Auteur Topic: Schotse hooglanders  (gelezen 1448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

amai

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2008, 16:56:09 »
Citaat
Bij de laatste foto's. De hooglander stond al in het midden, maar nu lijkt het nog meer zo. Iets decentraal croppen?
De molen is prachtig, maar .... erg kort gecropt. Als het beeld links of rechts niet te veel storend is zou ik daarvan meer willen zien.

edit. Ik zag dat je al op de 50mm zat. Zal je toch de 16-50 of zoiets nodig hebben?


Haha, dat klopt.
Ik wacht met smart op de Tamron 17-50.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Schotse hooglanders
« Reactie #13 Gepost op: 7 februari 2008, 16:56:09 »

Ruud

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #12 Gepost op: 7 februari 2008, 16:34:51 »
Bij de laatste foto's. De hooglander stond al in het midden, maar nu lijkt het nog meer zo. Iets decentraal croppen?
De molen is prachtig, maar .... erg kort gecropt. Als het beeld links of rechts niet te veel storend is zou ik daarvan meer willen zien.

edit. Ik zag dat je al op de 50mm zat. Zal je toch de 16-50 of zoiets nodig hebben?
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2008, 16:36:12 door Ruud »

amai

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #11 Gepost op: 7 februari 2008, 16:19:41 »
Hierbij nogmaals de laatste foto, maar dan zonder boom.



En hier nog een molen, die ik vandaag op de gevoelige chip heb vastgelegd.


Ruud

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #10 Gepost op: 7 februari 2008, 06:39:57 »
Citaat

Ik heb deze foto's gemaakt met de 50-135.
Het valt me trouwens op (voor zover dat wat waard is na een paar keer schieten) dat de belichting van de K10D i.c.m. de 50-135 duidelijk beter is als met de andere lenzen die ik heb.
Zou dit komen door het hoge contrast wat de lens kan weergeven?

Ik dacht al dat het de 50-135 was. Deze lens biedt bijna herkenbare kwaliteit in scherpte en bokeh in mijn gevoel. Op jouw vraag weet ik het antwoord niet. Ik denk wel dat ik hem ook maar ga kopen als mijn spaarpot weer vol genoeg zit.

amai

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2008, 22:01:47 »
Citaat
Foto 1 en 3 zijn duidelijk de beste. Had een iets lager standpunt de uitstekende foto's verbeterd? Was dat mogelijk?

Welke lens heb je gebruikt, Amai?


De koeien stonden in een zeer klein weitje, waar ik maar op een paar manieren kon schieten, omdat bijna de gehele achterkant verpest werd door een knalblauwe glijbaan die uit het overdekte zwembad kwam.
Lager kon ook niet, vanwege het hek wat ervoor zat. Het was een vrij hoog hek, ik denk zo'n 1 meter 20 hoog.

Ik heb deze foto's gemaakt met de 50-135.
Het valt me trouwens op (voor zover dat wat waard is na een paar keer schieten) dat de belichting van de K10D i.c.m. de 50-135 duidelijk beter is als met de andere lenzen die ik heb.
Zou dit komen door het hoge contrast wat de lens kan weergeven?

Ruud

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2008, 21:37:42 »
Foto 1 en 3 zijn duidelijk de beste. Had een iets lager standpunt de uitstekende foto's verbeterd? Was dat mogelijk?

Welke lens heb je gebruikt, Amai?

amai

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2008, 21:19:35 »
Citaat

Bij Hilversum genomen?

Ik heb ze in Doetinchem genomen.

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #6 Gepost op: 6 februari 2008, 20:24:18 »
Foto 1 en 3.
Foto 2 zijn twee halve "koeien" en bij 4 groeit de boom uit z'n hoofd <grin> Lijkt door het standpunt trouwens op een hond <big grin>

Foto 1 is mooi genomen. Jammer dat de ogen van die beesten altijd zo verscholen achter dat haar zitten...
Foto 4 misschien nog wat aansnijden....

Bij Hilversum genomen?
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

amai

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #5 Gepost op: 6 februari 2008, 20:20:49 »
Citaat
Leuke foto's. Ik ga mee met het commentaar van Andre. Verder zou ik van foto twee een vierkante foto maken zodat het achterwerk van de tweede hooglander niet meer in beeld staat...


Ni ik er een paar keer naar gekeken heb, is het i.d.d een beetje raar, die boom uit zijn rug. Misschien dat er met het cloongereedschap nog wat op te poetsen valt.

Bij foto 2 heb ik er bewust gekozen voor het achterwerk van die andere koe in beeld. Ik denk dat ik dat mede gedaan heb, omdat ik al een paar ander foto gecropt had, zodat er alleen nog maar 1 koe in beeld was.

edwindev

  • Gast
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2008, 19:55:34 »
Leuke foto's. Ik ga mee met het commentaar van Andre. Verder zou ik van foto twee een vierkante foto maken zodat het achterwerk van de tweede hooglander niet meer in beeld staat...

Offline SpeedyD27

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #3 Gepost op: 6 februari 2008, 17:49:25 »
Ik ga voor foto1, 3 vind ik ook erg mooi maar ga mee met bovenstaand commentaar.

Pentax K5, K100d, Tamron 28-75 2.8, Pentax 18-55 AL, Pentax 18-55 AL WR, Sigma 70-300 APO, Panagor 28mm 2.8, Panagor Macro Extender, Pentax-M 50mm 1.7, Tamron SP 90mm 2.5 Macro.

Offline andre-mz5

  • Global Moderator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 6055
  • Geslacht: Man
  • Lenses are the eyes of your Pentax
Re: Schotse hooglanders
« Reactie #2 Gepost op: 6 februari 2008, 17:12:56 »
Mooie foto's. Ik ga voor #3. Bij #4 had je standpunt iets meer naar links of rechts moeten kiezen. Nu lijkt het net of die boom uit zijn/haar rug groeit. Fout maak ik helaas zelf ook nog veel te vaak.  :-[ Vooral als ik teveel geboeid ben door het onderwerp, dan groeien er dus opeens takken of bomen uit iemands hoofd.  :(

grtz, Andre

plus oud en nieuw glaswerk van 16-400mm

amai

  • Gast
Schotse hooglanders
« Reactie #1 Gepost op: 6 februari 2008, 15:58:50 »
Vandaag reed ik langs een wei met deze preachtige beesten.

1


2


3


4