Auteur Topic: Hans Bergers  (gelezen 568 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Hans Bergers
« Reactie #11 Gepost op: 8 mei 2014, 21:59:27 »
Welkom op het forum.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Hans Bergers
« Reactie #11 Gepost op: 8 mei 2014, 21:59:27 »

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Hans Bergers
« Reactie #10 Gepost op: 2 maart 2014, 13:22:27 »
Hallo Hans, welkom op het forum.

Henk

hbergers

  • Gast
Re: Hans Bergers
« Reactie #9 Gepost op: 2 maart 2014, 12:00:13 »
Inderdaad, ik zoek meer naar 'hoe bereik ik wat?'

RonHendriks

  • Gast
Re: Hans Bergers
« Reactie #8 Gepost op: 2 maart 2014, 11:59:02 »
Welkom hier op het forum. Als je nog weinig kennis hebt dan kan ik je zeker een cursus met basisvaardigheden aanraden. Die is er vast ook bij jou ergens in de buurt te vinden.

Groet Ron.

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Hans Bergers
« Reactie #7 Gepost op: 2 maart 2014, 10:18:52 »
https://dl.dropboxusercontent.com/u/66087469/K-5_OPM_DUT.pdf
mvg
ps welkom alhier<$1alt="" title="" onresizestart="return false;" id="smiley__$2" style="padding: 0 3px 0 3px;" />
Eh, Thoran. Deze heeft 'ie dus al, maar dit is natuurlijk een lange lijst van opties en mogelijkheden en niet een 'wat doe ik nou om dit te bereiken'.
 
Er is een meneer die zoiets gemaakt heeft, maar helaas in het Engels.
Ik heb ooit een poging gedaan om het netjes te mogen vertalen.
Helaas was hij daar niet voor te vinden, maar dit is wel een optie voor je, kost wel iets:
http://www.ebooks4cameras.com/ (de auteur is Yvon Bourque).
 
Verder kun je veel leren van algemene sites, die principes over belichting, scherpte, diafragma uitleggen.
Er zijn andere mensen die dit soort links zo paraat hebben, ik even niet, maar wie helpt even op weg?
Ons eigen forum kan je ook al een begin geven: http://www.pentaxforum.nl/smf/index.php?topic=11423.0
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Hans Bergers
« Reactie #6 Gepost op: 2 maart 2014, 09:30:30 »

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand

hbergers

  • Gast
Re: Hans Bergers
« Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2014, 09:21:35 »
Bedankt voor het welkom, laat ik eerst maar eens zorgen dat ik snap hoe de camera werkt. Inmiddels heb ik op de Ricoh site een NL handleiding gevonden, maar erg gebruikersvriendelijk is die niet. Zijn er simpele boekjes van de K5? Liefst NL talig want mijn engels is niet zo best.

Offline Johnnie

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1026
  • Geslacht: Man
  • Aan de spullen ligt het niet!
Re: Hans Bergers
« Reactie #4 Gepost op: 1 maart 2014, 14:23:44 »
Hans,

Welkom op dit forum. K-5.......prima camera! Jouw voor- en achtertuin voorziet waarschijnlijk wel van wat mooie plaatjes.\Veel succes!

Groeten, John
K3II ; SMC DA*16-50 f/2,8; SMC DA*50-135 f2,8; D-FA 100 f2,8; FA50 f1,4; F28 f2,8; AF-540FGZ

Offline Wytze

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1003
  • Geslacht: Man
  • PENTAXTIC
Re: Hans Bergers
« Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2014, 12:39:00 »
Beste Hans,

Van harte welkom op dit leuke forum. Ik heb zelf ook nog steeds een K5. Fantastische camera. En hoewel er vast wel het e.e.a. op aan te merken valt, ga ik 'm voorlopig niet upgraden naar een nieuwer model. Hij voldoet nog steeds meer dan uitstekend!!

Groet,

Wytze

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Hans Bergers
« Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2014, 09:12:44 »
OK Hans, welkom in dit 'wereldje' wat Pentax heet, ook al is de aanleiding daarvoor niet zo mooi.
Kijk maar eens in de fotohoek wat er met die K5 voor dingen mogelijk zijn, dat is namelijk heel veel.
Als je niet oppast ga je het zelf ook proberen en met wat goede wil kun je zo maar een 'fotograaf' worden.
Veel plezier!
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

hbergers

  • Gast
Hans Bergers
« Reactie #1 Gepost op: 1 maart 2014, 09:00:19 »
Mijn naam is Hans Bergers, ik kom uit Soesterberg en Zeist. Mijn voortuin is Soesterberg (gemeente Soest) mijn achtertuin Zeist. Gevolg van een gemeentelijke dwaling in de tijd dat de vliegbasis werd gebouwd. Ik ben (nog) geen hobbyfotograaf, maar uit een nalatenschap van een oom heb ik een Pentax K5 gekregen, en nu ben ik even benieuwd naar het wereldje van hobbyfotografen. Vandaar dat ik nu hier ben.