Ik vind de foto erg druk/rommelig. Ik zou de verkoper in een andere achtergrond geplaatst willen zien. Nu kan je zeggen dat je dat niet voor het uitkiezen hebt.... tja....
Ik denk dat de verkoper wel een stukje op weg moest met dit pakket.
Jammer.
Ja, dit is natuurlijk wel 'moment' fotografie. Je ziet iets en dat wil je 'nu' vastleggen. De verkopers komen op je af en dat is precies wat hier gebeurt. Ga je zo iemand volgen dan kan je het natuurlijk wel vergeten dat je een 'echte' foto krijgt, dan krijg je of een gemaakte glimlach en een pose, of een bose hand voor de camera. De 21mm lens kan een heel persoonlijk perspectief geven, maar dan moet je ook dichtbij, stiekem van een afstandje kan dus niet en met een telelens krijg je een hele andere foto.
Mijn tactiek met dit soort foto's was spotten vanaf een paar meter, camera in de aanslag, de persoon tegemoet lopen, 1 seconde snel de camera naar voren, klik klik 2 of 3 foto's, direct doorlopen zonder om te kijken. Dan krijg je in die ene seconde vaak net dat echte moment of een blik in de camera.
De drukke achtergrond en die felle kleurige huizen is typisch Vietnam, persoonlijk maakt dat voor mij de plaat, zeker in combinatie met de drukke/kleurige boeken. Als ik er iets aan mocht veranderen, dan zou ik de achtergrond iets meer out of focus willen zien, maar de lens gaat helaas maar tot F/3.2, F/1.8 had hier zeker niet misstaan en had de foto wellicht iets rustiger kunnen maken met behoud van de kleuren en met iets meer isolatie van de persoon.
Bedankt voor de reactie