiet van 200. Bij Photobucket gaat de teller gewoon door(nu zo'n 400foto's). Ik lees wel eens dat bij photobucket het beeld slechter door komt. Maar ik zie geen verschil.
Succes met je keuze.

grJohan

Ik zie toch heel verschillende exif gegevens. Bij flickr met gratis account zit je aan max 1024 (rescaling dus) als je groter upload dan wordt die verkleind weergegeven. Kwam ik gisteren achter aangezien ik ze op 1280 had geupload.

Met flickr geen volle exif zichtbaar 648x1024 pixels en 563,8 kb
Met PhotoBucket wel exif en 647x1023 pixels en 369,4 kb.

Wat heb je eigenlijk geupload, want dat bestand kun je nog even in je pc nakijken. In ieder geval zijn de verschillen best groot.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Flickr....PhotoBucket......
« Reactie #16 Gepost op: 11 maart 2012, 09:30:41 »
Ik heb zowel Photobucket als Flickr.
Bij Flickr ben ik "pro" gegaan omdat er regelmatig mensen naar mijn foto's vroegen en die kunnen ze nu daar eenvoudiger zien. Daarnaast kun je de foto's naar mijn idee makkelijker indelen en beheren.
Flickr is wat bekender dan Photobucket. Daarnaast vind ik persoonlijk Flickr handiger werken vanwege de eenvoudige uploader die je op je computer kunt installeren. Voor zover ik weer heeft Photobucket dat niet. Zeker als je een hele serie wilt uploaden en van tekst en tag voorzien, is die uploader erg handig en snel.
Daarnaast is Flickr een bekende site, die ze ook veel sneller zullen uitbreiden en vernieuwen. Yahoo heeft er immers niet voor niets veel geld voor betaald.
Enige nadeel van Flickr vind ik de startpagina. Daar staat altijd je laatst geuploade foto als eerste zichtbaar. Daar kn je voor zover ik weet niets aan veranderen. Je kunt wel sets en gallery's maken, maar voor de rest is het niet echt persoonlijk in te richten. Wellicht dat dit in de nieuwe versie wel komt?