Beste analoge schieters,
De afgelopen dagen heb ik wat lopen bladeren door oude fotoboeken. De meeste foto's zijn gemaakt met een Konica C35.
Het leek mij wel leuk om weer eens een rolletje te kopen en wat van de oude techniek uit de kast te pakken en te proberen.
Hebben jullie tips rond de aankoop en ontwikkeling van rolletjes? Er moet hier nog een complete doka staan maar ik heb de kennis niet tot ontwikkelen en mijn vader de tijd niet. (en is voor hem ook al eeuwen geleden). Ik kwam bij de Hema wel een leuke actie tegen. 3 rolletjes en dan gratis ontwikkelen:
http://www.hema.nl/foto/films.aspx
Anders is het ontwikkelen nog niet duur daar. Wat zijn dingen waar ik op moet letten bij ontwikkeling en de rolletjes? Vroeger vaak genoeg weg gebracht maar dan altijd naar de fotozaak. Nu zijn die hier verdwenen en ben ik toegewezen op andere winkels.
Bedankt alvast!
Nou als ik jouw was zou ik eerst eens gewoon een rolletje volschieten te beginnen met zwart/wit, en dat laten ontwikkelen bij de Hema Kosten nog geen €3,-- ik dacht 2.65 als ik het goed zeg, dan kun je zien of je het analoge toch weer zoals zo velen weer leuk begint te vinden, zoals je weet is er een zusterforum daaruit ontstaan en dat is heel succesvol.
ik zou nog niet direct met het ontwikkelen beginnen alhoewel het best meevalt, maar ga dat dan stap voor stap doen,
Stap 1 weet je zeker dat je het leuk vindt, er zijn Analoge pentax camera's (bijv de pentax ME) voor heel weinig te koop, ik heb er recent nog een ME Super in nieuwstaat voor € 20, gekocht.
stap 2 zijn de foto's die ik met de analoge camera maak wat ik ervan verwacht (kwaliteit)
stap 3 dan [as zou je aan zelf ontwikkelen kunnen denken, je hbet er het e.e.a voor nodig maar ik begrijp dat dat aanwezig is, dan rest je de chemie en die is op internet wel te vinden in nederland.
Ik wens je er veel plezier mee, ik zelf ben schat ik momenteel voor 75 % analoog bezig.
Gr peter