Auteur Topic: Stof en garantie  (gelezen 3119 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #50 Gepost op: 11 maart 2014, 18:44:59 »
Vandaag bij chipclean geweest. Prettige ontvangst en goede service.
Op twee minimale stofjes na is de zoeker helemaal schoon. Deze zitten waarschijnlijk op een voor chipclean niet te bereiken plaats.
Sensor is in jaren niet zo schoon geweest.
De 18-135 en de F-50/1.7 zijn gekalibreerd en ik zal die morgen eens mee naar buiten nemen.

Kostte een paar centen maar dan ben ik van de onzin van de garantieservice af. Ik zal het de mannen van Ricoh/Pentax over twee weken in Nijkerk nog eens fijntjes onder de aandacht brengen. Waarschijnlijk is M. Sangers er ook, misschien vindt hij het wel interessant om te horen.

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Stof en garantie
« Reactie #50 Gepost op: 11 maart 2014, 18:44:59 »

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Stof en garantie
« Reactie #49 Gepost op: 8 maart 2014, 19:56:16 »
Carel, is dit niet iets om "namens het forum" bij jouw contacten bij Pentax neer te leggen?
Dat je een camera 6 weken kwijt bent is al moeilijk te behappen, maar als je dat (vooraf) weet nog wel om rekening mee te houden / keuze in te maken.
Maar totaal geen duidelijkheid geven en klanten niet terugbellen is uit den boze. Ik neem aan dat als Ricoh Pentax dit te horen krijgt, ze snel klaar zijn met een tussenschakel zoals deze in Schiedam zit.
Er zijn meer van dit soort bedrijven en die doen het stukken beter.

Dus in die zin wellicht handig eens jouw contactpersoon dit soort info te geven?

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #48 Gepost op: 8 maart 2014, 18:46:42 »
Carel, ik ben er nu bijna een half jaar mee bezig en nu is het genoeg. Ik ben het helemaal zat. Ik blijf niet uitleggen en vragen maar regel het nu zelf. Over zes weken is de camera toch uit de garantie en zou ik het ook zelf moeten regelen/betalen. 

Ik heb een goede les geleerd, bij een volgende camera zoek ik eerst alle recensies mbt gebruikers- en garantieondersteuning op voor ik een keuze maak.

Offline Vulcan

  • Administrator
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5130
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #47 Gepost op: 8 maart 2014, 17:55:42 »
Geen spuitbus met perslucht gebruiken om je camera of sensor van binnen schoon te spuiten. Hier in kunnen vloeistoffen zitten, die zullen het probleem groter maken.
Het is beter een goede rubberen blaasbalg te gebruiken, veel veiliger!
Wat vervelend Bert dat het allemaal zo lang moet duren!  :(

Pentax K3, DA18-135mm F3.5-5.6|DA55-300mm F4.0-5.8|FA28-70mm F4.0|DA35mm F2.4|DA50mm F1.8|M50mm F1.7| M28mm F3.5|Voigtlander 100mm Macro F3.5| Metz 48 AF-1

Offline Bob

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2058
  • Geslacht: Man
  • Beauty is in the eye of the beholder!
Re: Stof en garantie
« Reactie #46 Gepost op: 8 maart 2014, 17:44:11 »
Heb ik ook wel eens gehad. Even met een perslucht spuitbus blazen en weg.
Wel oppassen dat je wat afstand bewaard anders kun je met de koude perslucht bevriezingsschade veroorzaken!

Groetjes, Bob
MX1, K3+grip, DA-50, DA18-55WR, DA50-200WR, DA*SMC 16-50, DA*SMC 50-135, Tamron 90mm Macro, Tamron 10-24, Tamron 70-300, AF540FGZ Flash, O GPS1, remote F&O-RC1.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #45 Gepost op: 8 maart 2014, 10:36:04 »
Nu na drie weken nog steeds geen reaktie van Ricoh/Pentax.
Ver klaar met het merk, alleen maar loze beloften

Dinsdag ga ik naar Chipclean en laat het daar doen. Klaar terwijl u wacht en geen gezeur meer.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #44 Gepost op: 16 februari 2014, 11:29:38 »
antwoord vraag 1: ja!
antwoord vraag 2: weet ik niet!
antwoord vraag 3: gewoon niets meer, geen enkele reaktie!

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: Stof en garantie
« Reactie #43 Gepost op: 16 februari 2014, 10:29:50 »
@starbase218: na aankoop via een internetwinkel in onderling overleg met pentax-nl en de serviceafdeling in Schiedam besloten om rechtstreeks contact te hebben tussen klant en service-afdeling!  Daarna houdt alle service op en blijft het de lange lijdensweg die het bij de Beukelaer ook al was. Behalve mooie woorden is er niets veranderd.

Hier snap ik niets van. Bedoel je te zeggen dat in dit specifieke geval besloten is dat de klant rechtstreeks contact heeft met de (Pentax) serviceafdeling? Of is dit iets algemeens? En wat bedoel je met "daarna"? In de zin van tijd of in een andere zin?
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #42 Gepost op: 16 februari 2014, 08:27:48 »
Bert, even een tip. Je kan daar ook je lenzen laten calibreren.....
Er liggen er twee klaar...

Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Stof en garantie
« Reactie #41 Gepost op: 16 februari 2014, 08:20:43 »
Bert, even een tip. Je kan daar ook je lenzen laten calibreren.....
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #40 Gepost op: 16 februari 2014, 08:15:27 »
Harry,  het is nu gewoon een kwestie van een omweg via Heumen!  Voor een paar tientjes kan ik op de reparatie wachten en ben ik mijn camera niet minstens 6 weken kwijt.  Datzelfde bedrag zou ik ook kwijt zijn als ik met de auto mijn camera zou moeten wegbrengen en halen.



Offline Mharda

  • Honorary Member
  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5651
  • Geslacht: Man
  • Magic is in the air....
    • Mharda on SmugMug
Re: Stof en garantie
« Reactie #39 Gepost op: 16 februari 2014, 07:55:47 »
Je bent volgens mij bij de verkeerde partij. Als je een product hebt gekocht dat gerepareerd moet worden, is je aanspreekpunt de winkel waar je het product hebt gekocht. Daar heb je de koopovereenkomst mee en eventuele garantie gaat altijd via hen. Of zij het product dan naar de fabrikant opsturen, maakt niet eens uit. Ik vind het wel vreemd dat Pentax je dat niet meteen heeft verteld. Je hebt ze wel duidelijk gemaakt dat je een consument bent en niet een retailer?

Je hebt wel gelijk maar je krijgt het niet :) Ja, verkopende partij is aansprakelijk. Maar bij dit soort dingen zijn ze alleen maar vertragend.Alleen als je bijvoorbeeld een vervangend toestel zou willen hebben, kan je daar aankloppen..
Mharda
It's magic, isn't it?

- On Twitter as @Mharda
- Website: www.mharda.com
- PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/harryvandenbrink

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #38 Gepost op: 15 februari 2014, 18:59:14 »
@starbase218: na aankoop via een internetwinkel in onderling overleg met pentax-nl en de serviceafdeling in Schiedam besloten om rechtstreeks contact te hebben tussen klant en service-afdeling!  Daarna houdt alle service op en blijft het de lange lijdensweg die het bij de Beukelaer ook al was. Behalve mooie woorden is er niets veranderd.

Offline starbase218

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 391
  • Sabbe dhamma nalam abhinivesaya
Re: Stof en garantie
« Reactie #37 Gepost op: 15 februari 2014, 11:32:53 »
Pentax.nl: Ja eh, nee eh, misschien eh, we weten niet of dit garantie is. Bel maar even met het nummer in Schiedam en dan kijken die wel verder.

Schiedam:  Ja eh, nee eh, misschien eh, we weten niet of dit garantie is. Pak hem maar goed in en stuur hem maar op en dan sturen wij hem naar Frankrijk en daar kijken ze dan wel. Wij doen er hier helemaal niets mee. U bent uw camera wel ongeveer 6 weken kwijt.

Chipclean: Dit is een standaard schoonmaakprocedure bij een grote schoonmaakbeurt van een camera. Tenzij het in het prisma zit kunnen we dit schoonmaken. Het kost €45 voor de complete beurt, incl. de sensor en u kunt er op wachten. Wel even een afspraak maken.

Wat een verschil in benadering.....  Als ik weer naar familie in Limburg ga maak ik wel even een omweg via Heumen.  Mocht het dan niet lukken dan valt hij altijd nog onder de garantie en mag hij naar Frankrijk.
Wisten jullie trouwens dat : "Overigens is het zo dat u binnen de garantieperiode recht op één gratis basischeck van de kamera. Daarbij wordt ook dit gecontroleerd."  ????

Je bent volgens mij bij de verkeerde partij. Als je een product hebt gekocht dat gerepareerd moet worden, is je aanspreekpunt de winkel waar je het product hebt gekocht. Daar heb je de koopovereenkomst mee en eventuele garantie gaat altijd via hen. Of zij het product dan naar de fabrikant opsturen, maakt niet eens uit. Ik vind het wel vreemd dat Pentax je dat niet meteen heeft verteld. Je hebt ze wel duidelijk gemaakt dat je een consument bent en niet een retailer?
Verfoond vanaf mijn iStuur

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #36 Gepost op: 15 februari 2014, 10:24:05 »
het komt mij voor, dat de jongste klant contacten van Ricoh/Pentax, hun cadeau en het uitdelen van een titel
slechts een rookgordijn/afleiding zijn van een organisatie vol met problemen.

+1

Offline egbert

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 606
  • Geslacht: Man
  • Pentax waarheen :(
Re: Stof en garantie
« Reactie #35 Gepost op: 15 februari 2014, 10:21:36 »
kwam op internet tegen de volgende camera reparatie bedrijven tegen:

ncrr-fotocamera en reparatie service

camera service limburg.

wie heeft ervaring met bovenstaande bedrijven ?

het komt mij voor, dat de jongste klant contacten van Ricoh/Pentax, hun cadeau en het uitdelen van een titel
slechts een rookgordijn/afleiding zijn van een organisatie vol met problemen.

Pentax k-5 ii Pentax k-01,  Pentax mx-1, Pentax Q7, Pentax Optio LS465
Lenzen Q7, de 01,02,03, 05,06,07.
Lenzen Dslr, 10/17, 17/70, 55/300 wr, 40xs, 35, 50, 70,100mm
Lenzen Slr: 28, 50, 100, 135, 200mm
Flitser: AF360FGZ II

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2014, 17:34:34 »
In Nederland wordt niets gedaan, alles wordt verzonden naar Frankrijk, een klusje van nog geen 20min.

Binnenkort naar vrienden in Nijmegen. Ik denk dat ik dan maar eens in Heumen bij Chipclean op bezoek ga.
De service van Pentax roept bij mij vraagtekens en een gefronst voorhoofd op...  en dat bedoel ik niet positief.

Offline Albert

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 1571
  • Geslacht: Man
  • Andorinha (Coimbra) Portugal
    • Albert van den Berg
Re: Stof en garantie
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2014, 17:03:19 »
Manana betekend in Portugal zoiets van : Wanneer ?? Maar zeker niet vandaag  ;D

Sterkte en houd de druk erop.

Met vriendelijke groet,
Albert
Pentax Auto 110, grip, flitser AF130P, 18/24/50 mm. Close-up, UV en Skylight filters

Offline efsix

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 434
  • Geslacht: Man
  • Pentax rules!
Re: Stof en garantie
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2014, 16:35:07 »
Manana senor!

Zo ben ik 2 jaar doende geweest om een boot uit Turkije te exporteren...
Eens maar nooit meer!
Pentax K1.

DA 10-17.

FA* 24mm.
FA 31mm 1,8 AL Ltd.
FA 43mm 1,9 AL Ltd
FA 77mm 1,8 AL Ltd.

DA* 60-250mm.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #31 Gepost op: 14 februari 2014, 10:28:03 »
...belt me vandaag terug...

vreemd, bij veel mensen wordt het begrip vandaag anders uitgelegd!  :no:

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #30 Gepost op: 13 februari 2014, 12:32:56 »
Aangezien hij niet reageerde heb ik hem maar gebeld...
Hij kon het zich nog herinneren en gaat het uitzoeken, belt me vandaag terug.

Als de camera naar Frankrijk moet laat ik het wel bij lensclean doen. Met de ervaring van Thoran heb ik geen zin om acht weken of langer te wachten.
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2014, 13:44:23 door BertHermans »

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2014, 09:02:35 »
Ik heb mijn K-5 meegenomen op vakantie, ik wilde niet de kans lopen om hem 6 weken kwijt te zijn en alles met een aaifoon te moeten doen.

Ik heb net de manager in Schiedam herinnerd aan zijn belofte en hem per mail gevraagd wat nu de volgende stap is. Ik hou jullie op de hoogte.

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Stof en garantie
« Reactie #28 Gepost op: 19 december 2013, 22:53:24 »
Na lange radiostilte heb ik weer contact opgenomen met het bedrijf in Schiedam en daar kreeg ik nu, in een prettig telefoongesprek,  van de manager te horen dat hij eraan ging werken om het onder de garantie te laten vallen. Ik had hem via de mail foto's gestuurd die ik met de MX-1 door de zoeker had gemaakt en volgens hem was het probleem nu duidelijk. Volgens hem duurde de hele procedure nu ook niet meer minimaal zes weken maar was het teruggebracht tot maximaal drie. Met de feestdagen in het vooruitzicht en mijn vakantie op Sri Lanka in januari zou het kunnen zijn dat de camera nog niet terug zal zijn. Daarom hebben we besloten om de camera pas na mijn vakantie in te leveren voor een garantiebeurt.
Al met al een prettig contact wat mijn vertrouwen weer heeft hersteld.  Ik hou jullie op de hoogte.

Klinkt in ieder geval stuk beter.
Mijn DFA 100 mm WR is gerepareerd en op verzoek kreeg ik korting: 20% maar liefst.
En werkt weer als een zonnetje.
T.o.v. De Beuk lijkt het vooralsnog een enorme vooruitgang.

Offline BertHermans

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2022
  • Geslacht: Man
Re: Stof en garantie
« Reactie #27 Gepost op: 18 december 2013, 22:40:20 »
Na lange radiostilte heb ik weer contact opgenomen met het bedrijf in Schiedam en daar kreeg ik nu, in een prettig telefoongesprek,  van de manager te horen dat hij eraan ging werken om het onder de garantie te laten vallen. Ik had hem via de mail foto's gestuurd die ik met de MX-1 door de zoeker had gemaakt en volgens hem was het probleem nu duidelijk. Volgens hem duurde de hele procedure nu ook niet meer minimaal zes weken maar was het teruggebracht tot maximaal drie. Met de feestdagen in het vooruitzicht en mijn vakantie op Sri Lanka in januari zou het kunnen zijn dat de camera nog niet terug zal zijn. Daarom hebben we besloten om de camera pas na mijn vakantie in te leveren voor een garantiebeurt.
Al met al een prettig contact wat mijn vertrouwen weer heeft hersteld.  Ik hou jullie op de hoogte.

Offline Thoran

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 4740
  • Geslacht: Man
  • Mijn mooiste plaatje schiet ik morgen...
    • Mijn winkeltje online.
Re: Stof en garantie
« Reactie #26 Gepost op: 4 september 2013, 18:31:09 »
dan hebben ze hem goed verstopt, in mijn K-5 doos zit hij niet.

+1 ... vandaar mijn vraag .....  hummm

Flickr: www.Thoran-pictures.nl
FB:Thoran.pictures
TW:@arnolddegans
Het is goed om te weten dat ik over een paar jaar met een smile terug zal denken aan de foutjes van vand