Auteur Topic: oude objectieven  (gelezen 2499 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: oude objectieven
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2013, 23:18:03 »
Mooi he? Al die geheimzinnige toetsen rechts op je toetsenbord waarmee je een tekst leesbaar kunt maken.
De shift-toets verricht ook wonderen.  :evil:

 :D
Ben ook wel benieuwd naar de resultaten eigenlijk. Een spiegellens hoeft niet echt slecht te zijn......

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: oude objectieven
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2013, 23:18:03 »

Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: oude objectieven
« Reactie #13 Gepost op: 11 juni 2013, 10:31:46 »
@J@@P: maardatheetgeenshifttoetsdetoetsdiejijbedoeltheetnamelijkspatie :)

Ja, sorry, je hebt gelijk, die bedoelde ik ook. ;-)

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline VWim

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 195
Re: oude objectieven
« Reactie #12 Gepost op: 11 juni 2013, 10:09:58 »
@J@@P: maardatheetgeenshifttoetsdetoetsdiejijbedoeltheetnamelijkspatie :)

Maar goed, back op topic. 1000mm spiegellens, met welke camera gebruik je die en wat is het nu exact voor objectief?

Voor de goede orde, een foto plaats je als volgt:http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11437.msg225347#msg225347


Offline J@@P

  • Global Moderator
  • Super Pentaxian*Ltd
  • *****
  • Berichten: 3819
  • Geslacht: Man
  • Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit
Re: oude objectieven
« Reactie #11 Gepost op: 11 juni 2013, 09:05:43 »
Inderdaad maakt iedereen onbewust wel eens taalfouten, dat is jammer, maar niet onoverkomelijk voor het begrijpen van een bericht. Echter voor de leesbaarheid is het gebruik van een shifttoets wel erg prettig. Dat lijkt mij even los te staan van het gebruik van de juiste grammatica regels. Dus inderdaad graag de shift toets gebruiken waar die voor bedoeld is. Voorjehetweetvindenwehetgebruikvandeshifttoetsooknietmeerzobelangrijkendatisooknietzofijnvoordelezer. :)

Maar ondanks dat is de bedoeling mij ook duidelijk. Een spiegel van 1000mm, dat lijkt mij echt een hele uitdaging om daar iets scherps uit te krijgen, maar @meertens: verras ons!

Groeten,
J@@P
Sony RX10iv (Voormalig Pentax K10/K7/K5/K3ii Canon 7d eigenaar)

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8281
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: oude objectieven
« Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2013, 22:18:53 »
Goed, na al het taal-gedoe......<back on topic!>
ben ik ook wel benieuwd naar het spiegel-lens en de resultaten ervan....

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: oude objectieven
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2013, 21:50:51 »
Kom op mensen, met een heel klein beetje moeite is toch zo te schrijven dat iedereen het begrijpt!
Mee eens. Ik probeer hier echt geen discussie uit te lokken over perfect schrijven (ik maak ook genoeg fouten...), maar het mag best een beetje leesbaar zijn.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: oude objectieven
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2013, 21:37:53 »
Kom op mensen, met een heel klein beetje moeite is toch goed te begrijpen wat hij bedoelt.

Kom op mensen, met een heel klein beetje moeite is toch zo te schrijven dat iedereen het begrijpt!

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: oude objectieven
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2013, 19:13:13 »
Kom op mensen, met een heel klein beetje moeite is toch goed te begrijpen wat hij bedoelt.
De discussie is al eens een keer gevoerd, niet iedereen is geweldig in het correct neerzetten van zijn verhaal, sommige mensen hebben dyslexie, ADHD, slechte concentratie of hun school niet goed af kunnen maken.
 
Dus heel simpel als je wilt :
Heb vandaag mooi geluk gehad. kreeg voor weinig geld een tele objectief in handen, de oude vatting wel te verstaan, maar dat geeft niets, werk vaak toch met volledige handinstelling, schat eerst de afstand zo in dat je niet lang hoeft scherp te stellen.
Het leuke is dat veel mensen niet in de gaten hebben dat pentax wel digitale spiegelreflex camera's maakt, en daar heb ik mijn voordeel mee gedaan. Heb een spiegel teleobjectief van 1000mm in handen gekregen voor een habbekrats.

Hij heeft voor een prikkie een leuke lens met manuele focus (misschien wel P draad) gekocht omdat mensen niet weten dat die nog steeds goed bruikbaar is. Hij stelt dus eerst op afstand en gevoel in, zodat hij net voor het afdrukken alleen nog even het laatste stukje hoeft te scherpstellen.

Beste Meertens, laat je niet afschrikken door deze reacties, soms zijn we hier een beetje lomp of dom  ;) of draven we een beetje door, maar het zijn verder schatten van mensen met ieder zijn eigen fouten en eigenaardigheden.
Er zijn er zelfs bij die een ander merk camera gekocht hebben, dus kun je nagaan  :D :D :D
Gewoon blijven posten.
Ik wil wel eens zien wat die 1000 mm voor foto´s oplevert.

Met vriendelijke groet,
Albert
+1  ik let nooit zo op spelfouten, ik begrijp gewoon wat er staat. Je hebt het goed verwoord Albert.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: oude objectieven
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2013, 18:42:39 »
Kom op mensen, met een heel klein beetje moeite is toch goed te begrijpen wat hij bedoelt.

Ik wil wel eens zien wat die 1000 mm voor foto´s oplevert.


+1

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: oude objectieven
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2013, 18:21:33 »
Kom op mensen, met een heel klein beetje moeite is toch goed te begrijpen wat hij bedoelt.
De discussie is al eens een keer gevoerd, niet iedereen is geweldig in het correct neerzetten van zijn verhaal, sommige mensen hebben dyslexie, ADHD, slechte concentratie of hun school niet goed af kunnen maken.
 
Dus heel simpel als je wilt :
Heb vandaag mooi geluk gehad. kreeg voor weinig geld een tele objectief in handen, de oude vatting wel te verstaan, maar dat geeft niets, werk vaak toch met volledige handinstelling, schat eerst de afstand zo in dat je niet lang hoeft scherp te stellen.
Het leuke is dat veel mensen niet in de gaten hebben dat pentax wel digitale spiegelreflex camera's maakt, en daar heb ik mijn voordeel mee gedaan. Heb een spiegel teleobjectief van 1000mm in handen gekregen voor een habbekrats.

Hij heeft voor een prikkie een leuke lens met manuele focus (misschien wel P draad) gekocht omdat mensen niet weten dat die nog steeds goed bruikbaar is. Hij stelt dus eerst op afstand en gevoel in, zodat hij net voor het afdrukken alleen nog even het laatste stukje hoeft te scherpstellen.

Beste Meertens, laat je niet afschrikken door deze reacties, soms zijn we hier een beetje lomp of dom  ;) of draven we een beetje door, maar het zijn verder schatten van mensen met ieder zijn eigen fouten en eigenaardigheden.
Er zijn er zelfs bij die een ander merk camera gekocht hebben, dus kun je nagaan  :D :D :D
Gewoon blijven posten.
Ik wil wel eens zien wat die 1000 mm voor foto´s oplevert.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: oude objectieven
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2013, 16:57:40 »
Mooi he? Al die geheimzinnige toetsen rechts op je toetsenbord waarmee je een tekst leesbaar kunt maken.
De shift-toets verricht ook wonderen.  :evil:

Offline Micha D.

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1702
  • Geslacht: Man
Re: oude objectieven
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2013, 15:59:43 »
Ik snap eigenlijk vrij weinig van dit onsamenhangende bericht :(.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: oude objectieven
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2013, 15:44:20 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

meertens

  • Gast
oude objectieven
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2013, 15:38:25 »
heb vandaag mooi geluk gehad. kreeg voor weinig geld een tele objectief in handen wel de oude vatting wel e verstaan maar dat geeft niets werk, vaak toch met volledige hand instelling en schat eerst de afstand zo dat je niet lang hoeft scherp te stellen. en het leuke is dat veel mensen niet in de gaten hebben dat pentax wel digitale spiegelreflex camera's met daar heb ik mijn voordeel mee gedaan. heb een spiegel tele objectief van 1000mm in handen gekregen voor een habbekrats.