Hoi Edzo,
Heb zelf de RS Sport, maar een foto maatje van me heeft de DR-1 gekocht nadat hij vorig jaar mijn RS Sport geprobeerd heeft. Hij wil niet meer zonder (helemaal als hij beide Nikon D300's met zijn 300 en 200-400 in gebruik heeft).
Mijn ervaringen zijn als volgt (en die van hem zijn niet veel anders naar wat ik zo begrijp):
- Rugzak:
Ik doe zelf eerst de strap en dan de rugzak erover heen. Daar loop ik rustig een dag mee rond. Denk dat een dubbele strap zelfs beter is, want je schouders blijven gelijk
belast, in tegenstelling tot bij mijn enkele strap. Dus na een dag rondlopen met een zware rugzak, merk ik het soms wel.
- Sluiting achter:
Achter is een verstelstuk. Maar je kan deze ook los maken om 2 losse straps te krijgen voor als je een keer maar met 1 camera op pad bent.
- Bandje voor:
Zou geen probleem moeten zijn.
- Bevestigen:
Afhankelijk van zwaartepunt body-lens combo zou ik zeggen. Zware lens, bevestigen aan statiefgondel. Lichte combo, aan de body. Maar als een objectief een
statiefgondel heeft, zegt dat eigenlijk al genoeg lijkt me.
- Gebruikservaring:
Eigenlijk alleen maar positief. Vooral een dag lang rondlopen op een airshow, of tijdens een forummeet, is zo'n strap echt heerlijk.
De strap in gebruik:
_IGP45422-A - 1200px by
Ghanzer, on Flickr