Auteur Topic: Tekentablet ?  (gelezen 976 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Tekentablet ?
« Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2012, 18:17:41 »
Mijn vader heet de pen and thouch, eventjes mee gespeeld maar meer ook niet dus kan er weinig over zeggen.
Het is Wacom dus verwacht dat het wel goed zit eigenlijk.

Misschien maar upgraden naar intuos5 om het voor je uit te proberen...  ;C
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Tekentablet ?
« Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2012, 18:17:41 »

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Tekentablet ?
« Reactie #8 Gepost op: 4 augustus 2012, 14:01:33 »
Stefan bedankt voor je reactie.

Ik zou zeker voor de Wacom gaan, maar het zal dan wel een touch en pen worden, budgetair gezien  ;)

Het pengedeelte ken ik nog wel van een oude Aiptec (zeker niet meer te vergelijken) maar hoe is de track functie, komt het een beetje overeen met een trackpad ?

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Tekentablet ?
« Reactie #7 Gepost op: 4 augustus 2012, 12:37:16 »
met de apple magic mouse kan ik persoonlijk heel goed uit de voeten, ook bij het bewerken van foto's.

Maar je gebruik de "trackpad" toch niet voor de bewerkening en hij voelt ook geen druk toch?
Met de intuos ziet die zelf de hoek van de pen en je kan zelf verschillende pennen gebruiken met elk hun eigen instelling, ideaal voor photoshop  :)

Maar ik denk dat er maar weinig zijn hier op de forum die echt zo pen echt benutten, de meeste zitten alleen met balkjes te schuiven.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Tekentablet ?
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2012, 12:28:35 »
Thanx!
Nu wordt e.e.a. duidelijker. Alleen het klikken schijnt dus minder goed te gaan begrijp ik.

Offline Anvh

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5269
  • Geslacht: Man
  • Dordrecht (schapekop)
Re: Tekentablet ?
« Reactie #5 Gepost op: 4 augustus 2012, 12:23:31 »
Wacom in huis voor 6 jaar nu en de laatste jaar een intuos4, het is zeker even wennen maar ik vindt het zelf ideaal maar de eerst week zal je het ding zeker vervloeken.

Sommige mensen wennen er nooit aan maar daar valt van te voren niks over te zeggen.
Maar als je voor een pen gaat koop dan zeker een Wacom, ideaal zonder batterijen en gewoon goeie kwaliteit spullen en ondersteuning.
Stefan
K10D, K5
DA* 16-50, DA* 50-135, D-FA 100 Macro, DA 40 Ltd, DA 18-55
Sigma 30mm
AF-540FGZ

kdj4

  • Gast
Re: Tekentablet ?
« Reactie #4 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:35:41 »
Wat doet die Magische Muis dan precies t.o.v. een Standaard Muis?

In ieder geval ben je met de nieuwe muis af van dat wieletje wat Apple op de oude muis had, als er maar iets tussen kwam wou het wieltje al niet meer goed draaien.

Review: Apple Magic Mouse (Consumentenbond)

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Tekentablet ?
« Reactie #3 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:19:18 »
Wat doet die Magische Muis dan precies t.o.v. een Standaard Muis?

kdj4

  • Gast
Re: Tekentablet ?
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2012, 10:07:00 »
Ik heb een trackpad bij de imac maar ik zelf kan er niet zo goed mee, hij ligt hier nog nieuw voor me  ;)
Ze zeggen dat het wennen is dan gaat het wel, met de apple magic mouse kan ik persoonlijk heel goed uit de voeten, ook bij het bewerken van foto's.

Een tijdje geleden heb ik ook een tekentablet gehad, ook dit was niets voor mij, nee voor mij gewoon de Apple magic mouse.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Tekentablet ?
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2012, 09:54:40 »
Een vraagje :

Ik heb sinds kort een 2e hands IMac waar ik meer dan tevreden over ben, maar die muis is echt een ramp, scrolwieltje is een crime.
Ik heb helemaal niets meer met muizen, gebruik op mijn laptop altijd de trackpad en heb al ongeveer 5 jaar geen muis meer gebruikt.

Dus wil ik ook een trackpad voor de Mac, maar nu zag ik dat Wacom ook tekentablets gecombineerd met tracpad verkoopt o.a. Bamboo Pen & Touch.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik wil deze dan foto bewerken en track voor mijn Mac, en foto bewerken op de HP laptop.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters