Auteur Topic: Urbex in the mix  (gelezen 905 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zoran

  • Super Pentaxian
  • ***
  • Berichten: 2399
  • Geslacht: Man
Re: Urbex in the mix
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2014, 23:04:02 »
Foto 1 heeft een speciaal lichtsfeertje. Mooi gedaan.
Qua beeldspraak vind ik foto 2 topklasse. Het is voor mij een foto waarbij je je verbeelding kunt los laten. :toppie:

Het Nederlandstalig Pentaxforum

Re: Urbex in the mix
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2014, 23:04:02 »

Offline UrbexDaan

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Man
    • SilverCube
Re: Urbex in the mix
« Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2014, 22:22:11 »
Het licht in 1 is wel erg mooi. Volgens mij hebben jullie met de kappersstoel lopen slepen om het mooi te poseren ;) Mooie serie maar dat zijn we van jou wel gewend.

Dat verslepen was van de vorige urbexer op locatie :)

Offline OudjesEric

  • Super Pentaxian*Ltd
  • ****
  • Berichten: 3219
  • Geslacht: Man
  • Deel en leer, elke keer
Re: Urbex in the mix
« Reactie #7 Gepost op: 4 mei 2014, 23:06:39 »
Bijzonder licht is lastig vast te leggen, volgens mij deels gelukt bij de eerste foto.
De kappersstoel op vijf is mooi geworden en ook de eenvoud van twee en de kleuren van vier zijn erg mooi.
Pentax K30, Pentax 80 - 200 -- je tas wordt een stuk lichter van diefstal :-( -- Nikon D7500 met lenzen

Offline Edzo

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 10701
  • Geslacht: Man
  • Alles komt goed!
    • Mijn website
Re: Urbex in the mix
« Reactie #6 Gepost op: 4 mei 2014, 19:42:57 »
Fraaie serie en prachtige locaties weer Daan!

Offline ArnoR

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 926
  • Geslacht: Man
  • What you see is not always what you get...
Re: Urbex in the mix
« Reactie #5 Gepost op: 4 mei 2014, 17:06:10 »
Fraaie serie! Vooral nrs 4 en 5 zijn prachtig vind ik.
Huidige camera's: Pentax K5II en K-01, Panasonic LX5. Glas: Pentax DAL 18-55, DA 18-135, DA 35, 40 mm XS, DA 55-300, SMC A 50mm 1,7, Sigma 10-20, Tamron 17-50 2.8 en Tamron 70-200 2,8
Mijn PPG: http://www.pentaxphotogallery.com/artists/ArnoR

Offline EviZ

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 8282
  • Geslacht: Man
  • Purmerend, NoordHolland
    • EviZ.nl
Re: Urbex in the mix
« Reactie #4 Gepost op: 4 mei 2014, 16:51:16 »
Weer een fraaie reeks, Daan! En idd wat een prachtige locaties weet je weer te vinden!

Offline DickL

  • Pentaxian
  • **
  • Berichten: 760
    • Mijn Flickr albums
Re: Urbex in the mix
« Reactie #3 Gepost op: 4 mei 2014, 13:29:06 »
Het licht in 1 is wel erg mooi. Volgens mij hebben jullie met de kappersstoel lopen slepen om het mooi te poseren ;) Mooie serie maar dat zijn we van jou wel gewend.
K-3iii | K-1 | K-3 | K-01 | K-5 | K-m 
HD DA 55-300 PLM | DA 18-135 | DA 21 Limited | DA 35/2.4 | DA 18-55 WR
DFA 24-70 | DFA 150-450 | DFA 100 MACRO WR 
FA77 1.8 Limited | FA43 1.9 Limited | FA31 1.8 Limited
Sigma 70-200/2.8 II | Sigma AF 8-16

Offline elshout1958

  • Pentaxian Guru
  • *****
  • Berichten: 5926
  • Geslacht: Man
  • Alles is al gefotografeerd, maar nog niet door mij
    • Henk Elshout Fotografie
Re: Urbex in the mix
« Reactie #2 Gepost op: 4 mei 2014, 12:20:22 »
Gelukkig zie ik regelmatig nog werk van je via andere kanalen, deze had ik ook al voorbij zien komen. Ik ben jaloers op al die unieke locaties waar je komt. En het levert je een schat aan prachtige foto`s op.

Offline UrbexDaan

  • Senior Member
  • **
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Man
    • SilverCube
Urbex in the mix
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2014, 08:34:20 »
Één keer in de zoveel tijd log in nog eens in op dit forum om de pentaxanen en hun werk te bekijken.
nu zie ik een aantal erg actief op urban pad te zijn geweest, waarbij ik een aantal prachtige platen voorbij zag komen
Leuk om te zien!

Nu kan ik het natuurlijk niet laten om mijn recente avonturen te showen in een aantal platen.
dus laat ik snel beginnen met de foto's

Foto 1
Één van mijn recente werken, deze foto is gemaakt in polen, het hele kasteel is een ruine, en dan vind je achter een deurtje dit praaltje
het licht werkte gelukkig in mijn voordeel!



Foto 2
Niet alleen het verre buitenland heeft mooie urbexlocaties, zelfs in Belgie word zo nu en dan een mooie vondst gedaan, zoals deze oude kazerne
waar nog een aantal "oudere" gevangeniscellen in terug te vinden zijn (zie mijn flickr of website), onderstaande foto is gemaakt in het hoofdgebouw, waar
eigenlijk niet veel te zien was op lange gangen na en een 2tal kluizen.




Foto 3
Deze shot is gemaakt in een oud groot kasteel in Frankijk, het glas en lood hier, is erg aanwezig, maar ook de kleuren in het kasteel
die door de zonnestralen door het glas heen komen. Al met al hebben we hier een aantal uur foto's gemaakt!




Foto 4
In Februari zijn we met de crew een lang weekend naar Portugal geweest, waar we een aantal unieke locaties bezocht hebben. Een van de mooiere
locaties die ik bezocht heb was deze villa, deze villa had een flinke omheining en had een mooi uitzicht over het dorp.




Foto 5
Als afsluiter van deze urbexmix, heb ik nog een detail shot van een kappersstoel die we terug vonden in een verlaten hotel.