Nee ik heb gewoon geen geld voor een digitale spiegelreflex
ik moet van een heel beperkt budget rondkomen,en deze camera heb ik gekregen..
maar ik vind fotografie het mooiste wat er is...dus dan ga je roeien met de riemen die je hebt. ik scan mijn negatieven in...en dan bewerk ik ze eventueel op de p.c...
Maar ik ben ook niet zo`n 500 foto`s in 1 keer schieter, ik kijk bewust dat moet wel met analoog
maar ach aan de ene kant denk ik we fotograferen al decenia lang analoog,en toen was er niemand die zich druk liep te maken...dat ze een rolletje moesten verwisselen...
Maar het lijkt wel of men totaal is doorgeslagen...als je zegt dat je nog analoog fotografeert...dat je dan een ziekte hebt...Maar vraag maar eens aan een digifotograaf hoe de foto de foto tot stand is gekomen....weten de meesten niet..ik was pas laatst bij een benefietdag...en daar stond 1tje te fotograferen...met een hele dure nikon...met van alles er op en er aan....maar een foto`s nou niet echt om naar huis te schrijven..
Dus ik stond naast hem met mijn analoge pentax
hij keek een beetje schuin naar mij,en zegt ook lastig he elke keer moet je je rolletje verwisselen.
Waarop ik antwoorde nou nee hoor ik maak mijn foto`s doel gericht...maar het lijkt mij lastiger dat je met je digi camera 100 foto`s schiet en er zit niks tussen...Toen zei die beste man...maar ik heb een hele dure camera hoor...
Ik zei ja dat zal best..maar heb 1 ding voor ogen....
Een camera is slechts een hulpmiddel maar de persoon die er achter staat die maakt de foto`s...
maar helemaal begrijpen deed hij het niet