Auteur Topic: in aantocht  (gelezen 1236 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: in aantocht
« Reactie #13 Gepost op: 14 december 2013, 09:39:55 »
je neemt k-bajonet lenzen, zet deze op de
Pentax spiegelreflex en beeld je in: dit is een FF!!!

sukses
Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: in aantocht
« Reactie #13 Gepost op: 14 december 2013, 09:39:55 »

Serpiente

  • Gast
Re: in aantocht
« Reactie #12 Gepost op: 14 december 2013, 00:00:22 »
Ik denk er hetzelfde over, en tot nu toe zie ik geen grote verschillen tussen FF en APS c (in het amateur segment) dus voor mij word het alleen interessant als de prijs in de buurt ligt van de K3 en eigenlijk dan nog niet want dan moet ik ook weer zwaar investeren in lenzen. En laten we nou heel eerlijk zijn, het niveau van de gemiddelde amateurfotograaf, zoals hier op het forum het gros is, zal echt geen verbetering in zijn foto`s gaan zien. Het is niet mijn bedoeling om iemand op zijn tenen te trappen, maar zo zie ik het.
Klopt. De achtergrondonscherpte is anders, minder ruis, en misschien mooiere kleuren, maar je gaat er geen andere plaatjes van schieten ;)
Een grotere zoeker is wel altijd fijn :)

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5927
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: in aantocht
« Reactie #11 Gepost op: 13 december 2013, 23:42:32 »
altijd weer dat ff hoor je er soms niet bij als je geen ff hebt  :afro: meer beeld en grotere scherpte diepte is voor mij niet echt relevant genoeg
maar goed er zullen hele volksstammen blij worden als ie er komt misschien ik ook wel, maar dan moet ik echt wel een groot verschil in de foto's zien
vaker dan ik nu zie  ;D
Ik denk er hetzelfde over, en tot nu toe zie ik geen grote verschillen tussen FF en APS c (in het amateur segment) dus voor mij word het alleen interessant als de prijs in de buurt ligt van de K3 en eigenlijk dan nog niet want dan moet ik ook weer zwaar investeren in lenzen. En laten we nou heel eerlijk zijn, het niveau van de gemiddelde amateurfotograaf, zoals hier op het forum het gros is, zal echt geen verbetering in zijn foto`s gaan zien. Het is niet mijn bedoeling om iemand op zijn tenen te trappen, maar zo zie ik het.

Offline drielletje

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 302
  • Geslacht: Man
Re: in aantocht
« Reactie #10 Gepost op: 13 december 2013, 23:04:43 »
Het gerucht zou zo maar waar kunnen zijn, zag net in Keulen centrum de 645d in de etalage staan van een grote foto zaak met de naam foto Gregor voor slechts 6.999 euro. Ook leuk, deze zaak heeft voor alle grote merken een complete etalage ruimte ingericht incl Pentax waarvan alle modellen vertegenwoordigd zijn, oa K3, K5, K30 in diverse kleuren en dus ook de 645d. Dus FF afwachten maar  :D
« Laatst bewerkt op: 14 december 2013, 10:07:18 door drielletje »

Offline ouwedeur

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 799
  • Geslacht: Man
  • i shoot raw.
    • mijn website
Re: in aantocht
« Reactie #9 Gepost op: 13 december 2013, 21:59:34 »
altijd weer dat ff hoor je er soms niet bij als je geen ff hebt  :afro: meer beeld en grotere scherpte diepte is voor mij niet echt relevant genoeg
maar goed er zullen hele volksstammen blij worden als ie er komt misschien ik ook wel, maar dan moet ik echt wel een groot verschil in de foto's zien
vaker dan ik nu zie  ;D
google before you tweet
www.psajfotos.nl

Serpiente

  • Gast
Re: in aantocht
« Reactie #8 Gepost op: 13 december 2013, 21:43:29 »
'Mijn dealer'?  :police: :D ;)

bbwijdieks

  • Gast
Re: in aantocht
« Reactie #7 Gepost op: 13 december 2013, 20:59:03 »
Ach ja, het zoveelste van-horen-zeggen gerucht...

Niet dat het niet waar is, maar dit soort berichten zijn eerder verschenen en persoonlijk hecht ik er niet veel waarde aan.

+1 deze geruchten gaan al rond sinds ik mijn eerste Pentax kocht 4 jaar geleden  :P

JohnnieS

  • Gast
Re: in aantocht
« Reactie #6 Gepost op: 13 december 2013, 20:05:40 »
Ooit zal die FF er wel komen... Maar wat een marktaandeel is nu al weg naar C en N. Kijk maar op dit forum onder vreemdgangers ;)

Helemaal mee eens, en als die dan eindelijk op de markt wordt gezet gaan we lachen :D :D
de andere marktaandelen van de C en de N zullen dan wel wat gaan inzakken.
Ik persoonlijk ben gestopt bij de K-5 ga ook niet meer mee in de hype, om een steeds betere aan te schaffen, ze staan nu nog allemaal in de vitrinekast, het enige dat mij nog kan boeien, is inderdaad de FF waar ik al 3 jaar op wacht  :angel:

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: in aantocht
« Reactie #5 Gepost op: 13 december 2013, 14:41:33 »
Ooit zal die FF er wel komen... Maar wat een marktaandeel is nu al weg naar C en N. Kijk maar op dit forum onder vreemdgangers ;)
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: in aantocht
« Reactie #4 Gepost op: 13 december 2013, 14:39:04 »
Ach ja, het zoveelste van-horen-zeggen gerucht...

Niet dat het niet waar is, maar dit soort berichten zijn eerder verschenen en persoonlijk hecht ik er niet veel waarde aan.
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: in aantocht
« Reactie #3 Gepost op: 13 december 2013, 14:33:52 »
Vol verwachting klopt ons hart..... :D :D :D

Het zal tijd worden dat ze met een FF komen, misschien volgend jaar mijn K10 eens upgraden met een van de vele 2e handse K5 uitvoeringen of zelfs een K3  :evil: :D

Oh, misschien nog wat leuk glaswerk dat niet meer geschikt is.  ;)

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline LennartKm

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3378
  • Geslacht: Man
  • Een mooie foto is 90% de persoon. 10% de Camera
Re: in aantocht
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2013, 12:49:26 »
Dat zou erg mooi nieuws zijn. Zal mij benieuwen de komende tijd...


18-500mm, K-m, Optio RZ10 en losse extra's

Offline simon

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Man
  • kijken met aandacht
in aantocht
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2013, 11:20:36 »
Mijn dealer vertelde dat hij van een Pentax vertegenwoordiger had gehoord dat er twee full frames komen.
Er wordt nu hard gewerkt aan FF glaswerk. Als dat ontwikkeld is dan gaan we leuke dingen beleven...