Auteur Topic: Discussie  (gelezen 805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re:Discussie
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2012, 20:41:19 »
Ik heb ooit mijn *istDS voor reparatie aangeboden i.v.m. een autofocus probleem.
De hele elektronica is vervangen (ik had prijsopgave gevraagd, maar was door leverancier niet doorgegeven).
Het vervangen van de elektronica leverde na een maand opeens allerlei strepen en vlekken in beeld op. Wellicht is door vervangen van de elektronica de sensor beschadigd geraakt, of een ander deel van de elektronica.
Ik heb hem toen nog in kunnen ruilen tegen een K-x.

Als ik jou was zou ik geen reparatie meer uit laten voeren.
Voor hetzelfde geld heb je naar mijn idee een tweedehands K20D, een K-x (betere ISO prestaties), dan wel even door sparen voor een K5.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re:Discussie
« Reactie #6 Gepost op: 17 april 2012, 20:41:19 »

densch

  • Gast
Re:Discussie
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2012, 19:53:46 »
Hartelijk dank voor uw reactie, misschien is het goed om een foto op te zenden, alleen ik zou niet weten hoe?
Dan nog een vraag, ik heb 1.04 op de K20D zitten is het mogelijk deze te her update en hoe moet ik dat doen.

Hartelijk groet
Barend Schipper

Naar mijn weten is versie 1.04 de meest recente versie voor de K20D.
Zie hier. http://www.pentax.jp/english/support/download_digital.html


Bij een serieus probleem is reparatie naar mijn bescheiden mening weggegooid geld.

+1 (er staan voor dat bedrag ook leuke 2de hands camera's te koop)


Dennis

RonHendriks

  • Gast
Re:Discussie
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2012, 19:52:22 »
Er is geen nieuwere firmware voor je K20D.

Is het probleem wellicht pas ontstaan na de laatste firmware update?

Ik zou eerst eens wat foto's maken met een andere geheugenkaart, want de fout zou ook daar kunnen liggen. Leen of koop een nieuwe kaart en niet een of ander oud ding hiervoor.

Ik weet niet of je RAW schiet of jpg. In het geval van RAW, zou je eens een RAW opname in de camera kunnen ontwikkelen. Zit daar dan ook de streep in? In het geval van jgp, schakel eens over op RAW en ontwikkel die buiten je camera.

Zo kun je onderscheiden of het probleem in je kaartje zit, op de sensor of de jpg-omzetting in de camera.

Bij een serieus probleem is reparatie naar mijn bescheiden mening weggegooid geld.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2012, 20:05:50 door RonHendriks »

beba

  • Gast
Re:Discussie
« Reactie #3 Gepost op: 17 april 2012, 18:59:28 »
Hartelijk dank voor uw reactie, misschien is het goed om een foto op te zenden, alleen ik zou niet weten hoe?
Dan nog een vraag, ik heb 1.04 op de K20D zitten is het mogelijk deze te her update en hoe moet ik dat doen.

Hartelijk groet
Barend Schipper

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re:Discussie
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2012, 13:38:25 »
De kosten voor een normale reparatie beginnen bij € 261,80 dit is via de beukelaar ( pentax importeur).
Dus die quote (mits materiaal etc ) kan best kloppen.

Ik hoop dat iemand je een super tip kan geven hier.
Ik heb al eens eerder iemand over een streep zien vragen ..  weet alleen niet meer op welk forum .. lol

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

beba

  • Gast
Discussie
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2012, 13:26:29 »
Ik heb sinds 25 maanden een pentax K20D.
Sinds een paar maanden krijg ik steeds rode/roze streep in mijn foto,s aan de linkerzijde.
Ik ben bij de leverancier (Cameranu) geweest en kreeg te horen dat zij het niet wisten maar dat het zeker 389,00 Euro ging kosten???
Mijn vraag is weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Ik heb de helpdesk van Pentax inmiddels gebeld en kreeg daar te horen dat ik hem op moest sturen via de leverancier.
Wie kan en wil mij helpen/
In afwachting op jullie reactie verblijf ik hoogachtend,
Barend Schipper